Hakutulokset

  1. Sarmiina

    Toisen kaksosen "liiallinen" huomionkaipuu

    Elikkäs mulla on pieni, tai ehkä isokin ongelma noiden kaksosten kanssa. Toinen (vanhempi) on syntymästä asti ollut ihan äitin tyttö, ikää kohta 2 vuotta. On aina ollut siskoaan tempperamenttisempi ja kova uhma ollut pitkään päällä. Nyt tilanne on jo jonkin aikaa ollut sellainen, ettei kukaan...
  2. Sarmiina

    Päiväreissulle, mutta mihin?

    Mihin kaupunkiin etelä-Suomessa kannattaisi mennä yhden yön yli kestävälle pikkulomalle? Muita kriteereitä ei ole, paitsi ettei lapsia ole lähdössä mukaan :) Ehdotelkaas kivoja kesäkaupunkeja.
  3. Sarmiina

    Kuvia lastenhuoneista

    En ole aikoihin nähnyt aiheesta ketjua, joten aloitan uuden :) Elikkäs, laittakaas kuvia lastenhuoneista, omista tai netistä bongatuista. Meillä on kesällä edessä tytön huoneen remppa+sisustus, ja pää lyö aika lailla tyhjää.
  4. Sarmiina

    Kuvia lastenhuoneista!

    Meillä on edessä tyttöjen huoneen remppa ja sisustus, mutta ideat vähissä. Laittakaas kiltit kuvia kivoista lastenhuoneista, josko se omakin ajatus selkenisi:)
  5. Sarmiina

    11-vuotiaiden poikien lahjatoiveet

    Nytpä joudun mäkin tekemään tälläisen aloituksen :) Meidän perhe osallistuu tänä vuonna joulupuu keräykseen antamalla jollekin 11-vuotiaalle pojalle lahjan. Omia ajatuksia meillä jo onkin, oma poika kun on samaa ikäluokkaa. Nyt kyselisinkin teiltä muilta, että mitä teidän tuntemat saman ikäiset...
  6. Sarmiina

    Kaksosten tarve sisaruksen läheisyydelle

    Ei ehkä paras mahdollinen otsake, mutten parempaakaan keksinyt :) Oletteko huomanneet teidän kaksosissa, että toisella olisi suurempi tarve olla toisen lähellä kuin toisella? Meillä tuo b-tyttö on syntymästä asti enemmän halunnut olla a-tytön lähellä. Sairaalassa jo huomasi, miten pikkuinen...
  7. Sarmiina

    Vinkkejä nimijuhla tarjoiluksi

    Meillä on tulossa kaksosten nimijuhlat piakkoin, ja kaipaisin vähän uusia vinkkejä tarjoiluun. Mielellään jotain suht helppoa, kun toi aika on leipomisiin rajallinen. Vieraita tulee n.30, joista puolet lapsia. Kiitos jo etukäteen :)
  8. Sarmiina

    Läheisten kannustuksen puute

    Meillä odotellaan nyt kaksostyttöjä syntyviksi ihan milloin tahansa, laskettuaika vasta elokuussa, mutta jo kuukauden ajan ovat "olleet tuloillaan". Ongelma onkin seuraava: Mä olen itse yrittänyt asennoitua koko raskauteen ja tyttöjen tuloon positiivisesti, ajatellut, että se vauva-aika, mikä...
  9. Sarmiina

    Linnealle toinen nimi

    Nyt täytyy kerrankin tehdä tälläinen aloitus tänne :) Oma pää lyö niin tyhjää. Meille siis tulossa kaksostytöt, joista toiselle haluaisin etunimeksi Linnean, mutta en vaan millään keksi toista nimeä, joka edes vähän sopisi etunimeen. Nyt siis kaikki vinkit otetaan vastaan:wave:
  10. Sarmiina

    Mistä kivoja tyttövauvojen vaatteita?

    Kertokaahan viisaammat mistä netistä löytyis kivoja tyttöjen vaatteita, jotka ei olis mitään pinkki-pitsi-hörhelöitä. Meille kun nyt on kaksostytöt tulossa, ja poikia löytyy ennestään, niin ei oo oikein tietoa, mistä etsis: /
  11. Sarmiina

    Kaksosille yksi vai kaksi leikkimattoa?

