Hakutulokset

  1. E

    Tuplamammat 2013-2014

    Heippa, Tuohon jälkivuotoon, itsellä kesti melkein 2kk, mutta mullahan tulikin kohtutulehdus perään. Vuoto oli runsasta varmaan kuukauden, sitten tosiaan jos tulee kipuja tai hajua, niin tarvii huolestua. Mulla tuli pikkuhiljaa kasvavat alavatsakivut ja sitte ne oli jo niin sietämättömät että...
  2. E

    Tuplamammat 2013-2014

    Onnea hurjasti Tipetsu!:) Meillä tuli tänään 4kk täyteen, aika tosiaan menee hurjaa vauhtia! Sen kunniaksi oltiin ekassa vauvauinnissa. Molemmat tykkäsivät kovasti.:) vähän suihkuhuoneen äänet hirvitti mutta itse uimisesta selvästi nauttivat. Toivottavasti pysyttäisiin terveinä niin...
  3. E

    Tuplamammat 2013-2014

    Heippa pitkästä aikaa! Täällä kaikki on sujunut hyvin, mutta vähän kiirettä tosiaan pitänyt ja meidän tukiasema taas lakkasi toimimasta niin en ole päässytkään kirjoittelemaan kun olen niin laiska puhelimella näpyttelemään. Tänään käytiin neuvolassa ja isompi tyttö on jo 5600g ja...
  4. E

    Tuplamammat 2013-2014

    Heippa, Kirjoitin just pitkän jutun ja se hävisi..nyt jo vauva itkee joten jää kirjoitus lyhyeen.. Pohjoistuuli, meillä pulautreluongelmaan auttoi röyhtäyttäminen vaan tosi usein(20ml välein) vaikka hidasta olikin. Kun tultiin lähemmäs 2kk niin alkoi vähentyä. Syötettiin myös...
  5. E

    Tuplamammat 2013-2014

    Karcci, meidän tytöt oli hyvin samankokoiset kuin teidän vauvat syntyessään ja alussa oli ihan sama juttu; pienempi ei jaksanut syödä riittävästi ja söi tosi kauan niin että oli just tuo sama tilanne, loppuu vaan tunnit kesken kun nukkuakin olisi pitänyt.. Meillä ohjeistettiin laitokselta...
  6. E

    Tuplamammat 2013-2014

    Heippa, Tuplamammutti, meillä on myös tuo Niferex-rautalisä, aloitettiin se 4 vkon iässä ja siis vain pienempi saa sitä, kun oli syntyessä alle 2500g(pienipainoinen). Oon antanut sen ihan lusikalla suuhun ja jakanut tipat eri aikoihin. Meillä aiheutti ummetusta ja vatsanväänteitä, ja ei olla...
  7. E

    ** Tupla/tripla odottajat vuodelle 2014 **

    Onnea onnea Karcci!!:heart: Meidän tytöt oli syntyessään melkein samankokoiset kun teidän vauvat. =) elmeriini ja tytöt 1 1/2kk
  8. E

    Tuplamammat 2013-2014

    Hei ja hyvää tätä vuotta! Kiitos JK, ei kai siitä imetyksestä kannata potea huonoa omaatuntoa, mutta harmittaa ja miettii olisiko kuitenkin pitänyt koittaa vielä enemmän, tuntuu vain ettei kaiken keskellä olisi mitenkään pystynyt/ehtinyt pumpata enempää tai pitää vauvoja koko päivää iholla...
  9. E

    Tuplamammat 2013-2014

    Hei kaikki täältäkin ja tervetuloa uudet! Joulunpyhistä selvittiin ja sähkökatkojen takia oli nettiyhteydetkin poikki monta päivää. Tosi paljon on tullut vauvoja, onnea kaikille vielä kovasti! Meillä on kasvettu mukavasti ja isompi tyttö on jo yli 4 kg ja pienempikin 3,5 kg. Pohjoistuuli...
  10. E

    Tuplamammat 2013-2014

    Hei! Täällä vointi jo parempi, pysyn jo pystyssä pyörtymättä postilaatikolle ja takaisin. :) Meillä mun lääkkeiden takia en saanut imettää ja maidontulo lakkasi melkein kokonaan, vaikka koitin pumpata. Ihan kun joku sanoikin, en tiedä miten yhtälön voisi toimia, kun meillä on syötetty koko...
  11. E

