Hakutulokset

  1. P

    Kasvot menosuuntaan

    Jotain tämän suuntaisia vastauksia arvelinkin Suomen päästä saavani. Suomessa asioihin suhtaudutaan yleisesti hieman rennommin ja "maalaisjärkeä" käyttäen kuin täällä Ruotsissa. Täällä nimittäin monet ovat hyvinkin kriittisiä mm. tämän asian suhteen. Kysymykseni liittyy siihen, että meillä on...
  2. P

    Kasvot menosuuntaan

    Osaako joku sanoa, missä iässä lapsen voi kääntää rattaissa kasvot menosuuntaan? Olen jostain lukenut, että pieni vauva ei pysty käsittelemään informaatiotulvaa ilman, että näkee rattaiden työntäjän kasvot. Jos ei näe kasvoja, vauva stressaantuu. Miten on?
  3. P

    Muita temperamenttisia?

    Kun meinaa mennä hermot, asetun hetkeksi tilanteen ulkopuolelle ja katson tapahtumaan sieltä kun joku tirkistelijä jota asia ei sinäänsä kosketa.Toimii jos ei ole liian väsynyt ja vihainen sisäisesti jo valmiiksi. Koetan välttää lapselle suuttumista turhista asioista, kun siitä tulee itselle...
  4. P

    Suostuisitteko tähän?

    Niin, tarkennan vielä, että ei miehesi ole pakko ottaa lapsia yli kahdeksi viikoksi. Ei edes velvoitetta, jos sopimus ei niin sano. Jos hän joustaa, mikset sinä voisi joustaa?
  5. P

    Suostuisitteko tähän?

    \ Lukeeko sopimuksessanne että lapset ovat isällä yli kaksi viikkoa putkeen kesälomallaan? Jos ei, niin on kohtuullista että jos hän joustaa ottamaan lapsia silloin noin paljon vaikka ette niin ole sopineet, niin myös sinä joustat. Jos taas katsot että pidät mielummin lapset itse kuin annat...
  6. P

    Kasviksia!

    Laitan porkkanaraasteen sekaan hedelmämehua, esim. ananas/appelsiini. Uppoaa.
  7. P

    Hei mindre, superpesuaineesi?

    Hei, kirjoitit kestovaippa otsikon alle käyttäväsi allegron pesuainetta ja että se on tehokkaasti poistanut hajua. Haluaisin kokeilla tuoteetta.onko se erikoisliikkeissä myytävä aine vai mistä sitä saa? Kiitos tiedosta.
  8. P

    Puurovinkki pienille!

    Meilläkin uppoo vispipuuro hyvin.Käytän täysjyvämannasuurimoita(punainen annamanna paketti), niin puurossa on enemmän kuitua ja ravinteita. Puolukoiden lisäksi laitan mustikkaa, mustaherukkaa tms.ja makeutan hedelmäsokerilla
  9. P

    *KESTOVAIPAT*

    \ Kommentoit ilmeisesti kirjoitustani? Meilläkin pestään kaikki vaipat joka käytön jälkeen =) Kuoret tarvittaessa.
  10. P

    *KESTOVAIPAT*

    Mitä se allegron pesuaine on ja mistä sitä saa? Mekin pestään välillä 90 :ssä vaipan täytteet, mutta voisin koittaa muutakin...Meillä on pari taskuvaippaa ja en tajua niiden suosiota, kun ne koko vaipat pitää pestä joka käytön jälkeen. Työlästä,päälliosia tarvii paljon (kalliita) ja ei voi...
  11. P

    *KESTOVAIPAT*

    Moikka. Tyttömme (1v1kk) on käyttänyt pääasiassa kestovaippoja, mutta pidemmillä matkoilla, vierailuilla ja öisin kertiksiä. Kestovaippoja aloitimme käyttämään heti kun napa oli parantunut. Ihan vauvana käytettiin vain ohuita sideharsoliinoja ja tarralla kiinnitettäviä vaippakuoria...
  12. P

    1v yöunille meno

    Olen huomannut, että yliväsymys on suurin vaikeus lapsen rauhoittumiselle nukkumaan mennessä. Pyrin aina laittamaan 1v1kk tytön kahdeksalta nukkumaan ja usein hän silloin hieroo jo itsekkin silmiään.Jos nukkumaanmeno viivästyy , tyttö on niin ylikierroksilla, ettei pysty enää rauhoittumaan edes...
  13. P

    Rv 32-36 syntyneistä vauvoista!

    Niin ja toinen tyttäremme oli 46cm ja 2760g. Kumpikin voi oikein hyvin ei ollut mitään ongelmia. Jälkimmäinen ei ollut saanut mitään keuhkoja kypsyttämään.
  14. P

    Rv 32-36 syntyneistä vauvoista!

    Esikoinen syntyi meillä rv36, joten oli ennen aikainen. Oli 46cm ja 2705g. Olimme sairaalassa 5pv lähinnä keltaisuuspelon takia. Olin saanut kortisonia rv30 kypsyttämään keuhkoja, kun meinasi tulla jo silloin. Toinen tyttäremme syntyi juuri rv37, synnytys käynnistyi kyllä edellisenä aamuna eli...
  15. P

    välilihan leikkauksesta

    Huh huh, olen 2 kertaa synnyttäny ja kummallakin kertaa leikattu väliliha ja SILTI TULI PANIIKKI tosta tietopaketista ja kuvista ja kaikista!!!! Siis ei todellakaan ollut mulla ainakaan noin kauheaa, enkä ole kokenut yhdyntäkipuja enkä orgasmiongelmia. Synnytyksessä en juuri tuntenut mitään...
  16. P

    Mitä laitatte taaperolle puuron

    sekaan? Ja mitä puuroa teillä syödään? Meillä tyttö 1v4kk syö aamuin illoin kaurapuuroa ja sekaan laitetaan jotain hedelmä-tai marjasosetta (bona, piltti...)
  17. P

    Milloin..???

    1v2kk 40lapsen päiväkotiin. Pakosta, kun rahat eivät riittäneet. Mutta meilläkin lapsi hoidossa vain n.2-10pv kk, kun ukki ja isä tekevät kumpikin vuorotyötä ja hoitavat vapailla lasta. Eivätkä päivät ole kuin 4-7h.
  18. P

    Tytöltä lähti tänään tuti

    Meiltä lähti eilen tutti, illalla tosin... Tyttö 1v 9kk, veimme yhdessä tutit muovipussissa roskiin ,josta roskissetä hakee vauvojen tutit pois, palkkioksi roskissetä oli "jättänyt" Muumi-pehmon. Yöllä heräsi 3kertaa, mutta sammui hyssyttelyjen jälkeen n.10minuutissa, iltaunille kävi vähän...
  19. P

    Eroon tutista?

    Olisiko kellään hyviä neuvoja tutista irtautumiseen? Kerralla vain, vai pikku hiljaa? Meillä tutti vain yö ja päiväuni käytössä, eli käyttää vain nukahtamiseen.
  20. P

    Mikä haitaksi alkuraskaudessa

    Normaaliraskaudessa kaikki normaali elämä on sallittua, mutta jos jotain erikoista kuten mulla niin aika moni asia voi olla kiellettyä. Mulla kiellettyä kaiken nostaminen, seksi ja fyysiset suoritukset esim.reippaat kävely lenkit. Itselläni siis kohdunkaulan heikkous ja riski mennä kesken on...

Yhteistyössä