Hakutulokset

  1. S

    Toukotenavat 2017 MEIDÄN KUU <3

    Onnittelut viimeisillekin toukokuisille! Kuulostaa siltä että menitte pidemmän kaavan mukaan sekä odotuksen että synnytyksen. - ja hyvä että teitä oli täällä kolme toisianne tsemppaamassa, kun aika hiljaiseksi tämä palsta kävi fb-ryhmien perustamisen jälkeen. (Jotenkin tuntui että siihen väliin...
  2. S

    Toukotenavat 2017 <3 Huhtikuu

    Meidän poika syntyi eilen viikoilla 38+2. Maanantain äitiyspolikäynti oli pettymys, edellinen lääkäri oli ollut sitä mieltä että kannattaa käynnistää viikolla 38 ja maanantain lääkäri kieltäytyi ehdottomasti käynnistyksestä ennen viikkoa 39. Kysyi vielä toisen mielipiteen ja perusteli lapsen...
  3. S

    Toukotenavat 2017 <3 Huhtikuu

    Onnittelut @pupumama ! Aika eri tahtia nuo vauvat kasvavat, meillä arvio oli 35+4 2700g eli puolisen kiloa pienempi kuin teidän arvio pari päivää myöhemmin. Seuraava ultra 24.4 (eli 38+0), ja tarkoitus olisi että syntyy alle 3,3 kg. Esikoinen oli pikkuisen vajaa 3,3kg (syntyi 38+4) ja...
  4. S

    Toukotenavat 2017 <3 Helmikuu

    @8YW , jos emmit kahden koon välillä, ota pienempi. Nuo Bravadot tosiaan joustavat paljon, erityisesti ympärysmitasta. Viimeksi valitsin isommat, kun tuntuivat sovittaessa paremmilta - periaatteessa olin kokotaulukossa nippa nappa pienemmän puolella. Tai, kun niitä kuitenkin tarvii useammat...
  5. S

    Toukotenavat 2017 <3 Helmikuu

    Rai-da, mies on herättänyt mut pari kertaa yöllä kun olen kuulema korissut niin pahan kuuloisesti, juuri tukkoisen nenän takia. Mä tilasin Seraphinen ja Paulinan tammialeista imetyspaitoja. Imetys- ja odotusvaatteet saa mut kyllä aina näkemään punaista. Ne maksaa kamalasti ja/tai on...
  6. S

    Toukotenavat 2017 <3 Helmikuu

    Mulla kanssa supistelee aika paljon, ja usein just noita pitkäkestoisia. Tuntuu että lihaksetkin on niistä kipeenä. Lisäksi tuntuu että toisen puolen nivusessa olisi joku tennispallo. Molemmat vaivat tuttuja edelllisestäkin raskaudesta. Silloin jäin pari viikkoa ennen äitiyslomaa...
  7. S

    Toukotenavat 2017 <3 Helmikuu

    Imetyksestä: Esikoisen syntyessä osastolla taisi olla yksi enemmän imetykseen perehtynyt kätilö, muut opasti parhaan tietonsa mukaan vähän mitä sattuu. Tuon yhden avulla päästiin jonkinlaiseen alkuun, mutta kun tyyppi oli 2-3 viikkoa, ei mikään enää onnistunut ja mä olin suunnilleen valmis...
  8. S

    Toukotenavat 2017 <3 Tammikuu

    Mä haluisin kanssa 2017 äitiyspakkauksen, lähinnä koska veljen perheellä on se 2016 ja sieltä saadaan aikanaan vaatteita ym. Sen verran olen selvitellyt että viime vuonna pakkaus esiteltiin ihan maaliskuun alussa, ja 23.3. ilmoittivat että sillä viikolla lähetetään ekat uudet pakkaukset. Ja...
  9. S

    Toukotenavat 2017 <3 Tammikuu

    Hei, Olen seuraillut vierestä, meillekin on tulossa toukovauva. ( jos jotakuta kiinnostaa, 8.5 StiinaM / 40 / 2. / nkl ) Sulkava, ilmoita töihin ajoissa. Vaikket saisi äitiyslomalta palkkaa, kertyy vuosilomia ym eri lailla kuin hoitovapaalta, joten työnantajalle on merkitystä oletko...
  10. S

    **Maaliskuun murut 2014** Maaliskuussa - meidän kuukausi <3

    Tsemppiä teille jotka vielä odottelette ja onnittelut vauvan jo saaneille! Mulla synnytystä edelsi melkein parin viikon oleellisesti supistukseton jakso, vaikka viikon 36 lääkärintarkastukseen mennessä niitä oli ollut riittävästi kypsyttämään paikkoja niin että lääkärikin yllättyi. Torstaina...
  11. S

