Hakutulokset

  1. pikku-kirahvi

    Nuoria odottajia/äitejä Tampereelta ?

    Heippa! Olen pienemmästä naapurikunnasta Tampereen vierestä, mutta kelpaanko porukkaan mukaan? Olen 19-vuotias, esikoista odotellaan synytävksi kahden viikon päästä : )
  2. pikku-kirahvi

    Synnytyspelko

    Onko sulla neuvoa mitään hengitystekniikkaa sitten? : ) Täällä viikot 36+6 ja alkaa kyllä toi synnytys jännittää (onneksi ei sentään peloksi asti, suurin jännitys liittyy siihen, että ehtiikö täältä korvesta sairaalaan ajoissa TAI TAJUAAKO SITÄ EDES LÄHTEÄ! :D)
  3. pikku-kirahvi

    Raskaus alkoi ahdistaa!

    Itseltäni puuttuu toisen asteen koulutus kokonaan, olen ylä-asteelta päästyäni ollut vain töissä! Välillä kyl alkaaa oikein miettiä, että olis sen ja sen asian voinut tehdä lasta ennen (esim just se koulutus..) mutta oikeastaan olen ihan mahdottoman tyytyväinen ja iloinen näin! Täällä viikkoja...
  4. pikku-kirahvi

    Kaksi testiä negaa, menkat tulee mutta silti epäilys raskaudesta

    Et ole raskaana. Kuukautiset ja negatiiviset testit sen kertoo!
  5. pikku-kirahvi

    Raskaus alkoi ahdistaa!

    En ole paljon vaatteita itse ostanut kun tuntuu, että sukulaiset on hankkinut niitä jo niin paljon! Hävettää välillä kun nuoriin äiteihin muutenkin yhdistetään "omien vanhempiensa rahoilla eläminen".. Mutta kukaanpa heitä ei toisaalta ole pakottanut niitä vaatteita ostamaan, haluavat varmaan...
  6. pikku-kirahvi

    vahvuutesi nuorena äitinä ja pari kysymystä ristiäisistä! :-)

    No hyvä juttu, että ne ei hengelliset laulut käy myöskin :-) Mietin, että kattooko pappi pahalla kun laulettais virsien lisäks jotain muuta myös..
  7. pikku-kirahvi

    Olisipa eroamisapupalvelu olemassa

    -Miten saan haettua asuntoa niin ettei mies tiedä? Hae asuntoa sosiaalitoimiston avulla, he sinun tilanteessasi varmasti auttavat asunnon järjestämisessä. Myös kirkon perhetyöntekijä voisi auttaa. Voit myös itse hakea asuntoa, jos pelkonasi on se, että mies löytää asuntohakusi tietokoneelta, käy...
  8. pikku-kirahvi

    Raskaus alkoi ahdistaa!

    Minkä ikänen ukko sulla on? Ei mulla ainakaan sellanen ailahteleva mieliaala oo mihinkä hävinny, oon perusluonteeltanikin jo ehkä sellanen että suutun ja lepyn nopeeta, mutta tuntuu, että se on raskauden aikana korostunut.. varmaan johtuu hormoneista 8) niistä on noin muuutenkin hyvä syyttää...
  9. pikku-kirahvi

    Raskaus alkoi ahdistaa!

    Pirkanmaalta ja viikot on nyt jo 25+6! Mitäs sinnepäin kuuluu? :) Vieläkö ahdistaa?
  10. pikku-kirahvi

    Antakaa tulla mikä ärsyttää ISOSSA perheessä:)

    VASTAAN, olen itse isossa perheessä kasvanut.. -Meillä on ainakin ollut varaa matkustaa (minulla on neljä sisarusta..) Käyttämällä järkevästi rahaa, sitä usein jää säästöön ja pääsee reissuunkin! Pieninä käytiin joka kesä laivalla ja muumimaailmassa :-) Sitten kun ei oltu enää niin pieniä niin...
  11. pikku-kirahvi

    vahvuutesi nuorena äitinä ja pari kysymystä ristiäisistä! :-)

    Mitkä koet olevan vahvuuksiasi nuorena äitinä/tulevana äitinä? Entäs huonot puolesi äitinä? Itselläni vahvuuksiksi koen sen, että minulla on avoin ja positiivinen elämänasenne! :-) Ja huonommiksi puoliksi ajoittaisen impulsiivisuuden.. Onneksi on rauhallinen isi hahmo sitten vauvalla :-)...
  12. pikku-kirahvi

    Raskaus alkoi ahdistaa!

