Hakutulokset

  1. nini vee

    onko teidän lapset tehty

    Olen itse 34v, mies 37v. Meillä on 5v, 4v ja 1v lapset ja nuorimmaisen syntymän jälkeen ajattelin jonkin aikaa, että tässä nämä nyt sitten ovat. Mutta toisaalta nyt vasta kolmannen myötä olen ihan oikeasti oppinut nauttimaan lapsista ja äitiydestä, ja surenkin, että kohta meidän pienet eivät...
  2. nini vee

    Kuinka monet päiväunet nukkuu 1-vuotias?

    Meidän tyttö täyttää ensi viikolla vuoden ja on alkanut pärjätä välillä yksilläkin päiväunilla. Riippuu mihin aikaan aamulla herää, eli jos nukkuu aamulla pidempään 8 tai 9 asti, niin nukkuu yhdet n. 1,5h päiväunet. Jos herää jo klo 7 aamulla, niin tarvitsee vielä kahdet unet. Iltaisin menee...
  3. nini vee

    Milloin pottaharjoitteluun?

    Esikoista aloitin opettamaan potalle vasta 1,5- vuotiaana eikä poika koskaan oppinut eli harasi niin paljon vastaan, että siirryttiin suoraan miestentyyliin pöntölle pissaamaan ja isot asiat oppi tekemään pöntöllä vasta 3v. Vahingosta viisastuneena keskimmäisen kanssa aloitettiin pottailut...
  4. nini vee

    paljonko nukkuu 11kk

    Meidän 11kk ikäinen tyttö nukkuu päiväunia yhteensä n.2,5 tuntia ja yöllä n. 12h.
  5. nini vee

    Keksikää nimet kaksosille!

    Nini ja Leni ;) . Paulus ja Petrus.
  6. nini vee

    Mielipiteitä nimestä...

    Tosi ihana nimi!!
  7. nini vee

    Minkä kokoisia 5 vee tyttöjä ja poikia

    Meidän 5v poika on 118cm ja 20kg.
  8. nini vee

    3,5vuotiaan pelot?

    Ihan normaalilta ikään liittyvältä vaiheelta kuulostaa. Menee kyllä ohi. Meillä ollut kahdella pojalla samanlainen pelkovaihe aikalailla tuossa iässä. Muistan hämärästi, että itsekin olin lapsena tietyssä vaiheessa aikamoinen pelkääjä ja varsinkin yöaikaan ja illalla. Eikä siis mitään...
  9. nini vee

    osaako teidän 5v olla itsekseen?

    Meidän 5v poika kyllä aika kivasti leikkii itsekseen, mutta johtuu varmaan siitä, että se on niin harvinaista herkkua, kun pikkuveli 4v on yleensä aina mukana. Välillä siitä tuleekin riitaa, kun isompi haluaisi leikkiä yksin lastenhuoneessa ja pienempi väkisin menisi mukaan. Toisaalta nyt on...
  10. nini vee

    Apuja unikouluun!!!

    Samaa mieltä olen kuin kata32, että anna pojan seistä, jos ei kerran itke. Kun huomaa, että muut nukkuvat eikä seuraa ole tarjolla, saattaa hyvinkin jatkaa oma-alotteisesti uniaan. Vasta kun isot itkut tulee mukaan, reagoi, pienestä tihruttelusta ei kannata välittää. Itse en ole koskaan ollut...
  11. nini vee

    Onko hyväksyttävää?

    Ei!
  12. nini vee

    Vauva-uinti Turussa

    Hei, me käytiin vauvauinnissa Kaarinassa Kaarinan uimahallissa. Samat vaatimukset kuin edellisessä sanottiinkin, eli 3kk ja 5kg, ja hyvä olisi vauvan osata jo kannatella päätään. Raisiossa järjestävät Ulpukassa vauvauinteja ja Impivaaran uimahallissa myöskin. Turku.fi sivuilta ainakin pitäisi...
  13. nini vee

    Pottailugalluppia

    Esikoispojan kanssa aloitettiin pottailut n.1,5v huonolla menestyksellä, eli ei potalle oppinut koskaan, mutta pytyllä rupesi käymään miesten tyyliin pissalla avustettuna. kuivaksi oppi vähän yli 2v. Kakat pyttyyn alkoi tekemään vasta kun oli jo 3v. Toisen pojan kanssa aloitin "vahingosta...
  14. nini vee

    onko joku vielä imettänyt esikkoa ja ollut raskaana?

    Imetin esikoista raskausviikolle 10, mutta sitten pahoinvoinnin vuoksi piti lopettaa. Aivan selkeästi imetyksen aikana tuli aina voimakas pahoinvointiaalto. Esikoinen oli silloin 11kk. Ennen raskaaksi tuloa olin jo lopettanut yöimetyksen, eli aamuisin, pari kertaa päivällä ja nukkumaan mennessä...
  15. nini vee

    Ikäero vajaa 2vuotta

    Hei, meillä esikoisen ja kakkosen välillä on ikäeroa 1v6kk. Ainahan se alku on työlästä kahden pikkuisen kanssa ja rutiinien opetteluun ja hakemiseen menee aikaa, mutta kun on pieni ikäero, saavat lapset nopeasti toisistaan seuraa ja vanhempienkin homma ainakin meillä helpottui, kun ei koko ajan...
  16. nini vee

    Minkä kokoisia 4 vuotiaita?

    Meidän 4v poika painoi eilen neuvolassa 18,4kg ja pituutta oli 110cm :heart: .
  17. nini vee

    Tonttunimi

    Kiltti Hamonen :xmas: =) .
  18. nini vee

    Koliikista

    Hei, meillä koliikki loppui 4kk iässä. Alkoi, kun vauva oli 3vk ikäinen, siihen asti oli ollut tosi rauhallinen ja nukkuvainen. Koliikki oli iltakoliikkia, eli alkoi tasan kuudelta ja loppui melko tasan kymmeneltä illalla. Koko sen neljä tuntia huusi suoraa huutoa selkä kaarella. Mikään asento...
  19. nini vee

    5v poika ja äiti

    Hei, meilläkin on 5v poika, joka vielä kesällä meni reippaasti ja rohkeasti esim. kaverin synttäreille yksin. Ja muutenkin asiat sujui kuin unelma. Nyt syksyn aikana tullut kovasti uhmaikä takaisin ja äitiä tai isiä vaatii mukaan joka hetkeen. Ja kaikki, mikä on rutiineista poikkeavaa esim...
  20. nini vee

    Kysymys väh. 2 lapsen äideille

    Esikoinen syntyi rv 34+5 ja kakkonen rv 36+5. Heillä on puolitoista vuotta ikäeroa. Kolmonen, joka kakkosta kolme vuotta nuorempi, syntyi rv 40+3. :heart: :heart: :heart:

Yhteistyössä