Hakutulokset

  1. P

    5kk vauvalle tekemistä

    Yksi sana: LEIKKIKEHÄ. Meillä aivan loistoratkaisu kun pitää tehdä kotihommia yms. Pysyy tuo vuodenkin ikäinen siellä kiltisti eikä ole pelkoa ylimääräisistä karkumatkoista kiellettyihin paikkoihin. Ja sitteri voisi toimia noin pienellä, oma osaa jo karata siitä omin avuin pois ja nauraa...
  2. P

    Teini nukkui vuorokauden putkeen.

    Mä nukuin teini-ikäisenä usein pitkiä unia, 16-21h silloin kun oli joko menkkakivut tai migreeni päällä. Se kipu oli niin ylivoimainen, ettei auttanut muu kuin napata kipulääkettä maksimiannos ja painua unille toivoen unen tulevan ennen kipujen palaamista. Enkä kyllä pahemmin vanhemmille...
  3. P

    Te työssäkäyvät pariskunnat, jotka hoidatte lainat yms. kulut puoliksi: Miten hoidatte asian?

    Meillä mies maksaa laskut ja minä maksan sitten puolet kuluista hänen tilille sen mukaan minkä verran laskuihin upposi. 50/50 jaolla siis mennään. Sama homma oli koko äitiys- ja hoitovapaan ajan. Mun mielestä reilua, raha ei kasva puussa ja jokainen osallistuu yhteisiin menoihin.
  4. P

    tämä nykyään 1v neuvolassa annettava kolmen rokotuksen sumppu.. miten rajuja oireita teille on tullut?

    Meillä nyt loppujen lopuksi tuli vielä kertaluontoinen oksennus pienen lämmönnousun kera. Vatsatautia tuskin oli, sillä se meillä jo sairastettiin ennen rokottamista.
  5. P

    tämä nykyään 1v neuvolassa annettava kolmen rokotuksen sumppu.. miten rajuja oireita teille on tullut?

    Mun tyttö sai MPR-rokotteen maanantaina, ainakaan vielä ei ole tullut paikallisreaktiota kummempaa. Tai vähän nosti lämpöä parina päivänä piikityksen jälkeen, meni ohi burana-supolla. Meinattiin lykätä mpr'n ottamista, mutta kun meidän perhe reissaa sen verran tiheään tahtiin niin otettiin jo 1v...
  6. P

    Minkä takia päänahka tulee tosi kipeäksi, jos hiukset on hetken eri suuntaan kuin normaalisti (kampauksen takia esim)

    Mä saan jakauksen paikan vaihdettua vain kosteissa hiuksissa, eli ensin teen uuden jakauksen ja sitten vasta föönaus. Muuten on ihan turha toivo, ei onnistu.
  7. P

    Pelottaako teitä sikainfluenssa? Rokottamattomat siis... (+muuta mietintää!)

    Kyllä, olet oikeassa. Aiemmin olin flunssapiikkejä vastaan, mutta nyt muutama epämääräinen ainesosa oli poistettu kyseisestä piikistä niin lapselle se otettiin. Kuten kaikki muutkin huolellisesti kehitetyt, pitkään markkinoilla olleet rokotteet. MPR otettiin myös, ei tullut kuin pientä lämpöä...
  8. P

    Pelottaako teitä sikainfluenssa? Rokottamattomat siis... (+muuta mietintää!)

    Ei pelota eikä ole koskaan pelottanut. Olen kyseisen taudin sairastanut enkä todellakaan aio hakea rokotusta vain, koska media maalaa piruja seinille. Turhaa vouhotusta, tavallinen influenssa tappaa paljon enemmän kuin sikis. Tuosta selviää yleensä lepäämällä ja pysymällä poissa ihmisten...
  9. P

    Vesirokosta!!

    Eihän teillä ole otettu käyttöön esimerkiksi uutta pyykinpesuainetta tai joku uusi ruoka-aine? Ne yllättävän usein ärsyttää. Omalla 1-vuotiaalla kokeiltiin sensitive-huuhteluainetta eikä kyllä sopinut iholle sekään, toisen merkkinen kyllä käy mutta tuo taas ei. Vesirokko voi kyl alkaa mistä...
  10. P

    Pregcheck-liuskat

    Niissä on tosi selvä sellainen vaalea viivanpaikka. Aikanaan tuli sillä testattua kun en shokissa ollut uskoa lääkärin kertomaa. Ihan muuta epäiltiin selkäkipujen syyksi, mutta se olikin mulla eka oire raskaudesta :D Tuolla se selkäkipu nyt tuhisee omassa sängyssään tyytyväisesti.
  11. P

    miksi pitää lähteä mahatautisena hortoilemaan ympäriinsä?!

