Hakutulokset

  1. T

    Eilen pk:ssa....

    Kukas sen sanoo että vanhemman makumieltymykset on ne oikeat. Eikö lapsi saa itse määrätä oman tyylinsä ja muodostaa omat mieltymyksensä? Kyse on kuitenkin lapsista eikä mistään näyttelyesineistä. Puhtaat, ehjät ja lämpimät vaatteet pitää olla. Lapsen voi pakottaa pitämään pipoa, jos ulkona on...
  2. T

    Lapsiparka kuoli nälkään

    Varmaan se on joku psykologinen suojamekanismi että päänsä sisällä kiistää mitään koskaan tapahtuneenkaan. Niinkuin se kun kuolleen läheisen tavaroihin kosketaan joskus vasta vuosien kuluttua sitä ennen ikäänkuin uskotellen että hän on yhä olemassa. Tuo tapaus on kyllä sairas, varmasti...
  3. T

    Vauva 9kk syö tosi vähän kiinteitä

    Meillä tassuteltiin 6,5 kk iässä yösyötöt pois. Edelleen osittaisimetän 9 kk ikäistä tyttöä. Entinen tissitakiainen on nyt hyvä syömään kunnon ruokaa. Ja tuli muuten päiväuniinkin lisää pituutta kun rytmi parani. Itseänikään ei yösyötöt häirinneet, mutta mies ja neuvola alkoi niistä huomautella...
  4. T

    Vauva 9kk syö tosi vähän kiinteitä

    Jos ketjun aloittaja haluaa saada lapsen syömään enemmän kiinteitä niin ratkaisu on yksinkertainen. Unikoulu ja yösyöttöjen lopetus. Ateriat 5 krt päivässä säännöllisesti ja imetys aina vasta aterian jälkeen "jälkiruuaksi". Kyllä yli puolivuotias tarvitsee jo muutakin ruokaa kuin äidinmaitoa...
  5. T

    Kuinka iso sähkölasku teillä on kuukaudessa?

    Noin 30 e/kk, kerrostalokaksio. 2 aikuista, 1 lapsi.
  6. T

    Mä olen väsynyt, purnausta miehestä ja lapsista..

    ' Mies oppii paremmin ottamaan vastuuta, jos jätät sen välilä yksin lasten kanssa eli pakon edessä joutuu pärjäämään. Olkoon se sitten vaikka kauppareissu tai kävelylenkki yksin. Tekisi sinnullekin hyvää välillä, näyttäytyy kotiympyrätkin eri valossa kun saa välillä olla niistä erossa.
  7. T

    Mä olen väsynyt, purnausta miehestä ja lapsista..

    Tutulta kuulostaa. Joskus tasa-arvo tuntuu tarkoittavan sitä, että nainen hoitaa edelleen "naisten työt" yksin, mutta laskut maksetaan puoliksi. Ja kun asutaan kerrostalossa, niin ainoat "miesten työt" onkin sulakkeen vaihto ehkä kerran vuodessa ja auton renkaiden vaihto kahdesti vuodessa. Oma...
  8. T

    avopuoliso vihaa koiraani, uhkaa erolla jos koirasta ei luovuta

    Onko tämä tilanne nyt tullut ihan yhtäkkiä puskan takaa, vai onko merkkejä miehen tympääntymisestä ollut jo ennenkin? Tuskin kukaan täysjärkinen yhtäkkiä keksii jättää puolisonsa koiran takia ja on siinä ihan ehdoton... Mitä jos sopisitte esim. 3 kk koeajasta. Jos sen jälkeen koira on...
  9. T

    Olen raskaana rv 21, jatkuvasti pissattaa ja kun käyn vessassa niin tulee vain "liraus" ja silti tuntuu vielä hätä... ??

    Ilman viljelyähän sitä ei voi tietää, mikä antibiootti tehoaa bakteeriin. Eli lopettamasi kuuri ei tässä merkitse oikeastaan mitään.
  10. T

    Olen raskaana rv 21, jatkuvasti pissattaa ja kun käyn vessassa niin tulee vain "liraus" ja silti tuntuu vielä hätä... ??

    Noilla viikoilla kohtu alkaa jo painaa pissa- & kakkavehkeitä ja aiheuttaa erinäisiä oireita. Mulla oli just tuollaista koko jälkimmäinen puolisko ja paheni vaan loppua kohti. Ihan viimeisilläni ollessani alkoi virtsaa myös karkailla. Aloita lantionpohjajumppa ajoissa. Kyllä minullakin...
  11. T

    G: Onko sinua painostettu seksiin tai seksuaalisiin tekoihin?

