Hakutulokset

  1. mariana87

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**

    Heip kaikille ja tervetuloa uudet (joita aika reippaasti, jee :) ) Kyllä taas vierähti tovi, etten käynyt palstalla ja lukemista riittää :) Täälläkin oireet alkaneet lisääntymään, on repäisykipuja, turvotusta, jomotusta, iskias pahentunut, väsyä, mielialat heittelee ja VIIMEISIMPÄNÄ muttei...
  2. mariana87

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**

    Hei :) aida1 mulla on vanhustyö osaamisalana ja valmistun tuossa parin kk päästä, meille on heitetty se 10ov vapaasti valittava kurssi sinne häntäpäähän opintoja. Nyt siis näyttö vanhustyöstä ohitse, arviointia vaille :) Voi teitä, keillä jo monenmoisia oireita on! Itellä ei paljon mitään...
  3. mariana87

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**

    Moi mammakamut! Aida1 hei, turvotus taitaapi kuulua asiaan :D täällä kans mietitty, et näyttää kun ois jo raskaus lähes puolivälissä. Varsinkin kun kokeilin kirpparilta (JO NYT!) ostamiani mammafarkkuja ja peilin eessä vähä mahaa pullottelin niin....! Tekis mieli jo alkaa pitää niitä...
  4. mariana87

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**

    Moi kaikille! Pari päivää oon seuraillut ketjua ja jospa minä nyt uskaltaisin jo liittyä mukaan. Oon ollut vähän mukana tuolla vauvakuume puolella ja yritystä ollut vasta pari kk, mutta kyllä se haalea plussa tuli tänä aamuna (eilen 2 ihan haamua vasta kahdella eri testillä) :) elikkäs...
  5. mariana87

    * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

    Heip, jospa minut sitten voisi jo varovasti lisätä sinne plussanneisiin, kun tänä aamuna tuli jo 3. haalea viiva testiin :) nyt jo hieman selkeämpi
  6. mariana87

    * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

    Pakko taas hehkuttaa..! Kävin ostamassa RFSU:n testejä kaupasta ja testasin uudestaan ihan päiväpissasta niin kyllä se haamu vaan sinne ilmestyi nyt jo parissa minuutissa :) vaikka eihän nuo RFSU testit taida edes niitä tosi herkkiä olla..? en löytänyt mistään herkkyyttä niille... Nyt...
  7. mariana87

    * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

    Hee kaikki ja onnea paljon plussanneille! :) Ja tsemppiä kaikille muille jotka jatkaa vielä piinailua ja yrittämistä. Apua, oon ite tehnyt jo viikon ajan herkkiä (10 iu/ml) raskaustestejä ja tänään aamulla siihen sitten oli ilmestynyt ekaa kertaa haamuviiva sillä välin kun olin esikoista...
  8. mariana87

    * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

    Heipä hei, en taas aikoihin oo ehtinyt käymään palstailemassa! :/ Työharjoittelu 2-vuorotyössä verottaa aikaa ja tietty tuo 1,5v nassukka.. :) Tuosta särkylääkeasiasta, että miten vaikuttaa hedelmöittymiseen niin kyllä se vaan on totta. Jokin aika sitten kuulin itsekin, ja siksi oikeastaan...
  9. mariana87

    * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

    Minä jo ihan yliinnokkaana testailin vaikka vasta dpo7, mutta negaa vielä ainakin.. vähän kateutta ilmassa kun siskoni (jolla ei mitään raskaustoiveita -päinvastoin!) niin oli haamuviivan napannut :O Tilasin just nettikaupasta todella herkän raskaustestin, jotta voi testata jo ennen...
  10. mariana87

    * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

    Heip taasen. Oonpas minä jäänyt jälkeen kun reiluun viikkoon oo täällä käynyt :O Nytkin vaan pikaisesti ehdin kun poika pyörii vieressä ja kipuaa syliin päästäkseen koneelle :P Pillereiden lopetuksen jälkeen menkat siis alkoi 14.8. ja ovuloin tuossa 25.-26.8 (mulla tietää...
  11. mariana87

    * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

    Heip kaikille :) seuraillut oon tas harvakseltaan. Onnea plussanneille ja lohtuhaleja negan saaneille ja etenkin Alvinnalle :( Tsemiä uuteen yritykseen. :) Aiemmin kirjoittelin, että jätetään pillerit meillä pois syksymmällä.. mutta kun menkat on ollu poissa Cerazeten takia jo kolmisen kk...
  12. mariana87

    * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

    Na -dene - ei se c -hepatiitti vauvaan oikeastaan raskausaikana vaikuttanut mitenkään, mutta ainahan siinä oli itsellä pelko, että se tarttuu vauvaan synnytyksessä ja itsellä piti maksa-arvoja seurata (sehän tarttuu vain veri kontaktissa tai harvoin seksin välityksellä). Kaikki kuitenkin meni...
  13. mariana87

    Kuinka tiukasti komennatte uhmaikäistä?

    No meillä touhu on aika samanlaista pojan 1v 4kk kanssa. Meillä poika kans nauraa, kun jämäkämmin yrittää komentaa ja ihan selvästi luulee komentamista joksikin leikiksi. Yleensä me sitten estetään se sohvalle tulo ihan kokonaan jos nousee seisomaan ja kävelee sohvalla. Yritän vaan aina lapsen...
  14. mariana87

    1 vuotiaan raivokohtaukset/kiukuttelu

    Heh, kuulostaa tutulle :D ja vielä samat esineet meillä, mistä huuto alkaa. Poika 1v4kk kohta ja tätä on ollut muutaman kuukauden ajan jo. Kiukuttelee kaikista kielloista (puhelimet ja kaukosäätimet meilläkin siis eniten aiheuttaa närää) ja oon käsittänyt että se on ihan normaalia tässä iässä...
  15. mariana87

    * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

    Heip kaikille! Lueskelin ketjua pikaisesti ja arvelin, että sopisin hyvin porukkaan mukaan. Aiemmin oon foorumilla ollut mammaryhmässä esikoista odottaessa ja silloin oli palstailu ainakin tärkeä vertaistuen muoto :) vieläkin yhteydessä silloisten mammaryhmäläisten kanssa. Olen 27-v...
  16. mariana87

    Maalismammat 2013 :)

    Heip, hyvä että sulla löytyy mammakavereita :) Juu siellähän me melkein kaikki varmaan hengaillaan, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Kaks mammamiittinkiäkin porukka on jo ehtinyt järjestää ja tavata siis livenäkin :) itse en niissä vaan ole ollut, kun asun vähän kauempana... Hyvää...
  17. mariana87

    6-9kk uni/ruokarytmit?

    Eemeli 6kk huomenna :) (4-6 maitoa, ei enää joka yö) 7-8 herää, joskus jo ennen 6 7.30-8.30 puuro+maitoa 8-10 nukkuu noin 1-2 tuntia 11-12 lounas - kasvissose+maitoa 12-13 nukkuu taas noin 1-1,5 tuntia 14 välipala - hedelmäsose + maitoa 16-17 nukkuu noin tunnin 17 päivällinen -...
  18. mariana87

    Maalismammat 2013 :)

    Hei Faelivrin! Kaikki me muut taidettiin siirtyä sinne facebookiin niin intensiivisesti ettei kukaan enää täällä lisäksi ole käynyt. Itse aloin vain miettimään, oletko kuulumisia enää kertoillut.. Oletko siirtynyt johonkin vauvaketjuun nyt tai onko sinulla mammakavereita, mistä saat...
  19. mariana87

    Sektio-kokemuksia

    Kiitos vastauksistanne! :) Mukava kuulla myönteisiä kertomuksia, joista voin vähän vinkkejä ottaa omaan toipumiseen. Itsellekin toki ihanteellinen tlanne olisi ollut se, että olisi ollut normaali alatiesynnytys, mutta eihän tälle nyt enää oikein mitään voi. Sektio on sovittu ja siihen nyt on...
  20. mariana87

    Sektio-kokemuksia

    Heippa haluaisin siis kuulla kokemuksia sektioista, koska meillä on ensi viikolla suunniteltu sektio vauvan perätilan vuoksi (synnäri KYS). Olen ensisynnyttäjä, joten hieman jännittää kaikki ja vaikea kuvitella millaista synnytyksen jälkeinen aika tulee olemaan, kun ei ole kokemuksia mistään...

Yhteistyössä