Hakutulokset

  1. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Ei nyt mennyt kuin Strömsössä. Raskaus paljastui tuulimunaksi.:'( Mut voi poistaa listoilta. Onnea muiden odotukseen!
  2. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Hei kaikille! Me ollaan oltu koko perhe kovassa flunssassa. 1-vuotias on 3-päivää viikossa päiväkodissa ja hän sairasti viime viikon ja me vanhukset näköjään tämän. Sikäli kurja tauti, että nukkumisesta ei meinaa tulla mitään kun saa ihan hirveitä yskäkohtauksia. Ajattelin ensi viikolla...
  3. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Mulla on 11.5 eka neuvola. NT-ultraan ja veriseulat osallistutaan kuten ekallakin kerralla. Ekassa ei hälytystä käynyt, mutta taas on ikää pari vuotta enemmän joten se nostaa todennäköisyyksiä. Ekassa raskaudessa kävi lisäksi niin, että rv30 huomattiin että pojan pää oli pari viikkoa muuta...
  4. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    ULitrassa kävin. Myooma on puoliintunut siitä, mitä se oli 1.raskauden alussa eli on nyt 5x5cm. Haloilmiö näkyi kohdussa eli jotain siellä on. Toukokuun alussa pitäisi näkyä, jos sydän lyö. Muuten kaikki kunnossa munikset ja hyvät limakalvot. Nyt yritän ensi järkytyksestä toipua. Lääkäri...
  5. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Mies löytyi vasta 40-kymppisenä. 1,5 vuotta oltiin yhdessä ennenkin poika ilmoitti tulostaan. Mulla on aika iso myooma kohdussa, mutta se on kohdunulkoinen. Viimeksi se ei haitannut. Oli suurimmillaan 10 cmx9cm, mutta raskauden jälkeen oli 6cmx6cm. Mä olen lisäksi rh-negatiivinen, joten...
  6. H

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Täällä yks aikamoisen järkyttynyt 1-vuotiaan äiti. Olen välillä käynyt teidän ketjua lukemassa. Mä pyöräytin tuossa 43-vuotiaana esikoispojan ja silloin olin joulukuun 2013 ketjussa. Nyt todella suureksi yllätykseksi plussasin taas. Jos loppuun asti tällä kertaa mennään niin olen 45-vuotias...
  7. H

    Yli 40v alkuraskauden ultra

    Yli 40 vuotiaat voivat halutessaan päästä suoraan lapsivesipunktioon. Tai sitten mennä varhaisraskauden ultaan jossa mitataan sikiön niskaturvotus + mahdolliset veriseulat. Ja eihän ole pakko käydä missään seuloinnoissa...Monet käy omatoimisesti yksityisellä ennen varhaisraskauden ultraa...
  8. H

    44 v ja karmea vauvakuume

    Sain vuosi sitten esikoiseni 43 vuotiaana. Löysin miehen 41 vuotiaana. Hän oli myös lapseton. Päätettiin että mihinkään hoitoihin ei enää lähdetä, mutta lapsi saa tulla jos on tullakseen. En laskenut, koska olisi otollisin aika yms tai käyttänyt tikkuja. Silti aloin odottaa poikaamme n. 1½...
  9. H

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Ihmettelen vaan, miksi joka puolella ei kerrota noita veriseulan tuloksia. Itse sain kirjeen jossa oli luvut sekä Mom:illa että ilman. Mä olin kyllä äärettömän onnekas kun melkein 43-vuotiaana ei häly käynyt. Tosin sitten viimeisellä kolmanneksella lääkärit oli sitä mieltä että vauvan...
  10. H

    40+ so what wol.13

    Pikaisesti taustalta totean että yli 40-kympisenä ei tarvitse mennä punktioon jos ei halua. Punktioon voi mennä nt-ultran sijasta. Eikä tarvitse mennä ultraankaan jos ei halua. Minä esim. Valitsin nt-ultran ja verikokeen. Tulos oli matala todennäköisyys downin ja turnerin syndroomiin (downissa...
  11. H

    ~*~Joulukuun tonttuset 2013 joulukuussa ~*~ Vihdoinkin meidän kuukausi!

    Terve poika syntyi 12.12, 3405 g ja 51 cm. Aivokammiot olivatkin normaalit eli terve poika. Hanne 70 + poju vkoa
  12. H

    ~*~Joulukuun tonttuset 2013 joulukuussa ~*~ Vihdoinkin meidän kuukausi!

