Hakutulokset

  1. L

    Toukomurut 2014

    Minäkin käyn välillä lueskelemassa. Kuulostaa tosi inhottavalta tuo jänteen katkeaminen, onneksi kuitenkin ihan vaaraton juttu. Meillähän kävi haaveri 1-vuotissynttärinä, muksu otti ja kaatui päin patteria. Päivystykseen mentiin mutta ei tarvinnut tikata. Nenään tuli aika paha jälki, mutta on...
  2. L

    tämä nykyään 1v neuvolassa annettava kolmen rokotuksen sumppu.. miten rajuja oireita teille on tullut?

    Kaikki kolme rokotusta kerralla, kuus päivää rokotusten jälkeen nousi kuume joka pysytteli päivisin n. 38 asteessa ja öisin nousi 39 asteeseen. Kuume kesti kolme päivää ja meni sitten ohi. Hämmästyttävää kyllä, ipana oli kipeänäkin aika pirteä, nukkui suhteellisen hyvin ja söi tosi hyvin.
  3. L

    Toukomurut 2014

    Minä palasin jo töihin viime viikolla. Mies on nyt kotona neljä viikkoa ja sitten muksu menee hoitoon. Vähän surettaa, mutta pakko mikä pakko ja kaipa tähän nopeasti tottuu. Lapsi sai pääsiäisenä jonkun nuhan ja oli kovassa kuumeessa monta päivää, sit muutama päivä terveenä ja vatsatauti...
  4. L

    Toukomurut 2014

    Meilläkin ollaan oltu ulkona lähinnä vaunuissa tai sylissä, pari kertaa päässy hiukan tutkimaan paikkoja. Nyt olis hommattuna aikamoinen arsenaali kuravaatteita, suht vedenpitäviä haalareita, hanskoja jne että eipä kai muu auta kuin vapauttaa ipana maahan. Tääl on otettu pari päivää sitten...
  5. L

    Mitä lisäravinteita otitte raskausaikana?

    D-vitamiinia ja rautaa. Syön (aina, myös raskausaikana) melko terveellisesti ja monipuolisesti, tosin kasvispainotteisesti. Kalaa, maitotuotteita, vihreitä rehuja ja muutenkin värikästä ruokaa niin ei tarvitse kiskoa pelkkiä nappeja purkista. Ei mulla sinänsä ole mitään lisäravinteita vastaan...
  6. L

    Mitä koiranruokaa teillä syödään?

    Meiläkin koirat söivät aiemmin Jahti&Vahtia, mutta siinä ruoassa jokin muuttui ja koirat alkoivat haista ja tekivät valtavia jätöksiä. Vaihdettiin Jeppeen joka olikin ihan ok ruoka, mutta niin hankala löytää etten enää jaksanut metsästää joten nyt ruoat ostetaan paikallisesta Musti&Mirristä.
  7. L

    Mitä kissanruokaa teillä syödään?

    Nappulat Canagan tai Applaws, märkäruokana Racine, joskus Royal Canine, Pure natural tms.
  8. L

    Mitä koiranruokaa teillä syödään?

    Toinen syö Canagania ja lihaa jne, toinen itsetehtyä sapuskaa, esim riisi-ohra-porkkana-liha.
  9. L

    Kasvisruokaa?

    Minusta on hassua kun ajatellaan että kasvisruoan kelpaaminen olisi jotenkin sukupuolisidonnaista.. Väitän että kasvisruoan välttely johtuu siitä että on joutunut syömään huonoa kasvispöperöä, jotain mössöksi keitettyjä vihanneksia ja mautonta soijarouhetta. Avokadopastahan oli pari vuotta...
  10. L

    Toukomurut 2014

    Meillä ipanaattori on kävellyt tukia asti siitä asti kun oppi nousemaan seisomaan. Nyt treenaa ilman tukea seisomista, päästää vaan kädet irti ja huojuu :o melko pitkiä aikoja pysyy välillä seisomassa ennen kuin pitää ottaa tukea tai muksahtaa istualleen. Ilman tukea ei yritä kävellä...
  11. L

