Hakutulokset

  1. ilaria

    Mitä rikollisia kohtaan tunnet eniten antipatioita?

    Mä olen sitä mieltä, että jokaiikka, joka kännissä autoilemaan lähtee, pitäisi tuomita murhan yrityksestä, koska sitähän se on. Samoin eläinrääkkääjille ei löydy kyllä minkäänlaista ymmärrystä...
  2. ilaria

    Minkä takia nykyään naisten on pakko päteä töiden määrällä?

    Tunnustan, mä olen suorittaja. Mä olen syntynyt kultalusikka persuksissa ja mulle on koko pienen elämäni toitotettu sitä, että helppoahan sulla on kun sun ei tarvitse tehdä mitään. Ja sitten mä jo yläasteikäisenä päätin, että perskules, teen ja teen vielä enemmän kuin kukaan muu. Samalla mun...
  3. ilaria

    Maidoton ruokavaliokokeilu, mitä leivälle?

    Mä pyrin käyttämään mahdollisimman vähän prosessoituja elintarvikkeita, en halua tunkea itseeni liikaa omega 6-rasvahappoja suhteessa omega 3:seen ja kaiken kukkuraksi se maku on vaan niin kamala.
  4. ilaria

    Maidoton ruokavaliokokeilu, mitä leivälle?

    Mulla on onneksi ennestäänkin ollut leivänsyönti varattu lähinnä herkkuhetkiin, ei niinkään joka aterialla, niin luulen, että tämä on kohtalaisen helppo muutos :) margariiniin en kuitenkaan suostu taipumaan, joten jotain erilaisia tahnoja sun muita menee nyt varmaan testaukseen. Vinkin tästä...
  5. ilaria

    Maidoton ruokavaliokokeilu, mitä leivälle?

    Kiitos paljon hyvistä vinkeistä :) Näistäkin saa jo niin monta voileipää aikaiseksi, että ei luulis ihan heti tulevan maitotuotteita ikävä.
  6. ilaria

    Maidoton ruokavaliokokeilu, mitä leivälle?

    Humus tosiaan voisi olla hyvä! Ja tietty oliiviöljy-yrttiseoksetkin, kiitos vinkeistä :)
  7. ilaria

    Maidoton ruokavaliokokeilu, mitä leivälle?

    Minulle suositeltiin kokeiluun maitotuotteiden poistamista tai ainakin rajua vähentämistä, jos sillä saisin nielun limaisuuden ja jatkuvan yskimisen vähenemään. Muuten vaikuttaa kohtalaisen helpolta noudattaa, mutta leivänpäälliset tuottavat hankaluutta. Sitä on niin tottunut sipaisemaan voita...
  8. ilaria

    Kuinka monta kuppia juot kahvia päivässä?

    0-8 kuppia :) Rakastan kahvia ja olen juonut sitä ihan pienestä pitäen, mutta kumma kyllä mitään riippuvuutta en ole siihen kehittänyt, eikä kofeiini tunnu oikein vaikuttavan minuun mitenkään. Eli maun vuoksi juon ja välillä menee päivässä runsaasti ja välillä ei kupillistakaan.
  9. ilaria

    Puolison jouluahdistus ja veivaaminen ärsyttää!

    :) Kaikesta löytyy kurja puoli, jos niin haluaa.
  10. ilaria

    Puolison jouluahdistus ja veivaaminen ärsyttää!

    Joo en mä toki oletakaan että kaikilla on samalla tavalla, mutta jotenkin kaikki kommentit oli nyt kovin ap:ta syyllistäviä, ettei muka saisi tuntea kuten tuntee. Kyllä saa ja mieskin saa ja välistä täytyy löytää joku kompromissi. Jotenkin vaan tuo aloitus kuulosti siltä, että joulu on miehelle...
  11. ilaria

    Puolison jouluahdistus ja veivaaminen ärsyttää!

