Hakutulokset

  1. ~fruity~

    Mitkä yhdistelmävaunut ?

    Meillä ollut emmaljunga yhdistelmät ja sitten happy baby merkkiset. Nämä on ostettu käytettyinä, mutta ajaneet asiansa todella hyvin. Meillä (kuten edellinen kirjoittaja mainitsi), vaunujen pääsääntöinen käyttö koostui juuri vauvan ulkona nukuttamisesta ja kävelyistä, ei siis sellaista...
  2. ~fruity~

    Äitiysvaatteet?

    Minäkin käytin raskausaikana ihan normivaatteita, jotka siis olleet päällä ennen raskauttakin. Parit äitiysfarkut löytyy, koska itse en omista kovin matalavyötäröisiä farkkuja, niin ne alkoi sitten kyllä painaa jo melko pian mahaa. Mutta esim. pidemmät topit, joita tuli ennen raskauttakin...
  3. ~fruity~

    en voi ymmärtää

    Kyllähän se aiheettomaksi todettiin tänään juuri kun siellä käytiin. Lastensuojelun työntekijöiden mukaan lääkärin tekemässä ilmoituksessa oli hyvin väljästi tietoa, eikä lastensuojelullisiin toimenpiteisiin ollut tarvetta. Olihan lääkäri toki maininnut ilmoituksessa, että vuorovaikutus...
  4. ~fruity~

    en voi ymmärtää

    Niin no minustakin tämä on hyvin outo tilanne. Koska mietitään, että perhetyöntekijä jonka olen tuntenut jo yli 3 v, ei ole koskaan havainnut mitään mikä voisi haitata lapsen normaalia kehitystä tai muutoinkaan vaatia lastensuojelullisia toimenpiteitä. Sanoin tästä lääkärille (joka siis tosiaan...
  5. ~fruity~

    en voi ymmärtää

    Lastensuojelusta itsekin sanoi, ettei itse sairaus ole syy tehdä ilmoitusta. Ymmärtäisin toki, että lääkäri olisi huolissaan vaikkapa sellaisessa tilanteessa, jossa lapsella olisi todettu vaikealuonteinen kehitysvamma joka vaatisi erityishoitoa. Muttei meidän tilanteessa ole kyse sellaisesta...
  6. ~fruity~

    en voi ymmärtää

    Mitä tästä pitäisi ajatella? Meistä tehtiin alkuvuodesta kiusaamismielessä lastensuojeluilmoitus (siis eräs entinen ystäväni ahdisteli puhelinsoitoilla ja kirjoitteluilla), kun "käräytin" hänet poliisille hänen laittomasta toiminnastaan, sainkin sitten niskaani kuraa oikein roppakaupalla...
  7. ~fruity~

    Down lapsi yllätyksenä

    Jokaisen vaikean asian käsittelemiseen menee oma aikansa, kuitenkin vaikka lapsi onkin erityinen, ei se tee siitä yhtään vähemmän rakastettavaa. Aluksi herää niitä kysymyksiä, miksi minun lapseni, teinkö jotain väärin, onko tämä rangaistus? Sitten kun nämä asiat on käynyt läpi, tulee...
  8. ~fruity~

    Mielipiteitä muilta vanhemmilta.

    No, minä kävin läpi samoja tuntemuksia, ennen kuin tyttärelläni todella todettiin turnerin-oireyhtymä.Tämä oireyhtymä ei kuitenkaan ole kehitysvamma, vaan se ilmenee mm. pienikasvuisuutena, älylliseen kehitykseen ei vaikuta. Meillä oli useiden kuukausien tutkimukset, ravasimme yhdessäkin...
  9. ~fruity~

    turnerin oireyhtymä

    Onko täällä muita, joiden tytöillä todettu kyseinen syndrooma? Saimme vasta tänään tietää, että tytöllä on todettu tämä oireyhtymä. Tuli se aika puun takaa ja itkin vastaanotolla vuolaasti. Lääkäri ymmärsi toki tunteeni ja lohdutti, että kyseessä ei kuitenkaan ole kehitysvamma, vaan...
  10. ~fruity~

    turnerin syndrooma

    Minäkin kirjoitan, vaikka vanha ketju onkin. Meillä ei tytössä todettu raskausaikana mitään vikaa, muuta kuin pienikokoisuus. Nyt syntymän jälkeen ruettiin tutkimaan, kun paino ei kunnolla nouse. Todettiin turnerin oireyhtymä. Tyttö kuitenkin on kehittynyt muutoin normaalisti, ei...
  11. ~fruity~

    Jos eron jälkeen kaduttaa?

