Hakutulokset

  1. L

    Jännitysniska...

    Mielialääkkeet voi auttaa sietämään oireita, että ei ahdistu itse oireista. Mutta kipuihin tai lihasjumeihin ei niistä ole apua jos syy on muu kuin jännitysperäinen. Minullakin meni diagnoosit uusiksi tai ei ole siis tietoa mikä vaivaa ja seuraava osoite onkin reumatologi.
  2. L

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Täällä on joillakin ollut pään humahduksia. Osaatteko selittää tarkemmin millaisia ne on? Ja liittyykö niihin kipua?
  3. L

    Jännitysniska...

    Itseasiassa minulla aloitettiin yhdellä tabletilla eli 10mg ja sillä mentiin viikko, kaks ja sitten nostettiin kahteen. Ensin lääke väsytti ja nukuin todella hyvin. Nyt taas heräilen pitkin yötä, mutta onneks väsymys ei silti vaivaa päivisin. Vatsan tuo lääke pisti entistä enemmän sekasin. Muuta...
  4. L

    Jännitysniska...

    Sepram 20mg. Oon yrittäny pysyy erossa nyt tulehduskipulääkkeistä vaikka niistä apua on ollutkin, mutta sitten niitä pitäis käyttää jatkuvasti eikä sekään ole oikein järkevää ainakaan omalla kohdallani. Olen töissä ja pitempää sairaslomaakin on kokeiltu, mutta ei se ainakaan itselläni auta...
  5. L

    Jännitysniska...

    Sama homma keisarinna eli aloitin mielialalääke kokeilun reilu kuukaus sitten. Olo on hieman kohentunut eli päätä ei ainakaan säre enää niin paljon ja fyssarinkin mukaan edistystä on tapahtunut. Ja ainakin mielia kohentunut siitä, että ei ole koko ajan niin kamala olo.
  6. L

    Jännitysniska...

    Kenelle sitä kinesioteippiä suosittelet? Onhan sitä ollut, on nytkin, mutta vaikutus kipuihin nolla.
  7. L

    Jännitysniska...

    Sama homma, että kyllä luotto lääkäreitä ja muita terveydenhuollon ammattilaisia kohtaan on mennyttä. Pikkasen alkoi olo mennä parempaan kunnes sitten vaan paheni eikä mitään syytä miksi. Joten edelleen mietin, että onko tässä takana vielä jotain muutakin...
  8. L

    Jännitysniska...

    Onko sinulla Keisarinna siis reuma todettu jo aiemmin ja nyt selvisi, että se olisi myös niskaoireiden syynä? Minun jännitysniska diagnoosi on vaihtunut tänä vuonna siis atlantoaksiaaliseksi subluksaatioksi (toisiks ylimmän nikaman siirtymä) ja TOS oireyhtymäksi. Tällä hetkellä pahimpana normi...
  9. L

    Jännitysniska...

    Minun oloni on vain pahentunut tämän vuoden puolella eikä enää epäillä jännitysniskaa. Näköhäiriöille sain sentään silmälääkärin vahvistuksen, että ovat lasiaisen samentumia. Neuron puolella otettu selkäydinpunktio ja se oli puhdas, joten mitään neurologista ei edelleenkään epäillä ja tuskin...
  10. L

    Jännitysniska...

    Itsekin olen järkeillyt asiaa niin, että kaivattu raskaus ja lapsi voisi nimenomaan olla se keino, jolla tämän inhan vaivan selättäisin, koska itselläni tämä kaikki alkoi yhtäkkiä todella stressaavan ajanjakson myötä ja syynä juurikin lapsettomuus. Olenkin ajatellut, että jos lapsia jo olisi en...
  11. L

    Jännitysniska...

    Hei mamma_81 Ja onnittelut raskaudestasi! Itse laitoin alkuvuodesta raskaustoiveet jäähylle tämän kurjan olon takia, mutta nyt olen jo alkanut ajattelemaan, että en voi elämääni laittaa täysin pysähdyksiin jännitysniskan takia, koska siitä ei ole mitään takeita milloin oloni helpottaa. Syön...
  12. L

    Jännitysniska...

    Samaa asian olen miettinyt, että kuinka kauan tämä jännitysniska oireilu voi yhtäjaksosesti kestää. Itselläni noista lihasrelaksanteista ei ole ollut apua lainkaan. Tänään viimeeks OMT:llä joka teki samalla akupunktiota pitkästä aikaa. Mutta nyttenkin tuolla pään päällä on sellanen ikävä paineen...
  13. L

    Triptyl jännityspäänsäryn hoitoon ja migreenin estoon, kokemuksia?

    Hei piupiu ja muut kohtalotoverit! Itselläni alkoi jännitysniska oireilemaan viime Marraskuussa ja Tammikuussa alkoikin sitten jatkuva päänsärky. Päänsärkyä oli vuorokaudet ympäri vaikka niska ei tuntunut enää yhtään jäykältä. Minulla siis diagnoosina (lihas)jännityspäänsärky johon olen yli...
  14. L

    Jännitysniska...

    Jonkin aikaa näitä keskusteluja lukeneena päätin itsekin kirjoitella tänne. Minulla alkoi jännitysniska oireilemaan lähes vuosi sitten ja oireilua onkin jatkunut siitä lähtien. Niskan ja kaulan lihakset jumissa ja kipeenä, päivittäistä päänsärkyä, näköhäiriöitä, korvakipua. Fysioterapiaa...

Yhteistyössä