    Kyllä sen vauvankin kanssa varmasti pääsee reissailemaan :-) Ehkä nyt ihan pienen kanssa on vaikeampi lähteä/vaatii enemmän vaivaa ja järjestelyjä mutta kun käyttää rahat järkevästi niin varmasti pääsee reissuun! En tiedä tilanteestasi muuten, mutta jos sinulla on mies tukena niin varmasti...
  13. pikku-kirahvi

    Mitä muistat omasta lapsuudestasi? :-)

    No enpä usko, että on kovin huolestuttavaa jos kerron että oon pienenä pelännyt muumien mörköä :D
  14. pikku-kirahvi

    Eikö saa ärsyttää, jos mies nukkuu aina viikonloppuisin kauemmin?

    Meillä mies saa nukkua rauhassa pitkään aamuisin.. Kivenpi iloinen ja pirteä mies kun väsynyt ja kärttyinen. :-)
  15. pikku-kirahvi

    Mitä muistat omasta lapsuudestasi? :-)

    Eli mitä teille on jäänyt mieleen omasta lapsuudestanne? *varhaisin muisto *pelko *äiti *isä Itselläni varhaisin muisto on varmaan nielurisaleikkauksesta neljän vanhana, muistan kuinka nukutuslääkäri käski laskea hitaasti 10:stä nollaan, sanoin etten osaa laskea vielä takaperin ja...
  16. pikku-kirahvi

    Mitäs teillä oli tänään ruokana?

    Lounaaksi: -Eilen illalla tehtyä kinkkupiirakkaa ja salaattia päivälliseksi: -Perunoita ja nakkikastiketta
  17. pikku-kirahvi

    G: Kummalle sinä syntyisit mielummin 18 vai 30-vuotiaalle äidille?

    Olen osastoapulaisena vanhainkodissa ja itse ainakin koen työni siellä arvokkaaksi! Ja kyllä itse ainakin pidän meidän elintasoa "kohtuullisena" mies tienaa kuussa 3000 ja itse n 2300 (riippuen työvuoroista ja lisistä)! Tämän lisäksi säästöjä.. nimim. meidän äiti pyyhkii teidän äitien...
  18. pikku-kirahvi

    G: Kummalle sinä syntyisit mielummin 18 vai 30-vuotiaalle äidille?

    Meillä ainakin on talous kunnossa.. Itse olen ollut töissä ylä-asteelta päästyäni asti joten säästöjäkin on kertynyt jo ihan mukavasti ja mies tekee myöskin töitä! Ei meidän ainakaan tarvi omilta vanhemmilta rahaa pyytää!
  19. pikku-kirahvi

    Raskaus alkoi ahdistaa!

    Varmaan ihan normaalia! :-) Meillä vauva oli toivottu ylläri ja aluksi oltiin kumpikin ainoastaan järkyttyneitä kun tikkuun tuli oikeasti ne kaksi viivaa! Itseäni ei tuo "nuoruus jää elämättä" -juttu ole huolettanut missään vaiheessa! Miksei sitä nuoruutta voi elää vauvan kanssa? Vai onko se...
  20. pikku-kirahvi

    G: Kummalle sinä syntyisit mielummin 18 vai 30-vuotiaalle äidille?

    ja sitten lisäkysymys! onko tupakoiva huonompi äiti kun savuton? ;o Ja nyt puhutaan ajasta kun lapsi on maailmassa!

Yhteistyössä