    Näin sen pitäisikin olla ihan joka paikassa, vaan kun ei ole niin sitten mennään huonovointisena sinne päivystykseen odottelemaan. Ei ollut kiva fiilis notkua 6h päivystyksessä välillä vessaan singahtaen... Tosi fiksua sitten lähteä kaikkien tautisten levittämään vatsatauti terveisiin ihmisiin...
  12. P

    miksi pitää lähteä mahatautisena hortoilemaan ympäriinsä?!

    Niin, sinne päivystykseen on pakko mennä myös vuorotyöläisen vatsatautisen mikäli tarvitsee keskellä yötä lääkärintodistuksen. Osalla meistä on töitä öisin. Ei pidä olla niin minäminäjavainminä-keskeinen ja elää laput silmillä. Ei ole itsellä varaa jäädä palkatta. Käteni kyllä pesen vessakäynnin...
  13. P

    Kroatiassa käyneitä?

    Kroatia on iso maa, joten vaikea sanoa millainen paikka on kun ei tiedä mitä kaupunkia tarkoitat ;) Mutta, aivan mahtava paikka lomailla kunhan ei mene pahimpaan sesonkiaikaan (heinä-elokuu). Kaupunki on täynnä saksalaisia, espanjalaisia, italiaisia jne joilla ei ole pientäkään muistikuvaa siitä...
  14. P

    Onko vauvan kakkapyllyn pesu välttämätöntä?

    Kaikki kosteuspyyhkeet eivät sisällä x-määrää kemikaaleja ;)
  15. P

    Te terveet, kuinka paljon menee apteekkituotteisiin kuukaudessa?

    Tilaisitte vitamiininne iherbistä tai vastaavasta, turhaa maksaa apteekille yli kolminkertainen hinta samasta tavarasta. Jopa verojen kanssa halvempaa ja valikoima on paljon laajempi. Särkylääkkeet yms lääketuotteet haen kyllä itse apteekista, mutta luontaistuotteet ja vitamiinit aina netistä.
  16. P

    imetettävä vauva pakolla yökylään?

    Lapsen edun pitäisi mennä kyllä näissä asioissa etusijalle. WHO'n imetyssuositus on 6kk täysimetystä jonka jälkeen osittaisimetys 2-vuotiaaksi. Tuohon voi jo helposti vedota mikäli aletaan uhkailemaan ja vaatimaan imetettyä lasta yöhoitoon. Tuskinpa lastenvalvoja on samoilla linjoilla lapsen...
  17. P

    Onko vauvan kakkapyllyn pesu välttämätöntä?

    Minnepäs sinä sitten ne kakkaiset vaipat laitat jos et puhdistuspyyhkeitäkään voi roskiin nakata? Meillä ne pyyhkeet menee likavaipan sisälle, vaippa roskiin ja that's it. Peseminen varmasti toimii jos ei ole ihotautia riesana, mutta atoopikolla jatkuva lutraaminen on ihan pahin mahdollinen teko.
  18. P

    Onko vauvan kakkapyllyn pesu välttämätöntä?

    Meillä auttaa parhaiten kun kylvetetään päivittäin. Kylpyveteen laitetaan runsas määrä hoitoöljyä. Kylvyn jälkeen kuivaus ja vielä lisää öljyä/rasvaa ihoon.
  19. P

    Veisitkö lapset katsomaan kuollutta, jos he niin itse tahtovat?

    Minä kävin hyvästelemässä oman isäni 9-vuotiaana, eikä kaduta. Itseasiassa siitä viimeisestä jäähyväisestä alkoi vuosien surutyö ja voin sanoa, että se helpotti asian kanssa elämistä huomattavasti. Anna lapsesi itse päättää haluaako käydä, tuon ikäinen on jo varmasti kykenevä sen päättämään...
  20. P

    Onko vauvan kakkapyllyn pesu välttämätöntä?

    Meidän atoopikon takapuoli ei edes kestäisi jatkuvaa vedellä lutraamista, aina ollaan pesty kosteuspyyhkeillä ja sitten vasta illalla käytetään kylvyssä. Kylvyn jälkeen toki sitten huolellinen rasvaus tai hoitoöljyn levitys. Rasvaa menee myös kosteuspyyhepesujen jälkeen. Liian monen äidin...

Yhteistyössä