Hakutulokset

  1. nebu

    6-9kk uni/ruokarytmit?

    Pikku-neiti 8kk viikon päästä 9 (yöllä 2-6 aikaan herää 1-2 keraa, joskus ottaa 150ml maitoa) harvoin nukkuu yötä heräämättä. 6-8 herää, maito 100ml+puuro 10-11 nukkuu noin 1-1½h 12-13 lounas, lihasose 1 iso purkki tai 2 pientä purkkia ( ei kaikki 8kk soseet kelpaa, ku nii karkeita...
  2. nebu

    Tanssi raskausaikana/raskauden jälkeen?

    Itsekkin harrastin tanssia odotusaikana show/pop/street tyylilajeja noin viikoille 20, vatsanseudulle kohdistuvat rankemmaat liikkeet jätin suosiolla pois sekä hypyt jne. olihan se aika rajoittunutta :/ Tietysti opettajana voit miettiä mitkä liikkeet tuntuvat hyvälle ja mennä sillä pohjalla. Et...
  3. nebu

    Äitejä joensuun alueelta ?

    Moikka, olen itse tänä vuonna 20 v täyttävä nuori nainen, asun yhdessä kihlattuni ja 4kk ikäisen tyttöni kanssa. Kaipaisin juttelu, lenkki/kahvi seuraa muista äideistä sillä päivät tuppaavat joskus käymään pitkäksi, kun ollaan paljon tytön kanssa kahdenkesken. Mukava olisi päästä jakamaan...
  4. nebu

    Joensuun äipät ! :)

    Heippa, aloitin täällä joskus alku keväästä ketjun, mutta ajattelin aloittaa uuden. Löytyykö joensuun alueelta äitejä lenkki, juttelu/kahvi seuraksi ja vaikka muutenkin vapaa-ajan viettoon :) itse täytän tänävuonna 20v ja minulla on 4kk ikäinen tytär, mukava olisi tutustua ihmisiin jotka elää...
  5. nebu

    blogi

    Suuri Pieni Rakkaus vauva arkea ja muuta höpinää (4kk neidin äiti) :)
  6. nebu

    Imukuppisynnytys, kerrotko kokemuksesi

    Olin jo etukäteen kammoksinut imukuppia, syytä en tiedä, mutta se pelotti minua. Synnytys lähti käyntiin käynnistelyillä, jotka kesti 2vrk, imukuppiin päädyttiin, vauvan sydänäänten laskun takia ja ponnistusvaihettakin oli siinä mennessä jo takana 60min, joten tuli kiire saada vauva maailmaan...
  7. nebu

    Kysely nuoret mammat! :-)

    1. Minkä ikäinen olet? 19, kohta 20 2. Onko ikääsi kommentoitu ikävästi neuvolassa yms? ei odotus aikana kertaakaan, lasten neuvolassa eräs vanhempi terveydenhoitaja kommentoi typerästi, että nykyään on vähän liikaa näitä nuoria äitejä, onneksi vaihtui hoitaja. 3. Miten kerroit vanhemmille...
  8. nebu

    Soseen pakasuts

    Hei, onko kellään kokemusta/tietoa pystyykö kaupan valmissoseita pakastamaan ? Meillä masitellaan sosetta nyt 2-4 lusikallista/päivä, joten hukkaan menee aikalailla, kun jääkaapissa sose säilyy 2vrk. Itse teen bataatti soseen, mutta hedelmä/marjasoseet ajattelin ostan kaupasta.
  9. nebu

    Oksennustaudin/noron tarttuminen uudestaan

    Nii paha sanoa, itselläni oli tosi rajut oireet okennusta tuli 6h putkeen 1kerta aina puoleen tuntiin, jonka jälkeen alkoi ripuli. Miehelläni oireet olivat lievemmät hän oksensi pari kertaa jonka jälkeen oli yhden päivän mahalöysällä. Saattaahan kyseessä toki olla jokin muukin mahapöpö, nekään...
  10. nebu

    Oksennustaudin/noron tarttuminen uudestaan

    Moikka, kyllä tuo aika paljon norolta kuuloostaa, sen erottaa yleensä siitä, että oireet alkavat äkisti ja loppuvat yleensä noin 24 h:n sisällä. Noro tarttuu yleensä herkiten, kun oireet ovat päällä sillä se leviää ulosteperäisten bakteerejen mukana. Tosin tartunta vaara on vielä 2-3vrk...
  11. nebu

    Turvakaukalossa nukkuminen

    Hei, kertokaahan onko teillä tietoa tai kokemuksia turvakaukalossa nukuttamiseta, meidän kohta 2 kk:n ikäinen tyttö ei oikeen päivällä viihdy muualla kuin sylissä ja ehkä noin 5-10 min ajan sitterissä. Nyt kuitenkin kokeilimme kerran heijata häntä turvakaukalossa johon hän rauhoittui...
  12. nebu

    Kuinka nopeasti ootte olleet lähtöpainossanne synnytyksen jälkeen?

