Hakutulokset

  1. M

    Synnytyspelkosi?

    Kipuun on parasta vaatia epiduraalia ja jos vähänkin kykenee, niin parasta liioitella, jotta avun saa ajoissa. Ilokaasua suosittelisin kokeilee vain niille, jotka pitävät humalassa olosta. ENNEN KAIKKEA vaatikaa, että teille kerrotaan jatkuuvasti etukäteen, mitä ja miksi nyt tullaan tekemään...
  2. M

    Synnytystraumaan vertaistukea?

    "Toistaiseksi palautteen antaminen on vain vahvistanut synnytyksen aikaista kokemustani siitä, että sairaala ei potilaitaan/asiakkaitaan kuuntele." Olet oikeassa ja tämä sama toistuu muuallakin kuin synnytysosastolla. Kuten kerroin, olen ollut paljon sairaaloissa. Erityisesti 4-16v. Minut...
  3. M

    ERO ja mies vaatii huoltajuuden vko/vko!!! Itku..

    Olen samankaltaisessa suhteessa kuin sinä, mutta päätin ottaa aikalisää. Lue bloggini Kun ero mieityttää... Kenties sinulla on oikeasti sama tilanne? Omat syyni tähän olivat juuri ne kuin sinulla: ei osallistu ja on itsekäs. Useampi lapsi ja kaikki yhden harteilla. Haluan toisen oppivan, antaa...
  4. M

    Kuinka yleistä pettäminen nykyisin on parisuhteissa?

    Pettäminen pitäisi olla lailla rangaistettava teko, koska petetyksi tullut on henkisesti pahoinpidelty. (Henkinen väkivalta ei sekään valitettavasti ole käsittääkseni rikoslailla rangaistettava, vaikka jopa pahempi kuin fyysinen) Valitettavasti pettämisestä puhutaan paljon ja sävyyn, joka ei...
  5. M

    Minulla on noro ja mies valittaa, että hänen pitää tehdä kaikki tässä talossa!

    Niin kauan kun teet jotakin muuta, mies ei käsitä olotilaasi.
  6. M

    Onko lapselle hyötyä tarhan aloituksesta 1v2kk versus 9kk iässä?

    Olisitte kai oikeudettuja asumistukeen. Jep, Irina tykittää kovaa, mutta on hänen mielipidessä paljon tottaa. Elämä ei ole mustavalkoista, joten tilannekohtaisia neuvoja saa parhaiten aidoilta ystäviltä :) Täällä netissä kun jokainen huutaa, mitä tykkää tietämättä oikeastaan mitään ja...
  7. M

    Onko lapselle hyötyä tarhan aloituksesta 1v2kk versus 9kk iässä?

    Ja sitten ihmetellään, miksi kukaan ei välitä kenestäkään.... Alle 3 vuotiasta lapsista kun on kyse, niin ei toi loruttelun ulkoistaminen on lapsen altistamista kehityshäiriöille. No tietty, saattaahan olla, että lapsen äiti/isä olisi vielä huonompi vaihtoehto. Töihin palanneet puolustavat...
  8. M

    1,4 vuotiaan aamiainen

    Mysliä, muroja, jugurttia, leipää, hedelmiä. Meillä kelpaa esim. vilja-activia hyvin.
  9. M

    Neuvoja syömiseen ja nukkumiseen?? Rytmi hakusessa.

    Minulla on vain yksi neuvo: älä stressaa tilannetta. Ei halua syödä...ei sitten. Haluaa syödä sormillaan... syökööt. Näkeekö lapsesi sinun syövän kun hänen kuuluisi syödä? Ellei, niin kannattaisi jotain syödä seuran esimerkin vuoksi. Useamman persoonan äitinä olen jättänyt neuvolan ohjeet...
  10. M

    Käsi sydämellä: Mikä lihavassa naisessa on niin kamalaa että jatkuvasti täytyy haukkua?

    Kuules, jotta ihmisen ylipainosta tulee hirveitä terveyskustannuksia, täytyy kyllä olla aika koookas. Tunnen useita ylipainoisia, muttei ne yhteiskuntaa rasita sen enemmän kun liikunnan aiheuttamat lihas- ja nivelongelat. Maksathan (ja minäkin) kaikkien juoppojen sairaseläkkeet ym. huomattavasti...
  11. M

    Käsi sydämellä: Mikä lihavassa naisessa on niin kamalaa että jatkuvasti täytyy haukkua?

