Hakutulokset

  1. M

    Miksi rakennetaan perusrumia taloja?

    lisään vielä, että meille tehtiin hyvin yksinkertaisen muotoinen ja silti kaunis rapattu kivitalo. Talo muistuttaa paljon vanhaa kunnon rintamamiestaloa ja kovasti on talo kehuja saanut ulkonäöstään. Jokainen tekee juuri omanlaisensa talon mikä miellyttää omaa silmää. :)
  2. M

    Miksi rakennetaan perusrumia taloja?

    Makuasioista turha kiistellä! Mun mielstä nää esittämäsi talomallit vievät ylivoimaisesti voiton kauneudessaan näihin nykyajan tekovanhoihin piparitaloihin, joisa on erkkeriä, parveketta, kulmaa ja kaarta joka suuntaan. On ällötävän koristeellista ikkunaa ja mitä ihmeellisempiä muotoja. Ne on...
  3. M

    Sunny beach

    ollaan varattu matkat heinäkuulle ja lapset 5v ja 3v mukaan. Tätä sivustoa kun luen niin saa kuvan että on pelkkä örvellyspaikka mutta tutuilta olen kuullut kehuvia kommentteja. Miten on? Onko lapsiperheelle aivan huono paikka heinäkuussa? Ja mahtaisko jollakulla olla vielä kokemusta nimenomaan...
  4. M

    Vuokra-asunnon näytöstä?

    Siis ehkä ymmärsin väärin? , mutta jos olette siis menossa katsomaan asuntoa näyttöön niin ilmoitat, että olette kiinnostuneita tulemaan katsomaan asuntoa ja sitten kellonaika jos teidän pitää siitä ilmoittaa. Tai jos pääsette tulemaan vasta klo 18 jälkeen niin kannattaa sekin ilmoittaa...
  5. M

    on se hirvee, ku ei edes postiin ilkee mennä

    No ei kyllä asu.
  6. M

    mikä ihmeen oma aika??

    MITÄ PAHAA SIINÄ ON ETTÄ MINÄ AIKUINEN NAINEN HALUAN JOSKUS OMAA AIKAA? ei se tee minusta huonompaa äitiä, hoidan lapsia aina (10v kotiäitinä);olen aamusta iltaa-yöhön kotona ja teen kaikki kotityöt--ja nautin niistä. nautin lapsistani enkä mistään hinnasta vaihtaisi tätä palkkatyöhön.mutta saan...
  7. M

    sektion jälkeen alatiesynnytys?

    En osaa ihan kysymyksees vastata, mutta mulla kaks alatiesynnytystä ja viimeks jouduttiin tekemään sektio, kun mulle tuli hepatoosi ja istukkakaan ei olis kestäny synnytystä. Mulle sektio oli ihan järkky kokemus henkisesti ja fyysisesti. Mun mielestä siinä kivut on ihan samat kun synnytyksessä...
  8. M

    miten pian sektion jälkeen esim.vaunuajelulle?Autoilemaan?

    Viikko meni sairaalassa ja olo oli kuin jyrän alle jääneellä. Pieniä 5minuutin kävelyjä tein aika pian, mutta oitempiä vaunulenkkejä vasta myöhemmin. Autolla en kyllä ajanu vähään aikaan. Olin aika kipee sektion jälkeen. Kipeempi, kun alatie synnytyksistä.
  9. M

    Supistus selässä

    Mulla eka synnytys alko ihme selkäkivulla. missään asennossa ei ollu hyvä ja lopulta alko vähän supistelemaan. Sit ne lakkas moneks tunniks, oltiin sillon jo sairaalassa. Ja sit iltapäivällä alko uudestaan ja vauva syntyi tosta selkäkivusta seuraavana yönä. :wave:
  10. M

    Jos kohdunsuu on pehmenny

    Jep. Kiitti vastauksista. taitaa olla toivotonta tää touhu. Tää siis on jo meidän neljäs muksu ja ny tympii pahasti. Aattelin, että tätä tenavaa en kerkiä odottelemaan, kun on niin paljon kaikkee tekemistä kotosalla, mutta en oo puoleentoista viikkoon nukkunu ku yhen yön kunnolla. Koko ajan...
  11. M

    Jos kohdunsuu on pehmenny

    niin kauanko teillä on menny synnytyksen käynnistymiseen? Mulla viimeks meni yks päivä, mutta sillon oli jo rv 39+risat. Ny 36+4 ja oli pehmenny vähän, mutta paikat kiinni
  12. M

    Uudelleensynnytyksen kesto

    Molmmat synnytykset olleet melkein samankestoisia. Toinen kesti 9h 53min ja toinen 9h 53min! Ja aukeeminen kesti tuntikaupalla ja loppu meni rytinällä. Olinkin aika "pettynyt" toisen aikaan, kun synnytys ei edennytkään ripeämmin. Olin niin kuvitellut...
  13. M

    Mitä kokemuksia kuparikierukasta?

    Minkälaisia kokemuksia teillä on kuparikierukasta? Mulle ei oikein muu sopis(paitsi kortsut) ja ittee jotenkin ahistaa kierukka. Millasta sen laitto ja miten käytäntö? Onko aina kipeet runsaat vuodot?
  14. M

    Onko teillä mennyt joka raskaudessa lapsivedet itsestään?

    Ja miltä tuntuu kivut sen jälkeen? Onkohan yhtä pahoja kuin kalvojen puhkasun jälkeen?
  15. M

    Jo 4. lapsi ja silti synnytys mietityttää

    Mulla kaks ekaa synnytystä oli suurinpiirtein samanlaisia. Molemmista suoistellut tois kauan 5min välein ensin 5h ja sitten lopahtaneet ja päivä väliä. Sitten alkaneet uudelleen, mutta vasta ammeessa oon avautunut kunnolla ja loppu mennyt rytinällä.Toisesta ei keritty edes antamaan mitään...
  16. M

    Voiko 10-vuotiaalta vaatia mitään?

    [Eli jos teillä on tarkoitus vaatia yhteiseltä lapseltanne että hän osaallistuu kodin töihin ja tekemisiin, ettähäntä kannustetaan tekemään itse, oppimaan ja osaamaan, tätä pitäisi vaatia myös siltä isommaltakin,. Jos tarkoitus on paapoa ja passata se pienikin,niin sitten ei mitään hätää...
  17. M

    Voiko 10-vuotiaalta vaatia mitään?

    Heips, Ihan vaan kokemuksia muilta kyselisin. Eli miehelläni tyttö edellisestä liitosta, tyttö asuu äitinsä kanssa, mutta on säännöllisesti meillä joka toinen viikonloppu. Loma-aikoina useamminkin. Meillä parivuotias poika, jolle isosisko tietysti todella tärkeä. Myös isosisko tykkää pojasta...
  18. M

    Äitit-79

    Lapsia 3, neljäs tulossa ja E-pohjanmaalya ollaan
  19. M

    Menkkojen pois jääminen

    Minulla on menkat lähes viikon myöhässä.Olen kuitenkin melko varma etten ole raskaana ja testikin näytti negatiivista. Voiko menkkojen pois jäämiseen siis olla jokin muukin syy kuin raskaus kuten esim.stressi,jota minulla on ollut? Odotanko seuraavaan kuuhun tulevatko menkat vai hetikö lääkäriin?
  20. M

    5 kk niskassa ihottumaa

    Eikö kukaan muka tiedä?

Yhteistyössä