Hakutulokset

  1. Birgitte

    Paranoidinen psykoottisuus

    Olen osastolla ollut tekemisissä vain sellaisten tapausten kanssa, jotka ovat olleet psykoosin johdosta asiakkaana vajaasta vuodesta jopa useaan vuoteen. Osa kotiuduttuaan välillä kuntoutuksen jälkeen, mutta palattuaan sitten takaisin. Yleensä paranoidisen psykoosin laukaisee voimat ylittävä...
  2. Birgitte

    Oho, piispainkokous äänesti perinteisen avioliiton puolesta

    Minulle tuli ihan älyttömän hyvä fiilis tästä tekstistäsi, koska se todisti, että olen oikeilla jäljillä. Minulla on sellainen olo, etten enää voisi edes olla varmempi siitä, että ajatusmaailmani on oikea. Minulla on sellainen olo, että on hyvä olla minä. On hyvä hyväksyä sinut ja kaikki...
  3. Birgitte

    Oho, piispainkokous äänesti perinteisen avioliiton puolesta

    Mutta onko se loppupeleissä enemmistön tehtävä pitää huolta vähemmistöstä? Enemmistölle riittää, kun he hyväksyvät vähemmistöt ja antavat näille samat oikeudet kuin enemmistölle, se on heidän tehtävänsä, mutta meidän vähemmistön edustajien tehtävä on pitää huolta niistä nuorista, jotka kohtaavat...
  4. Birgitte

    Oho, piispainkokous äänesti perinteisen avioliiton puolesta

    Hyvä pointti. Minustakin tämä on ihan ok. En tiedä johtuuko se siitä, että olen bi, joka ei ole koskaan oikeastaan täysin sukeltanut siihen homokulttuuriin. Minut on kasvatettu heteroksi, vaikka olenkin aina tiennyt, etten välitä vähääkään siitä kumpaa sukupuolta oma kumppanini on...
  5. Birgitte

    Oho, piispainkokous äänesti perinteisen avioliiton puolesta

    Minä olen bi ja elänyt jo vuosikaudet naisystäväni kanssa, mutten siltikään ymmärrä, miksi meidän pitäisi mennä naimisiin kirkossa. Jos uskonto kieltää meidät, miksi minun pitäisi väkipakolla tunkea kirkkoon? Kirkko ei ole Jumala. Kirkko on vain yksi tapa määritellä, kuinka ihmiset voivat uskoa...
  6. Birgitte

    Ärsyttävää elokuvissa?

    Olen mielenterveyshoitaja ja väitän tietäväni jotain ihmisen psyykkeestä, joten vakuutan sinulle sekä omakohtaisen kokemuksen että muiden kertoman perusteella, että tämä kauhuleffoissa esiintyvä tarve käydä tutkimassa outojen äänten alkulähde, on täysin normaali tapa reagoida. Kyllä, ihmisellä...
  7. Birgitte

    Isäni löi minua.

    Sinun pitää sisäistää, että olet jo aikuinen. Sinulla on oikeus tehdä mitä haluat. Mutta muista myös, että aikuisuuden rinnalla kulkee vastuu omista päätöksistä ja teoista. Sinuna etsisin ensimmäisenä jalansijaa elämästä, omaa itsenäisyyttä, aikaa kypsyä. Vasta sen jälkeen harkitsisin vakavaa...
  8. Birgitte

    Mies kovakourainen

    Ap. on vähän kuin se kaveriporukan papupata, joka ei ymmärrä olla hiljaa, koska kokee niin kovaa tarvetta tulla ymmärretyksi. Jos näin AIKUISTEN oikeesti sanotaan, ihmisen kypsyys ei ole vain numero. Kannattaa jättää ne omat suhdejutut ihan omaan kaveripiiriin, jos ne tuntuvat sellaisilta, että...
  9. Birgitte

    Mitä valintoja sun pitäisi elämässäsi katua, mutta et kadu?