    Haukutaanko oikeasti vai onko pikemmin kyse siitä, että itse jotenkin kärsii lihavuudesta ja kärjistää, löytää kommenteista haukkumista? Olen itsekin ylipainonen ja vieläpä tupakoin, enkä kyllä koe joutuvan haukkujen kohteiksi. Tupakoinnin takia saan kärsiä kuin olisin kansankunnan murhaaja (en...
  12. M

    En halua miestäni siinä mielessä!

    Avioliiton velvollisuus eli seksi on sinkuille ahdistelua, hyväksikäyttöä, joten jossain on jokin pahasti pielessä. Naisen pitää saada olla parisuhteessakin oikeus elää ilman ahdistelua. Minua ei kiinnosta ei oma mies eikä kukaan muukaan :) Ja olenkin alkanut miettimään, etten kenties ole...
  13. M

    Miehen teoria siitä miksi vaimo ei anna

    "-Syntyy kierre, jossa vaimoa alkaa ärsyttämään jatkuva vonkaaminen. Ja miehen vonkaus menee yhä epätoivoisemmaksi, ja sen myötä vähemmän sytyttäväksi. " Tämä oli hyvin sanottu ja oivallettu. Naisena ja äitinä on asia tuttu. Valitettavasti olen sitä mieltä, että tilanne kehittyy salakavalasti...
  14. M

    Miten voin jättää täydellisen miehen, jota en rakasta, mutta joka palvoo maata jalkojeni alla?

    Voi kuinka hyvin tiedän, mistä puhut! Toinen on niin ihana, ettet kestä ajatusta hänen satuttamisesta, niinkö? Niin mulle kävi. Raahauduin sitten mukana, kunnes herra täydellisyys teki jotakin, joka satutti. Hän oli saanut tiedon mun tunteista jostain muualta. Asia monimutkastui ja edelleen...
  15. M

    Kadonnut parisuhde elämäänsä

    Minulla oli kerran mahtava ystävä. Naurettiin ja tehtiin kaikkea kivaa yhdessä. Tuimme toisiamme toistemme parisuhdeongelmissa jne. Sitten me kaksi päätyimme yhteen ja ystävyys kuoli muuttuen totaaliseksi välirikoksi. Tossa sinun tilanteessasi on parasta laittaa peruutus päälle ja avata silmät...
  16. M

    Miten ratkaisen tämän tilanteen?

    Olet yrittänyt auttaa toista sellaisessa ongelmassa, jossa toisen pitäisi auttaa itse itseään. Tai sitten hänen mielessä sinä aiheutat hänelle ongelman. Ja siinä se on totta, että kun on ongelmia halujen kanssa, niin ei tieto toisen haluista ja tarpeista herätä haluja vaan kauhua. Kun tietää...
  17. M

    Naispalstalaiset rakkaat sisaret, älkää välittäkö Isämiehen kommenteista!!!!

    Naurettavaa ylipäänsä keskittyä jonkun peppuun! MIetin joskus, että mahtaako ihmiset milloinkaan ymmärtää, että ihan oikeasti tärkein on sisin eikä ulkoinen olemus! Kukaan meistä kun ei ikuisesti nättinä pysy. Ja jos kumppanin ulkonäköön on alunperin laitettu liikaa huomiota, niin huono juttu...
  18. M

    Musta tulee sossun asiakas ainakin 3 vuodeksi!!

    Tätä elämä on. Ironista, mutta jos ero on varma, olet paremmassa tilanteessa kuin minä. Itse kävin sossussa juttelemassa, koska en selviä vuokrasta ja sain kuulla, että asumusero on väärä ratkaisu, pitäisi vaan heti erota. Joten jos erosi on selkeästi lopullinen, niin vaikka henkisesti on...
  19. M

    Synnytystraumaan vertaistukea?

    "...synnytyssalissa henkilökunta ikään kuin raiskasi mut, kun mut riisuttiin niin täysin vallasta vaikuttaa yhtään mihinkään " Tämä on mahtavin kuvaus, minkä olen pitkään aikaan nähnyt. Tee heistä valitus, koska tällainen kohtelu on väärin. Potilaalla on oikeus tietää, mitä hänelle tullaan...

Yhteistyössä