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    ONNEA kaikki uudet äidit!! Onpa teitä tullutkin paljon, voimia kovasti ja hyviä vointeja! Täälläkin voidaan jo paremmin (siis itse) ja tytöt kasvaa. :) Täytettiin jo kuukausi! Mä koitan kans siirtyä tuonne mammojen puolelle kirjoittelemaan kun ehtis vaan. Tsemppiä kaikille odottajille...
  12. E

    Tuplamammat 2013-2014

    Minut voisi kans lisätä vihdoin: Elmeriini/Tytöt I ja S/ s. 14.11.2013 rv 37+0 En saa myöskään kännykällä näitä punaiseksi. Sorry! Meillä mennään pulloruokinnalla nyt täysin mun lääkkeiden takia ja alkuun siksi kun eivät jaksaneet imeä. Saa nähdä onnistuuko imetys enää sitten kun se olisi...
  13. E

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Onnea hurjasti Pohjoistuuli!! Tsemppiä ja pikaista toipumista!:) Tsemppiä Maibei ja Katrilli kovasti, kaikki sujuu varmasti hyvin.:) Tervetuloa uusille minunkin puolesta! Ja kiitos kaikille paranemistsemppauksesta, sitä on tarvittukin. Vieläkin pyörtyilen täällä ja löytyi lisäksi...
  14. E

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Heippa, Lyhyesti terveisiä ja tsempit synnytykseen kaikille viime metreillä oleville ja muille odotteluun! Tuplamammutille voimia raskausmyrkytyksen kanssa, toivottavasti kaikki sujuu hyvin eikä tila nyt pahenisi kovin nopeasti. Itsellä eteni hitaasti ja päästiin hyville viikoille. Täällä...
  15. E

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Onnea Crofti täältäkin! Ja vähän kuulumisia meiltä. Tytöt syntyi to 14.11 ja siitä viikon päästä lauantaina päästiin kotiin. Mun vointi oli suurin syy niinkin pitkään sairaalassa oloon, vauvat sen sijaan olisivat päässeet jo aiemmin. Nyt siis puoli viikkoa kotona ja kaikki ihan hyvin. Syötöt...
  16. E

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Hei viimein! Kaksi ihanaa ja hyväkuntoista pientä tyttöä A 2720g ja B 2190g syntyivät viime torstaina sektiolla (37vko tasan). Vauvat voivat heti hyvin ja heillä ei ole ollut mitään ongelmia hengittämisessä eikä muutenkaan.:) Itselläni kävi hieman huonommin ja jouduin raskaysmyrkytyksen...
  17. E

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Hei vaan ja kiitos tsempeistä! Täällä edelleen seurannassa. Turvotukset lisääntyy 2-3 kilon päivävauhtia ja verenpaineet on edelleen lähtötasosta tosi korkeat. Tällä viikolla varmaan edetään jollain tavalla kun kuitenkin 37 viikkoa tulee täyteen ja enää ei haluta tai ole järkevääkään aloittaa...
  18. E

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Terkkuja osastolta, täällä edelleen. Oireet on pysyneet samana ja verenpaine vähän noussutkin. Odotellaan huomisia labra- ja pissakokeita ja katsotaan sitten taas uudelleen. Kätilö kyllä just totesi, että jos paineet ei laske tai ainakin jos vielä nousevat niin "tarttis tehdä jotain". Onneksi...
  19. E

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Hei, Ultrakuulumiset muuttuivatkin osastokuulumisiksi. Tänään äitipolin ultrakäynniltä mut otettiin osastolle kaikkien näiden moninaisten oireiden takia. Jalat on jatkanut turpoamistaan ja paino noussut viikossa melkein 5 kg (sitä nestettä siis on..) . Maksa-arvot ei onneksi olleet...
  20. E

    Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

    Kiitos tsemppauksesta! Ei tosiaan kaipaisi "normivaivojen" lisäksi mitään ylimääräistä enää tähän loppuun, mutta näillä mennään. Toivon vaan ettei vauvat nyt kärsi näistä ongelmista, se kyllä hieman pelottaa ja kyttään vauvojen liikkeitä koko ajan.:( Onneksi sydänäänet kuului tänään neuvolassa...

Yhteistyössä