Hakutulokset

  1. L

    Saiskos yhelle lehmävasikalle taas nimiapua?

    Yhmy... se on tietenkin lehmun väännös B) Yhä itsekkäänä ehdotan ehmua nimeksi. Ja muita ehdotuksia voisi olla: Eipäs, Ehkä, Elmu, eluna, ensikki, esikko, ensi, ensu, ellu, elotar, einikki, endo...
  2. L

    typerä päätös(astma-asiaa)

    Me saatiin viime viikolla vammaistukipäätös vaan puoleksi vuodeksi. Pojalla ikää nyt vajaa 3 v. Viimeksi käytiin kontrollissa elokuussa, lääkärinlausunto saatiin soittamalla marraskuussa ja kyseinen päätös tuli ajalle 1.1. - 30.6.09. Säännöllinen lääkitys ollut jatkuvana käytössä 10 kk:n iästä...
  3. L

    Kaksplus-keskustelu: Lähtisitkö sijaisvanhemmaksi?

    On se haaveena. Ollut jo 10 vuotta. Mieskin tuli "valittua" sijaisvanhemmuusteeman sävyttämin nuotein, sillä hän on sijoitettu lapsi jolta ensitreffeillä kysyin että voiko kuvitella joskus olevansa itse sijaisvanhempi. Vuoden päästä voisi olla aika hankkiutua pride-valmennukseen, silloin...
  4. L

    Aloitin tänään ensimmäisen työssäoppimisen,eskari ryhmässä...

    Mä tuun pari viikkoa teitä jäljessä, eskariryhmään oon menossa minäkin! aappuvaa :)
  5. L

    eilen tuli tosi paha mieli kun käytiin kylässä..

    Tuli tässä illan mittaan palattua arkisen aherruksen lomassa ajatuksissa aiheeseen. Onkohan niillä vanhemmilla muita huolia; työstä, toimeentulosta, (mielen)terveydestä, läheisistään? Tai minkälaista niiden oma lapsuus on ollut, ovatko tekemisisää lapsiperheiden kanssa ja onko lapsi todella...
  6. L

    G: Minkälaiset hiukset sulla on?

    Luonnonkiharat, tasaisen ruskea väri. Lyhyt, epämuodikas pörrö, mutta silti ihan nätit JOS jaksaa laittaa kunnolla ja sellaisilla aineilla ettei kosteus vedä omaan sikkuraan. Nää ei kasva pitkiksi, kun kuivuvat ja katkeilevat, kesä aina kuivattaa. Eli ei ikinä oo edes hiukset nätit, kun en...
  7. L

    Miksi en saa myyjän yhteystietoja huutonetissä?

    no pirneletti. Yritin kerran tunnistautua, mutta ei muka onnistunut. Joko se tunnistautuminen toimii kunnialla? Mä tosiaan tarttisin sen kohteen jota huusin [u]
  8. L

    Miksi en saa myyjän yhteystietoja huutonetissä?

    Huusin, mutta hv ei ylittynyt. En ole saanut myyjän yhteystietoja, vaikka huutoni oli korkein. Oonko mä liian nopea vai onko siellä säännöt muuttunu? Huuto meni kii 5 min sitten, meklarilta tuli vaan huutokohteen tiedot joissa ei ole myyjän sposoitetta.
  9. L

    Kodinhoitotila, kuraeteinen samassa -> sekaista, apua!

    Juurikin näin, tarkemmin ajateltuna sellainen seinästä tasaisesti ulospäin vedettävä malli on mielessä. Ja kuivana lokeroon. Miellä ei olla käytetty siirrettävää kuivaustelinettä juuri tuon vuoksi :D mutta käytäntö on peräisin "lukuisia luukkuja sitten" -ajalta. Kuivaustelineelle saa kyllä...
  10. L

    Kodinhoitotila, kuraeteinen samassa -> sekaista, apua!

    Kovin syvia kaappeja tuohon tilaan ei ole mahdollista sijoittaa, mutta vinkkisi laitetaan korvan taakse. Nykyisessä avohyllyssä on tavara nätisti, koska ovat sopivissa "laatikoissa". Pyyhenaulakko on aina epäsiisti. Siinähän ne roikkuu aina. Minne laittaisi käytössä olevat kylpypyyhkeet?
  11. L

    Kodinhoitotila, kuraeteinen samassa -> sekaista, apua!