    Tämä on ihan totta. Ongelmat pitäisi molempien myöntää ja sitten yhdessä alkaa työstämään niitä. Tietysti koskaan ei voi tietää toisten eron syytä, joten sinäänsä spekulointi on turhaa. Jotkut ongelmien myötä tapahtuneet asiat eivät välttämättä ole korjattavissa.
  12. ~fruity~

    Raskaaksi e-pillereistä huolimatta

    Niin, kyllähän niitä unohduksia helposti tapahtuu. Itsekin joskus meinaan unohtaa ottaa ja on muutaman tunnin myöhässä, mutta noistahan sanotaan että alle 12 h myöhässä otetun pillerin kohdalla ehkäisyteho säilyy.
  13. ~fruity~

    Raskaaksi e-pillereistä huolimatta

    Hyvä juttu ettei ole vaikuttanut! Ja onnea raskaudesta, vaikka yllätyksenä on tullutkin :) Lisää kokemuksia vaan kehiin, jos jollakin näin on tapahtunut!
  14. ~fruity~

    Raskaaksi e-pillereistä huolimatta

    Onko täällä naisia, jotka ovat tulleet raskaaksi pillereistä huolimatta? Ihan mielenkiinnosta kyselen, tiedän toki etteivät nuo takaa täyttä varmuutta.
  15. ~fruity~

    1 v 7 kk ei vielä kävele

    Esikoinen lähti joskus reilu 1 ½ vuotiaana kävelemään. Tämä toinen ei vielä edes konttaa kun on niin pieni, saa nähdä milloin lähtee kävelemään sitten kun sen aika on :)
  16. ~fruity~

    Voiko joku ihminen vain saada pimeät puolet

    Sellainen ihminen, joka ei periaatteessa osaa muuta keinoa selvittää asioita kuin väkivalloin, sellaisen ihmisen on hyvin vaikea päästä tästä tavasta eroon. Apua on tarjolla, mutta harva sinne osaa hakeutua tarpeeksi ajoissa tai ei välttämättä ikinä. Ja kyllä, toki se on mahdollista että...
  17. ~fruity~

    Mieheni ei pidä vartalostani. Mun on pahalla sen takia. Mitä mieltä olette?

    Itse en ole hirveän hoikka, mutten lihavakaan. En ole ihan sinut oman vartaloni kanssa, edelleenkään. Lenkkeilen, mutten harrasta muuta (ei ole tekosyitä miksen voisi). Mieheni on pitkä, ei liian hoikka vaan enemmänkin lihaksikas. Joskus tunnen itseni huonommaksi miehen kanssa, vaikkei hän ole...
  18. ~fruity~

    pikkulapsi yksin rivarin pihalla

    Niin, kyllä pitäisi mielestäni jo erottaa mikä on oikeasti ilmoituksen paikka ja mikä ei.
  19. ~fruity~

    Kaverin vauva syntyi 10vrk ennen la ja painoa vauvalla 1700g.

    Piti vielä kysyä, että ne joilla lapsella todettu kehitysvamma, oliko mitään huomioitavia seikkoja vauva-ikäisenä ennen kuin myöhemmin vasta todettiin?
  20. ~fruity~

    pikkulapsi yksin rivarin pihalla

    Olen kuullut paljon näistä, mutta eri asia kuitenkin on jos lapsi leikkii kodin lähellä ja kuitenkin vahdittuna. Sellainen tilanne ei mielestäni ole hyväksyttävä, että n. 7-8-vuotiaat tytöt ovat ilta 10 jälkeenkin ulkona, yksin. Äiti huitelee ties missä. Lapsilla on nuhjuiset ja liian pienet...

Yhteistyössä