    Liho (ei lihoa), kotoa (ei kotoota), kuulostaa (ei kuullostaa), niinpä (ei niimpä)

    Murteen käyttäminen ei ainakaan minua häiritse, ihan voi vapaasti sanoa että mie tai mää tai mikä nyt itselle parhaiten sopii. Kirjoitusvirheet kuten enääN tai kuuLlostaa ärsyttävät ja niitä (ja vastaavia) näkee nykyisin myös muualla kuin keskustelupalstoilla. En usko niiden olevan...
  12. L

    Toukomurut 2014

    Meillä on turvaistuin jo käytössä, Besafen izi combi jonka voi asentaa sekä kasvot tulo- että menosuuntaan. Nyt siis asennettuna niin että lapsi katsoo tulosuuntaan. Istuimessa on viisi eri kallistusta, suurinkin kallistus on suht pysty. Itse en laittaisi näin pientä lasta matkustamaan kasvot...
  13. L

    Mitä liikuntaa harrastitte raskausaikana?

    Lenkkeilin koirien kanssa vähintään tunnin päivässä aivan loppuun asti. Kiipeilyä harrastin aktiivisesti noin puoliväliin raskautta, sen jälkeen vähitellen lopetin kun en enää uskaltanut kiivetä korkealle. Viimeiset kisat kiipesin noin rv 10-11. Ratsastamassa kävin n. rv 30 asti, tosin...
  14. L

    Epäilyttävän halpa iphone 4s

    .vieras. Väittäisin että lapsen pelit jne vaativat huomattavasti enemmän tehoa kuin mitä esim minä tarvitsen työpuhelimelta joka on lähinnä puheluita varten. Niin, halpaa kannattaa ostaa uutena koska takuu, niitä halpoja voi sitten takuun aikana hankkia monta, hitot kestävästä kulutuksesta...
  15. L

    Epäilyttävän halpa iphone 4s

    Tarkoitan että 8 Gt on aika vähän, mutta selittää kyllä hinnan. Jos väitetään puhelimen olevan 64Gt niin sitten siinä on joku vika :D
  16. L

    Epäilyttävän halpa iphone 4s

    Iphone on kestävä puhelin, kyllä niitä kannattaa käytettyinä ostaa. 60€ uusi, kosketusnäytöllinen puhelin ei ole mikään pitkäikäinen ratkaisu, ne eivät vaan ole hyviä. Itse olen käyttänyt sen hintaluokan luuria työpuhelimena enkä huolisi omaksi. Kannattaa vaan tsekata mikä nelonen se on että...
  17. L

    Toukomurut 2014

    Meillä on olkkarin ja keittiön välissä pari rappusta, ipana kiipeää ne jo vauhdilla. Tykkää kovasti ottaa käsistä kiinni ja pomppia/kävellä tuettuna. Ei oo hampaita täälläkään :D monta kk sitten jo näytti että alakulmuri puhkeaa ekana, mutta siihen se jäi, pilkuksi ikeneen. Nyt vihdoin...
  18. L

    Toukomurut 2014

    Me saatiin miehen työkaverilta vauvakypärä, ajattelin ensin että ihan naurettava laite mutta viime päivinä olen pyörtänyt sanani ja pojulla on ollut kypärä päässä silloin kun meistä jompikumpi ei ole istunut lattialla valvomassa seisomisharjoittelua. Niin salamannopeasti tuo nyt jo nousee eikä...
  19. L

    silmien laserleikkaus?! Kokemuksia!!!

    Toimenpide kai on hieman erilainen leikkaustavasta riippuen. Minulle tehtiin IntraLasik-leikkaus nelisen vuotta sitten. Silmään asetettiin ensin jonkinlainen imukuppi pitämään sitä auki ja paikoillaan, tämä vaihe oli hieman ikävä koska silmään tulee paineentunnetta. Itse toimenpiteessä näki...
  20. L

    Uskotko, että olisit ollut onnellinen vaikka et olisi saanut lapsia?

    Varmasti olisin lopulta osannut olla onnellinen ilmankin vaikka lapsettomuus olisi minulle ollut iso suru, kun lapsen/lapsia olen aina halunnut.

Yhteistyössä