    Eilen oltiin neuvolassa ja tänään polilla. Synnytys käynnistetään 11.12! Ballongilla yritetään. Kohdunsuu on sormelle auki ja pehmeä, mutta kaulaa 3 cm jäljellä. Vauvalla on kaikki ennallaan: eli aivokammiot eivät laajene, lakimitta just käyrien yläpuolella, mutta kasvaa tasaisesti omalla...
  13. H

    ~*~Joulukuun tonttuset 2013 joulukuussa ~*~ Vihdoinkin meidän kuukausi!

    Onnea kaikille vauvansa jo saaneille! Mulla on tällä viikolla neuvola ja äitiyspoli. Poli tietty jännittää, kun taas seurataan pojun pään tilannetta. Viime kerralla ei olleet aivokammiot laajentuneet ja lakimitan kasvu oli hidastunut ja oltiin ihan normaalirajoissa. Toivottavasti tilanne...
  14. H

    ~*~Joulukuun tonttuset 2013 marraskuussa ~*~

    Käytiin tänään polilla ja eilen neuvolassa. Painoni on pysynyt ennallaan, valkuaista ei ollut, paineet vähän koholla (valkotakkikammo!), rf- mitta 34 ja poju raivotarjonnassa!!. Painoarvio tehtiin tänään ja noin 2900 g eli yläkäyrillä ollaan kuten ennenkin. Pojun aivokammiot eivät olleet...
  15. H

    Kuinka monella LA muuttunut NT-ultrassa? Ja seulakokeiden tuloksista..

    Aika usein muuttuu. Hedelmöitys onkin tapahtunut ennen tai jälkeen, mikä kuukautisten perusteella laskien on oletettu. Ei se mitään merkkaa jos on isompi kuin oletettiin. Hedelmöitys on vaan tapahtunut aikaisemmin kuin on oletettu.
  16. H

    ~*~Joulukuun tonttuset 2013 marraskuussa ~*~

    Syyselolle onnea! Mulla oli aivan järkky äitiyspolikäynti perjantaina. Menin myooman takia ja sain kuulla,että pojun oikea ja vasen aivokammio ovat laajentuneet. Otettiin kokeita. Eilen oltiin uudestaan ja kaksi lääkäriä tutki poikaa paremmalla ultralaitteella. Aika paljon huoli hälveni. Nuo...
  17. H

    ~*~Joulukuun tonttuset 2013 lokakuussa ~*~

    Vauva mun masussa on ollut tosi vilkas pari päivää. Jospa hän yrittäisi nyt kääntyä... Mun napa on alkanut pullistua ulos. Sormia ja jalkoja minäkin olen seurannut eikä vielä mitään turvotusta ole ainakaan huomattavassa määrin ilmestynyt. Eilen oli rankka työpäivä ja täytyy tunnustaa että...
  18. H

    ~*~Joulukuun tonttuset 2013 lokakuussa ~*~

    Mulla on myös istukka etuseinässä. Veikkaan että vähän oikealla vielä, koska liikkeet tuntuvat vasemmalla sivulle paremmin. Sitten vauva on vielä enemmän naama selkärankaan päin, joten potkut suuntautuvat alas ja taakse yleensä. Toinen suosikkiasento on poikittain. Toivottavasti vauva ymmärtää...
  19. H

    ~*~Joulukuun tonttuset 2013 lokakuussa ~*~

    RD:stä: Mulla se liuskapurkki putos lattialle siivouksen yhteydessä ja ne liuskat tuli ulos eli mahtaako johtua arvojen heittely siitä? Joku kyseli rd:stä : Ymmärtääkseni jos sokerirasituksessa on yksi arvo koholla niin ruokavaliolla sitä hoidetaan. Jos se ei auta tai on rasituksessa useampia...
  20. H

    ~*~Joulukuun tonttuset 2013 lokakuussa ~*~

    Saara W: Osanotto:'( Nimia: Olen kyllä Turun läheltä, mutta minä en nimenomaan halua fb:iin. Onko teillä muilla,joilla rd todettu, mittari toiminut hyvin? Itse sain illalla tuloksia 7.6- yli 19 ?? välillä. Enkä tiedä johtuiko, mittarista, luiskista vai mittaajasta.Verensokeri ei sentään...

Yhteistyössä