    On. 13-vuotiaana "seurustelin" (lainausmerkeissä koska ei tuon ikäinen vielä tosissaan seurustele) 16-vuotiaan pojan kanssa, joka painosti seksiin. En suostunut. Poika meni menojaan ja hyvä niin. Kun itse olin 17-vuotias, painosti jälleen minua vanhempi miesystäväni erilaisiin seksikokeiluihin...
  12. T

    Operaatio avioseksi.

    :whistle:
  13. T

    Kuinka usein äiti saa käydä ulkona?

    Luin vielä tuon kommenttisi siitä, että miehesikään ei juuri tapaa ystäviään. Kai hänellä sentään jotain harrastuksia on? MIssä päin asutte? Ainakin täällä Helsingissä järjestetään joillain alueilla isä-lapsi -toimintaa eli kerran viikossa isät menee lasten kanssa tekemään kivoja juttuja. Joku...
  14. T

    Kuinka usein äiti saa käydä ulkona?

    Riippu ihan perheestä. Ulkona käyminen siinä mielessä että lähtee kavereiden kanssa koko illaksi ulos ja tulee kotiin kaatokännissä aamuyöllä ei mielestäni kuulu pikkulapsiperheen arkeen lainkaan. Ehkä korkeintaan kerran vuodessa siellä pikkujouluissa :) Jos ulkona käyminen on sitä että istuu...
  15. T

    6-9kk uni/ruokarytmit?

    8kk ikää Herää yleensä 6:30-7 (nyt jostain syystä parina aamuna 5:30, aarhg!) 7-8 aamupala: puuro+ vettä +imetys 11-11:30 lounas: liha-kasvisruoka + korvike nokkamukista 11-12 päiväunille, jotka kestää 1-3 h 14-15 välipala: hedelmäsose + imetys 17 päivällinen: liha/kala+kasvis + korvike...
  16. T

    Voiko jonkun pakottaa syömään mielialalääkkeitä vai voiko aina kieltäytyä?

    Katso "laki potilaan asemasta ja oikeuksista" (esim finlex sivuilta). Normaalioloissa potilaalla on aina oikeus kieltäytyä tarjotusta hoidosta, kuten lääkkeistä. Pakkohoitoon voidaan sairaalaan ottaa mielenterveyslain nojalla henkilö joka psykoosin vuoksi on vaaraksi itselleen tai muille...
  17. T

    Vauva syö koko ajan! Milloin tuo alkaa nukkua pidempää pätkää?

    Ihan normaalia vastasyntyneelle. Meillä pahin meni ohi noin 2 viikossa (juuri sopivasti kun mies palasi töihin) ja kunnon rytmi löytyi 2 kk iässä. Silloin 2-viikkoisenakin siis pisin unipätkä oli 2-3 tuntia, mutta yöllä nukkui näitä pätkiä 2-3 kpl niin että heräsi vaan syömään välillä...
  18. T

    Operaatio avioseksi.

    Ihanaa että jaksat nähdä vaivaa konkreettisen tekemisen muodossa, mutta luulenpa että jossain vaiheessa on otettava myös se puhuminen mukaan. Oletko kysynyt vaimoltasi miksi hänen mielenkiintoonsa seksiin on vähentynyt? Vai onko se edes hiipunut? Todennäköisesti syy on nimittäin jossain muussa...
  19. T

    Operaatio avioseksi.

    Hyvä mies, vaimosi yritti juuri saada sinulta seksiä tuon kuvauksen ja keskustelun perusteella. Hän ei uskalla sanoa ääneen, koska pelkää torjutuksi tulemista. Tai ainakin hän mielestäni osoitti kaipaavansa seksiä itsekin. Ihanaa että jaksat nähdä vaivaa ja osallistut kodin töihin. Itse naisena...
  20. T

    Lapsen kasvisruokavalio

    Minkä ikäiselle vauvalle saa antaa soijaa, siis soijarouhetta tms? Me ollaan kyllä ihan sekasyöjiä, mutta mielelläni suosin kasvisruokaa. Ainakaan herneitä, papuja yms. hyviä proteiininlähteitä ei vauvan herkkä suolisto suuria määriä siedä. Kun 6-8 kk iästä alkaen lapsi tarvitsee muutakin...

Yhteistyössä