    Jos sukulaisilta kysytään, minun pitäisi katua sitä, että erosin ex-miestäni. En kadu. En ole katunut hetkeäkään, en edes vaikeimpina aikoina, en edes silloin, kun osa suvustani katkoi kaikki siteensä minuun nykyisen parisuhteeni paljastumisen jälkeen. Nykyisen puolisoni kanssa on oltu...
  10. Birgitte

    Ahdistuneisuus/kummallinen olo

    Meillä on paljon potilaita, joista ensimmäisten viikkojen/kuukausienkin aikoina on huokunut sellainen poissaolevuus, aivan kuin ymmärtäisivät kaiken, mutta vain ulkoisesti. Sisältä ovat aivan jossain muualla. Joskus, kun heille puhuu, tuntuu kuin katsoisi lasisilmiin, vaikka kuitenkin ymmärtävät...
  11. Birgitte

    Mielipiteenne keksimästäni vitsistä?

    Monilla ihan normaaleilla ihmisillä on väkivaltainen mielikuvitus. Näin mielenterveyshoitajan näkökulmasta ero sairaan ja terveen välillä on ainoastaan se, että sairas toteuttaa sen mitä päänsä sisällä näkee, eikä näe siinä mitään kyseenalaista, kun terve sen sijaan pystyy erottamaan mikä on...
  12. Birgitte

    Miksi lesbot tykkää miehekkäistä naisista?

    Minä olen pieni, urheilullinen, mutta mielestäni ihan naisellinen ja siro nainen. Avovaimoni on myös urheilullinen, mutta ehdottomasti naisellisen näköinen nainen. Kysymykseesi en osaa vastata muiden osalta, mutta itse tykkään naisellisista naisista. Ennen avopuolison tapaamista viehätyin ehkä...
  13. Birgitte

    Millainen tyyli sua viehättää sisustuksessa?

    Boheemi, hallittu, mutta rohkea.
  14. Birgitte

    Pienen tytön ajatukset pelottavat

    En ole perehtynyt lasten psykiatriaan, mutta tiedän, että esim. ADHD-lapsilla voi näitä pakkoajatuksia esiintyä, vaikka eivät ainoastaan erityislapset ole niille alttiita. Kyllä kenellä tahansa voi esiintyä jaksottain noita pakkoajatuksia. Omalla lapsellani ne liittyivät likaantumiseen...
  15. Birgitte

    Olisitko tälläisen miehen kaveri?

    Täytyy myöntää, etten olisi tuollaisen miehen kaveri. Johonkin on raja vedettävä. Ymmärrän kyllä, jos miehet tahtovat nuoria naisia, mutta jos on kyse alaikäisistä, sitä en voi hyväksyä.
  16. Birgitte

    The ketju

    OO ÄM ja GEE! The Ketju on täällä edelleen. Olen ollut poissa palstalta iäisyyden, ja kun palaan tänne, näen ensimmäisenä tämän älyttömiin mittoihin venyneen ketjun. Hopea Toffeelle pikaista helpotusta!
  17. Birgitte

    Nainen tappoi vauvat, koska ei jaksanut mennä lääkäriin hakemaan ehkäisyä

    Ette arvaakaan, kuinka pieni hyppy se on "normaalista" ihmisestä mielisairaaseen, tunteettomaan tappajaan.
  18. Birgitte

    Kysy huumeista käyttäjältä!

    Miksi haet huomiota huumeiden käytöllä? Vievätkö huumeet huomiosi niin pahasti, että muu elämä on jo jäänyt taka-alalle? Miksi haet huomiota huumeilla juuri tällä palstalla? Haluatko aiheuttaa järkytystä ja kuvittelet, että mammapalsta on täydellinen paikka järkyttää? Aiheuttaisiko äitien...
  19. Birgitte

    Mikä se oli se juusto, joka voidaan paistaa ja tarjoillaan esim. alkuruokana jonkun hillokkeen kanssa?

    Leipäjuusto? Onkohan oikea nimi. Sellainen paksun letun näköinen lättänä juusto.
  20. Birgitte

    mitä tuumaisit jos päiväkodin täti..

    Tämä on vanha, ihana tapa, joka on ollut käytössä iät ajat. Koska lapset kasvavat nopeasti, jää paljon hyviä vaatteita vaille käyttäjää. Ennenvanhaan tuosta ei pahastuttu millään tavalla. Se oli merkki maalaisjärjestä ja ystävällinen ele. Ei haluttu heittää hyvää tavaraa hukkaan. Nykyään ihmiset...

Yhteistyössä