Hakutulokset

  1. A

    Kuljetatteko lapsia ilman istuimia/ vöitä tms.

    Vöissä. Aina. Tai niinno, meidän omaa tietä istunut isänsä sylissä postilaatikolle ja takaisin. Matkaa 200m/suunta. Muita autoja ei tällä tiellä kulje.
  2. A

    käyttäisitkö yasmin/yaz ehkäisypillereitä?

    Olen käyttänyt ja käyttäisin vastakin.
  3. A

    Saako raskaana parkkeerata perheparkkiruutuun?

    No ehdottomasti saa, jos koet että kanssamatkustajasi on vaarassa juosta parkkipaikalla auton alle, tai kolhia autosta poistuessaan viereistä autoa ovella. Tai jos sinusta on hankala saada matkustaja istuimeensa pienemmässä parkkiruudussa, muiden autojen ollessa kovin lähellä. Silloin varmasti...
  4. A

    Kokemuksia perätilavauvan kääntämisestä

    No mulla esikoinen käännettiin. Hyvin meni eikä traumoja jäänyt, kummallekaan. Lähinnä kipu tuntui omalla iholla kun se väkisinkin venyi ja lääkäri joutui melko tiukalla otteella painamaan. Mutta mulle ainakin sanottiin heti alkuunsa että väkisin sitä ei käännetä (eikä edes pystyisi), eli jos...
  5. A

    Oletko deittaillut miestä jolla on motskari?

    Täh? Miksi se moottoripyörä nyt ketään muutaa? Eikö ne nyt oo nykyään niin tavallisia kapineita että melkein jokatoisella jampalla semmonen löytyy. Sama kun kysyisi et millaisia tyyppejä on miehet joilla on polkupyörä.
  6. A

    Mitä te vaikeat vanhemmat kuvittelette??!

    esikoisen hoitopaikka irtisanottiin tuossa jokin aika sitten kun jäin äiriyslomalle. Itkuhan siinä tuli sekä äidille että hoitotädille kun viimeistä keetaa murua pois hain. Ihana hoitopaikka ja -tädit oli!
  7. A

    Ikean kylpyamme

    Sattuukohan kenelläkään olla tietoa, onko tuo Ikean Lättsam kylpyamme lopetettu tuote, vai muuten vain "tauolla" kun ei hakemalla heidän sivuiltaan löydy... Tarvis sellaisen toisenkin.
  8. A

    Piilolinssi halkesi, yhdeksännen luokan päättäjäiset parin päivän päästå!

    No älä ainakaan laita linssiä enää silmään. Rikkinäinen linssi hankaa sarveiskalvolle haavauman tosi äkkiä ja eipä aikaakaan kun sulla on siellä tulehdus ja tarvit jotsin ihan muuta kun uuden linssin. Menet optikkoliikkeeseen, selität tilanteen ja pyydät josko myisivät esim. parin kertalinssejä...
  9. A

    Koliikki....se hirveä koliikki

    Tsemppiä rankkaan aikaan. Eihän se paljon lohduta, mutta loppuu se tuokin vaihe joskus. Ja saattaa se 3 kk tuntua jälkikäteen joskus vuosien päästä lyhyeltä ajalta, mutta ei kyllä silloin kun joka ikinen sekuntikin tuntuu huutavan lapsen kanssa ikuisuudelta. Voimia!
  10. A

    Apua! raskaus ja umnetus *ällövaroitus*

    Movicol tai Pegorion. Ja syöt sitä jatkuvasti. Vaikka ensin aamuin illoin ja sitten kun homma pelittää, kerta päivään. Etkä lopeta vaikka vatsa toimiskin normaalisti, ainakaan raskausaikana. Myöhemmin voit taas kokeilla olla ilman. Noihin kun ei suoli tule "riippuvaiseksi" toisin kuin...
  11. A

    Mistä tiesitte "oikean" lapsiluvun?

    Aika pitkälti samoilla linjoilla. Paitsi lapsilla ikäeroa enemmän. Aika puhtaasti järkisyillä toinen tehtiin. Mutta nyt lapset on tässä, ei yhtään enää.
  12. A

    Saako teillä teini sanoa kesätyöpaikasta ettei kiinnosta?

    Tää on se juttu mitä en oikein tajua, koska sen taustalta kuultaa ajatus siitä että töitä tehdään vain jos ne on kivoja tai mielenkiintoisia tai muuten jotenkin sosiaslisesti cool. Mä oon kasvanut siinä uskossa/ajatuksessa, että työnteko ei ole vapaaehtoista. Että jos meinaa elää, on pakko tehdä...
  13. A

    Verikokeet tänään, saanko juoda aamukahvini?

    No mä hyppäsin koko kevään viikottain maksakokeissa, ja aina vielä ennen kokeen ottoa labran tädit varmistivat että olethan muistanut olla ravinnotta. Eli 12 h ravinnotta. Sairaalassa sanoivat että jopa vesi voi vaikuttaa kokeeseen, että ihan älyttömiä määriä ei saisi edes sitä juoda...
  14. A

    mun tyttö sanoi ettei tiedä rakastaako mua ;(

    Koko ketjua lukematta kommentoisin vielä, että isovanhemmat on ylnsä (ainakin meillä) niitä joista on helppo tykät. Eivät kasvata lasta, komentavat ja kieltävät huomattavasti vähemmän, kun ovat paikalla, touhuavat paljon lapsen kanssa, ym ym. Lapsi tuntee paljon vähemmän negatiivisia tunteita...
  15. A

    Olen kyllä avuttomuuden huippu tämän raskauteni kanssa :D

    Juu mut älä silti jää liian kauaksi aikaa odottelemaan kotiinkaan. Esikoista odottaessa koko ajan joka paikassa sanottiin että sitten vasta sairaalaan kun ei enää niiden kipujen kanssa pärjää kotona. No minähän odottelin ja odottelin ja lopulta ei sit sairaalassa enää keretty kivunlievitystä...
  16. A

    Burger King tulee Suomeen taas! Voi tätä ilon ja onnen päivää!

    Nami nami!!!! Mutta näillä leveysasteilla voipi olla että saadaan odotella pitkään ja hartaasti...
  17. A

    Omanlaistaan surutyötä kai tämäkin..

    Oon koittanut rintakumia, mut vauva ei oikein saa minkäänlaista otetta sen kanssa. Ja ajattelisin, ettei se ainakaan sitä imuotetta paranna..? Vaikka kyllähän se sitä kipua vähentäisi tokikin.
  18. A

    Omanlaistaan surutyötä kai tämäkin..

    Neuvolan täti oli sitä mieltä että kielijänne on normaali. Mut joku mättää. No huomenna koitan viel soittaa paikallisen imetystukiryhmän tukihnkilölle, jospa hällä olisi jotain vinkkiä asiaan..
  19. A

    Omanlaistaan surutyötä kai tämäkin..

    Tökkii lähinnä se, että sattuu ihan järjettömästi. Vauvalla on ilmeisesti imuote väärä, mutta en saa sitä korjattuakaan kun en ihan tarkkaan tiedä mitä pitäisi korjata. Periaatteessa ote näyttää päälle päin hyvältä. Silti imiessä maiskuttaa kovasti eli ote irtoaa vähän väliä. Maitoa tulee ihan...

Yhteistyössä