    Yli kolmevitoset plussanneet/odottajat Vol. 2

    Meille syntyi poika pe 7.3. rv 38+4. Lapsivettä alkoi lorahdella klo 06 ja jatkui pitkin päivää. Noin kahteen asti ehdin puuhailla kiireellisimpiä asioita kuntoon (hoitopöytää ym), klo 14 olin menossa päikkäreille, kun supistukset alkoivat, eikä siinä panadoleista huolimatta tarvinut...
  12. S

    **Maaliskuun murut 2014** Maaliskuussa - meidän kuukausi <3

    Poika syntyi pe 7.3. hetkeä ennen puolta yötä rv 38+4. 3275 g, 50 cm, py 36,5. Poika ei halua syödä ja äiti koki merkittävää damagea, mutta parempaa kohti ollaan menossa ja synnytys oli positiivinen kokemus kaikkiaan. Kotiin pääsemme kun poika oppii syömään, sitten ehkä lisää. StiinaM ja...
  13. S

    **Maaliskuun murut 2014** Maaliskuussa - meidän kuukausi <3

    Kehtaako tänne tulla kertomaankaan omasta tilanteesta, kun niin tuskaantuneilta kuulostatte... Mielelläni olisin ainakin ensi viikon puoliväliin vielä odotellut, on vähän kesken täällä kotona ja vaivatkin olleet siedettäviä. Tänään aamulla kun etsin asentoa jossa suht kevyt supistus haittaisi...
  14. S

    **Maaliskuun murut 2014** Helmikuussa <3

    Meillä mies katsoo noita synnytysohjelmia netistä pikkutunneille, mulle riittää yksi illassa. Youtubesta noita löytyy ainakin hakusanoilla "one born every minute" (joka on kai tuo pieniä ihmeitä) ja "midwives". Sitten on vielä ainakin jokin norjalainen ja tanskalainen sarja, mutta niitten...
  15. S

    **Maaliskuun murut 2014** Helmikuussa <3

    Viikko äitiyslomaa takana, ja sitä ennen pari viikkoa sairauslomaa, mutta toistaiseksi valmistautuminen vauvan saapumiseen on edelleen ihan alkutekijöissään. Eilen saatiin tosin tutuilta järjetön määrä pikkuvaatteita, ehkä sitä ensi viikolla ehtisi niitä lajittelemaan ja aloittamaan pyykkäystä...
  16. S

    **Maaliskuun murut 2014** tammikuussa <3

    Hyvää Uutta Vuotta kaikille ja Cassylle kiitokset tämänkin kuukauden päivittämisestä! Hauskaa että Parus Montanus olet jo laittamassa vauvan sairaalavaatteita valmiiksi. Meillä mies oli sitä mieltä, että jouluna saadut vauvan vaatteet, lakanat ym viedään varastoon kun ei niitä vielä vähään...
  17. S

    Yli kolmevitoset plussanneet/odottajat Vol. 2

    Oodikas, otan osaa. Aika rankkojen vaiheiden läpi pikkuisenne ehti jo selvitä ja kasvaa, ikävää että lopulta kävi näin. Minttumaari*: en tykkää ostaa ilman sovittamista ( vaikka äitiysvaatteiden kanssa se istuvuus nyt on mitä on) joten nettikaupoista en tiedä. Kruununhaassa on...
  18. S

    **Maaliskuun murut 2014** marraskuussa

    Hei! Vihdoinkin sain aikaiseksi rekisteröityä näin viimeisen sairauslomapäivän kunniaksi, niin pääsen kommentoimaankin. Olen kyllä sivusta seurannut keskustelua jo muutaman kuukauden. Eli perustiedot: Laskettu aika 17.3.2014 StiinaM / 37v / 1. lapsi / KOS Sama päivä ja sairaala näyttää...
  19. S

    Yli kolmevitoset plussanneet/odottajat Vol. 2

    Hei kaikille! Minäkin liittyisin joukkoon. Olen jo joitakin kuukausia seurannut keskustelua sivusta, mutta vasta nyt sain aikaiseksi rekisteröityä. Eli kriittiset tiedot: StiinaM, 37v, LA 17.3.2014, 1. lapsi Hiukan yli puolivälin siis (rv 21), molemmat ultrat takana ja niiden...

Yhteistyössä