    Kodinhoitotilassa pyykkikone, kuivausrumpu, kuraeteinen, kuivaustilaa, pyyhenaulakko kylpypyyhkeille, pikkuinen lavuaari, kypyhuonekosmetiikkaa peilikaapissa ja pesuaineet yms. avohyllykössä. Tila on aina sekainen. Pyykkiä tulee ja kuraeteinen on tarpeen, viikonloppuisin talossa saattaa olla...
  12. L

    Ajattelin tässä taas tuoda esille lastani, sis kuvan

    Oi mikä söpöliini :heart: Kakkukin on oikein hyvä :flower:
  13. L

    voi potkikaa mua perseelle

    Ehdit ensin. Mulla odottaa kanssa pihahommaa jos toistakin: ikkunanpielien maalaus (tunnin homma), kompostin tyhjäys (1-2 h) peltikaton maalauksen viimeistely reunoista (½ h) ja yhden kiveyksen ladonta (2 h). Mutta kun väsyttää ja särkee päätä!!! Ruualta lapset päiväunille, ajattelin levätä...
  14. L

    mielipiteitä lassie suprafill ja muistaki lassie haalareista? minkä värisiä teijän lapsilla on? lapsen koko ja haalarin koko?

    Riippuu selän pituudesta ja pojan mallista. Meidän 85 senttinen poika käytti keväällä 80 pukua ja mahtui siihen ihan hyvin.
  15. L

    perhekoti ja raskaus?!

    Allekirjoitan tämän. Jos aiot lapsen pitää ja kasvattaa, niin nyt on itselläsi kiire kasvaa aikuiseksi. Mutta kyllä sä siihen voit pystyä. Faktaa: Jos et pärjää vanhempiesi kanssa etkä saa heiltä henkistä tukea, olet niin kuutamolla ja yksin että olet ihan varmaan sossun asiakas. Rahaa sieltä...
  16. L

    perhekoti ja raskaus?!

    No muuta pois! Älä tuollaiseen tilanteeseen tietoisesti lasta hanki. Jos oot vielä alaikänen, mutta välit on ihan pyllystä, niin mee itte juttelee sossun tädeille ja sedille että sun on päästävä pois. Kyllä sinä pääset, ei se ihan heti tapahdu eikä ehkä mene juuri niinkuin sinä itse haluat...
  17. L

    perhekoti ja raskaus?!

    Jos sä tosiaan asut perhekodissa, niin saatat päästä kuukausiksi ensikotiin lapsesi kanssa. Sit voit ehkä saada jonkun kälysen vuokra-asunnon, välttämättömimmät huonekalut ja tarvikkeet, sossun tiukan valvonnan ja seurannan. tuloiksesi tulee äitiyspäiväraha (minimi vissiin), asumistuki ja...
  18. L

    perhekoti ja raskaus?!

    no ei hanki :headwall: Itte voit hankkia. Mutta älä hanki lasta, jos et pysty elättämään häntä ja itseäsi, hommaa ensin oma koti, työ ja toimeentulo ja sitten vasta se lapsi. Älä odota että yhteiskunta elättää sinut ja lapsesi, se on lähtökohtana erittäin väärä.
  19. L

    Ikävä kotiin

    :hug: mä muuten avasin sen kappaleen ja jäi youtubeen jumiin, siksi vastaan sinulle vasta nyt. Oma lapsuudenkoti on veljellä. Mutta se ei ole mun koti enää, se on se sama paikka ja ei kuitenkaan ole.
  20. L

    Kahden viikon palkka tuli ja se on 700? - lopetan työt, en jaksa hyväntekeväisyyttä tehdä :/

    Hmm... onkohan tuossa ollut kyse siitä, että pitkään työttömänä ollut hlö on hakeutunut ja päässyt kurssille ja noussut tuolla tavalla omalla aktiivisuudellaan takaisin kelpokansalaiseksi. Mikään asiantuntija en ole, mutta mun logiikalla ( :p ) olisi ihan päätöntä jos koulutukseen pääsy...

Yhteistyössä