    Mä ymmärrän kyllä ap:takin. Mulle olisi ihan kamalaa, jos yhtäkkiä jouluvietossa olisi meillä vaan minä, mies ja tyttö. Ei meillä olisi joulua tuolloin, ilman läheisiä ympärillä. Enkä mieti nyt vaan itseäni, vaan muistelen lapsuuteni jouluja, jolloin me lapset leikittiin serkkujen kanssa ja...
  12. ilaria

    Pitäisi tienata 3000 euroa ylimääräistä 'pikaisesti' - ideoita?

    Oletko hyvä tekemään käsitöitä tai leipomaan? Tää joulunalusaika nyt ois kaikkien joulukranssien ja piparien luvattua aikaa, joulumyyjäisiä taitaa olla vähän jokapuolella. Toki aikaa vaatii ja taitoa, mutta vanhojen tavaroiden myymisen lisäksi ei nyt tule oikein muuta mieleen.
  13. ilaria

    Vaikea/mahdoton tilanne liittyen jouluun, ideoita?

    Olisiko syy siinä, että naispuoleisilla nyt on yleensä ne tietyt kaavat ja rituaalit, joilla joulu hoidetaan? Äidillä ja tyttärellä ne usein on samat, anopilla saattaa poiketa ja siitä sitten aiheutua mielipahaa ja katkeria välejä puolin sun toisin? Meillä onneksi on kyllä hyvät välit...
  14. ilaria

    Vaikea/mahdoton tilanne liittyen jouluun, ideoita?

    Kysy mieheltäsi, miltä hänestä tuntuisi sillä kohtaa, kun on vanha ja yksin, mikäli hänen lapsensa ei pyytäisi mukaan joulupöytään, eikä vaivautuisi edes vierailulle? Mä olen ehdottomasti sitä mieltä, että on pöyristyttävän itsekästä jättää joku yksinäinen joulunvieton ulkopuolelle. Sen...
  15. ilaria

    Vuokra-asujat eivät halua laskea elämäntyyliään säästäkseen rahaa

    Mä olen ihan tyytyväinen vaan että mun asunnoissa riittää asujia. Jos joku haluaa käyttää rahansa kulutukseen, niin kokonaiskansantaloudellisesti aika hyvä juttu. Mä itse olen säästeliäs ihminen, joka haluaa kerätä ympärilleen vararahastojen vararahastoja, mutta en toisaalta kyllä ymmärrä...
  16. ilaria

    Millainen jouluaatto teillä on?

    Niin no, yleensä jos jotain etukäteen suunniteltua aktiviteettia on miettimässä, niin sitten varmaan tarvii vähän aikataulutustakin pohtia. Missä kohtaa ehtii valmistaa ruuat tarjoilukuntoon, miten mahdolliset vieraat liikkuvat, mihin aikaan tilataan pukki käymään. Tietysti jos haluaa kaiken...
  17. ilaria

    Olisi piristävää nähdä joskus sellainen mainos..

    No sehän vasta skandaalin nostaisikin :O Pianhan olisi porukka barrikadeilla kun mainostaja olisi tehnyt moisen stereotyyppisen olettamuksen!
  18. ilaria

    Millainen jouluaatto teillä on?

    Niin monivuotinen traditio, että tietää jo vuotta aiemmin, miten seuraava joulu menee :D Ei vaan, ei kaikki selity tuollakaan, mutta sillä kohtaa kun joukossa on mukana monta itsenäistä perhettä kahdesta suvusta, niin jonkinlainen aikataulutus on pakko olla matkassa mukana tai muuten ensin...
  19. ilaria

    Millainen jouluaatto teillä on?

    Tänä vuonna aatto on hyvin pitkälle seuraavanlainen: aamulla veli miehineen ja mun äitini saapuvat kukonlaulun aikaan auttamaan viimehetken ruokavalmisteluissa, mies, tyttö ja mun isäni lähtee hakemaan mun mummoani joulunviettoon. Vieraat on kutsuttu meille joulurauhan julistukseksi eli...
  20. ilaria

    Mitähän mahtanee taloushallinnon ammattilaisen palkka olla Ruotsissa/Tukholmassa

    Yrken A-Ö | Löner och framtidsutsikter | Jobb & Lön | AllaStudier.se tuollaisen löysin pikagooglauksella :)

Yhteistyössä