    Siinä se kysymys oikeastaan olikin. Kaksoset tulossa, ja nyt kun mietin hankintoja, jäin tuota miettimään. Mahtuuko leikkimatolle samaanaikaan kaksi lasta? Kuulostaa tosi hölmöltä kysymykseltä, mutta edellisestä vauva-ajasta jo 10 vuotta, joten vähän muuttunu kaikki tavarat..
  12. Sarmiina

    Toimivia keinoja helpottaa aamupahoinvointia?

    Raskaus siis ihan alussa, pahoinvointi paha. Jos ei okseta, niin närästää, enkä ole vielä mitään apua tähän keksinyt. Onko kellään mitään vinkkiä, mikä tähän auttaisi?
  13. Sarmiina

    Mitä miehelle lahjaksi?

    Näitä aloituksia aiheesta on varmaan joulun alla useampiakin,mut kyselenpä nyt minäkin. Pää lyö nimittäin ihan tyhjää. Mitä ihmettä voi antaa lahjaksi miehelle, joka ei halua mitään,koska voi ostaa mitä tarvitsee, eikä oikein tarvitsekaan mitään?? Joka vuosi ihan sama ongelma:|
  14. Sarmiina

    Uusi vauvakuumeilija ilmoittautuu joukkoon:)

    Moikka kaikille! Tää palsta on mulle ihan "uusi tuttavuus", mutta alan tässä pikkuhiljaa seurailemaan tätäkin puolta. Meillä on uusperhe, minä+mies+mun kaks poikaa(-98,-01)ja miehen tyttö(-99) ja nyt pitkän harkinnan jälkeen ollaan tämä vuosi yritetty sitä yhteistä pientä iltatähteä:)
  15. Sarmiina

    Vaateapuja,kiitos!

    Oon ettinyt netistä yhtä tiettyä gootti/rockvaatekauppaa, minkä nimeä en tietenkään muista. Enkä siis ole onnistunut löytämään. Joten arvon naiset, laittakaahan linkkiä mahdollisiin sivuihin mitä tiedätte :flower:
  16. Sarmiina

    Hääpäivän viettovinkkejä, kiitos!

    Nyt olis pieni pulma, elikkäs meillä on pian edessä ensimmäinen hääpäivä, ja haluaisin juhlistaa sitä jotenkin pienesti. Joten kaikki vinkit on kultaakin kalliimpia. Mies on vähän "juntti'" eikä ymmärrä oikein romantiikan yms päälle, siksi tässä neuvoa kyselenkin... =)
  17. Sarmiina

    Nettikauppapino!

    Kerätäänkö tähän eri nettikauppoja, joista saisi lahjoja lapsille, miehelle, vaimolle, isovanhemmille yms. Itsellä pää lyö tyhjää varsinkin miehen lahjan suhteen, ja luulen että muutkin voivat tarvita pieniä vinkkejä :)
  18. Sarmiina

    Miehelle joululahja

    Nyt listatkaapas kaikki nettikaupat tähän, mistä voisi löytää miehelle jotain kivaa jouluksi =) Oma pää lyö tyhjää, ja ehkä muutkin voisivat kaivata jotain vinkkiä :xmas:
  19. Sarmiina

    Mulla on sit kivaa seuraa:/

    Tässä sohvalla istuskelen palstaillen ja katellen telkkaria, mut mikäs se mun rauhan rikkookaan; kiva rapina kirjahyllyn takana :$ Mä pelkään kuollakseni hiiriä, ja tähän asti ne on nakerellu seinien sisällä, mut tää tyyppi on nyt samassa huoneessa mun kaa :o Ukko kävi vähän kurkkimassa, mut...
  20. Sarmiina

    Parhaat omenapiirakat pinoon!

    Netistä löytyy vaikka kuinka paljon erilaisia ohjeita omppupiirakkaan, mut nyt kysynkin, mikä on teidän paras ohje? Piha täynnä omppuja, ja haluttais kovasti vkoloppuna leipoa, mut se ohje vielä uupuu =) :p

Yhteistyössä