Hakutulokset

  1. smooth

    Onko kokemuksia istukasta alhaalla? Apua tarvitaan

    Itelläni edellisessä raskaudessa todettiin myös toi etinen istukka, eli se oli alhaalla kohdunsuun edessä.. Ei sanottu muuta kuin että just vuotoa jos tulee, niin näytille pitää tulla. Ei sanottu mitään mitä ei sais tehdä, sano vaan just et esim. seksiä harrastaessa voi vuotaa jne, mut kieltoja...
  2. smooth

    Puheen ymmärtämisen vaikeutta 2v9kk

    Täällä ilmottautuu yksi äiti, jonka lapsella hieman puheenviivästymää.. Käyty puheterapeutillakin tänä vuonna, muttei jatkosta ollut varmuutta. Tyttö tulee jo 4 vuotta tammikuussa, mutta puheenviivästymään puututtiin kunnolla vasta kun hän oli jo yli 2 vuotias.. Osaa nykyään puhua kyllä...
  3. smooth

    Äidiksi melkein 21-vuotiaana??

    Ei vanhemmuuteen koskaan voi olla täysin valmis.. Itse olin 19 v kun tulin esikoiselle raskaaksi, erottiin tosin silloisen avopuolison kanssa ennenkuin lapsi edes syntyi.. Nyt kolmas lapsi tulossa ja ikää on 23 v, naimisissa olen ollut v. 2011 lähtien.. :) Niin ja nainen ovuloi kerran kuussa...
  4. smooth

    Milloin alkuraskaudessa alkanut vatsa turvottamaan?

    Itellä näky ekat turvotukset joskus ennen rv 10 paikkeilla ja sit se turvotus muuttukin muutaman viikon sisään ihan vauvamasuksi :) Kolmas tuloillaan ja nyt viikot 16+5 ja ihan selkeä vauvamasu jo havaittavissa.. :D Siis pienihän tuo edelleen on, mut ei se turvotustakaan kyllä enää oo.
  5. smooth

    Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa

    Heippa :) Mie nyt ilmotankin, pitkästä aikaa itestäni jotain. Miulla siis vaihtu ekassa neuvolassa rv 9+0 laskettu aika huhtikuun viimoselle päivälle, eli 30.4 :) Np-ultrassa käyty rv 11+6 ja kaikki oli hyvin. Rakenneultra onkin sitten 20.12, sitä odotellessa :) Nyt siis viikot 16+5 (pian...
  6. smooth

    ~~Toukomurut 2014~~

    Ei oo miullakaa ollu vuotoja :O Mikähän lie ollu sit. No, ei auta ku ootella np-ultraan. :x
  7. smooth

    ~~Toukomurut 2014~~

    Miullakin näkyi tollanen nestekertymä varhaisultrassa rv 6+4 (nyt menossa rv 8+3), ja ei lääkäri osannut sanoo mistä johtui?? Osasko siulle sanoa mistä johtuu :O Mie meen seuraavan kerran ultraan vasta ens kuussa joskus rv 10-12 paikkeilla.
  8. smooth

    ~~Toukomurut 2014~~

    Nimiasioista, mie oon jo käyny niitä mielessä :D Salaa toivon poikaa, joten poikanimiä olen miettinyt, miehelle en oo vielä ehdotuksia käynyt läpi, se varmaan ajattelis vaan että olen turhan aikaisin liikenteessä ;) Luulen kyllä että mieskin toivoo salaa poikaa, kun molemmilla tytöt ennestään ja...
  9. smooth

    Johtuuko tämä raskaudesta?