    Raskauden aikana tuli 11 kg ja synnärille jäi jo 10 kg, tuo viimeinen kilo on sitten varmaan sulanut tässä parin kuukauden aikana ihan imettämällä. Nyt aloitettu salilla käymistä, että jos saisi vielä vähän paikkoja kiinteämmäksi :)
  13. nebu

    JOENSUUN äidit!

    Moikka ! Täällä 19 v nuori nainen noljakan suunnalta kaipailee muista äideistä seuraa ja uusia ystäviä esim. vaunu lenkeille ja vapaa ajalle :) Sain esikois tyttöni tämän vuoden puolella tammikuussa eli hän on pian 2kk:n ikäinen. Laitelkaahan viestiä vaikka sähköpostiin nelli.multanen@luukku.com
  14. nebu

    Herpes ja alkuraskaus?!

    Itse en kärsi genitaali herpeksestä, mutta vaikeasta huuliherpeksestä joka leviää nenään ja hengitysteihin. Sen lääkitsemiseen on käytetty samoja lääkeaineita sisältäviä lääkkeitä kuin genitaali herpekseen. Muistitko sanoa lääkäriin soitettaessa että olet raskaana ? vaikka tosin kokemusta on...
  15. nebu

    Ihastunut naimisissa olevaan mieheen

    Tuli tätä lukiessa mieleen, että ehkä kannattaa itseään ajatellen unohtaa tuo kevyt flirttailu tai ei ainakaan ottaa sitä kovin vakavasti mikäli sinussa alkaa herätä ihastumisen tunteita. Jotenkin tuli semmonen tunne, että varsinkin jos mies on ollut pitkään naimisissa niin hän vaan testaa...
  16. nebu

    raskaus ja painon nousu

    Onko millaisia kokemuksia raskaus ajan painon noususta ? Itse olen alkanut kokea painon nousun ahdistavana ajatellen raskauden jälkeistä aikaa. Olen vko:lla 35+2 raskaana ja painoni on noussut 7,5 kg. Lähtöpainoni tosin on aivan normaali pituuteen nähden 68kg ja 174 cm, ennen raskautta harrastin...
  17. nebu

    Kertokaa raskauspahoinvoinnistanne.

    Odotan esikoistani rv 26+5. Pahoinvointi alkoi jo muutamia päiviä ennen kun sain plussaa näyttävän testin. Oksentelua oli lähinnä aamuisin tai myöhään illalla, oksentelu ei ollut joka päiväistä, mutta hajut ja tietyt voimakkaat ruoat esim.suolakurkut saivat yökkäilemään. Kuvottava olotila...
  18. nebu

    vastasyntynyt ja juhlat

    Hei kiitos vastauksestasi, häät tosiaankin pidetään ihan omalla paikkakunnalla joten ajo matka hääpaikalle ja kirkkoon ei kestä yli 20 minuttiakaan :) juhlapaikka on semmosella pienellä "maatilalla" johon on muokattu siistit sisätilat juhlapitoja varten. Se on totta ettei vauvan syntymä...
  19. nebu

    vastasyntynyt ja juhlat

    Hei, ryhdyin pohtimaan sellasita asiaa, isoveljeni päättää pitää häänsä jouluaattona, itse odotan lasta ja laskettu aika on 18.12, mitä mieltä olette jos lapsi hyvinkin ehtii syntyä ennen häitä voisiko niin pienen lapsen kanssa häihin osallistua ? Häät on suunniteltu ihan vaan ydinperheelle eli...
  20. nebu

    Tulevia/äitejä Joensuusta

    moi -emppu- :) mietin että olisiko sinulla mesea/ facebook profiilia niin olisi helpompi jutella kun foorumilla ? itse olen edellenkin tätä lenkkeily ja juttu seuraa vailla

Yhteistyössä