    Kiinnittymisvuotoa? Kannattaa seurailla tilannetta ja tehdä testi jos ei menkkoja kuulukaan.
  10. smooth

    ~~Toukomurut 2014~~

    Mistä niitä voi tilata, miekin tahon!
  11. smooth

    ~~Toukomurut 2014~~

    Joo ne juilimiset on vaan kohdun kasvukipuja :) Kohtu kasvaa näillä viikoilla hurjasti, joka toisinaan aiheuttaa kipuja. Miulla koskee jos yskin tai aivastan välillä. Mut muuten toisinaan juilii ilman niitäkin, mut menee pian ohi :) Rinnat on miulla myös kipeenä :( Mut eipä tuo niin kamalaa...
  12. smooth

    ~~Toukomurut 2014~~

    Mie lisäilen oireista taas.. Rv 7+4 ja jokailtaiset alavatsan juilimiset.. Huoh :D Noo, onneksi menee ohi kun saa oikaistua ruhon illasta :P Neuvolaa odoellessa, joka siis on ensi viikon tiistaina :)
  13. smooth

    ~~Toukomurut 2014~~

    Heku Mie oon ainakin itkuherkkä, ollut jo pari viikkoa.. Tyttärien kanssa katoin pienen merenneidon, ni itkin siinä lopussa :D Ai kamala, huvitti vähän jälkeenpäin :D
  14. smooth

    ~~Toukomurut 2014~~

    Ainiin ja oireista lisään vielä.. Miulla tosiaa kans hurja oksetus aamusta, joka aamu. Maha on JOKA aamu sekaisin :( :D Mut oksentanut en oo kertaakaan, en muista listasinko tämän jo aiemminkin oireisiin. :) Mie en millään malttais oottaa sitä toista ultraa, kun tosta varhaisultrasta jäi...
  15. smooth

    ~~Toukomurut 2014~~

    Tuuuli+ Mie oon jo kertonu ystävilleni ja läheisimmille sukulaisille. Jos jotain pahaa tapahtuu, niin sitten se tapahtuu ja on ainakin muitakin joiden kanssa jakaa suru. Koskaanhan se raskauden jatkuminen ei ole itsestäänselvää edes rakenneultran jälkeen, en halua kuulostaa kamalalta kun...
  16. smooth

    ~~Toukomurut 2014~~

    Miusta on omituista, et kummassakaan aiemmassa raskaudessa en ollut keskenmenoista tai muistakaan huolissani, mut nyt olen.. :( En tajua miksi. Mutta olen kuullut sanottavan, että monilla ainakin se on syy mitä useampi lapsi tulossa, sitä epätodellisempi olo on koko asiasta :D Miulla ainakin...
  17. smooth

    ~~Toukomurut 2014~~

    Mie en yhtään keskenmenoa oo kokenut ja toki nekin on yksilöllisiä, mutta ainakin mitä oppineemmat ovat kirjoittaneet niin useimmiten tosiaan kipua sisältyy, varsinkin jos kyseessä on spontaani keskenmeno ja kohtu tyhjenee itsestään. Keskeytynyt keskenmeno taas voi kai olla eri juttu, kun kohtu...
  18. smooth

    ~~Toukomurut 2014~~

    Miulla ei vieläkää oo tullu mitään vuotoja :O Mutta kyllähän se alkuraskauden vuoto on normaaliakin, ei välttämättä kerro mistään vakavasta. :) Miulla tää ultra tosiaa oli eka kerta ku kävin, ni en tiedä onko tollasia nestejuttuja sit ollut aiempien kahden kanssa vai ei.. Lääkäri just vaan...
  19. smooth

    ~~Toukomurut 2014~~

    Toivotaan.. :) Eihän tuo neste vielä mitään tarkoita, lääkäri tosiaan epäili verenpurkaumaa joka voisi olla esim. yhdynnän jälkeistä? Luin että kohtuun jos kohdistuu jokin tönäisy tms voi verenpurkauma tulla. Toivotaan että se katoaisi! Vuotoa ei kyllä tosiaan ole ollut, tosin niukka vuotohan...
  20. smooth

    Varhaisultra?

    Tai sanoi hän että mahd. kyseessä on verenpurkauma muttei silti koskaan varmaksi voi sanoa.

Yhteistyössä