Hakutulokset

  1. Winny

    Masennus vai vain huono sosiaalinen tilanne?

    Hyviä pointteja, Pähkinämama, tämän vuoksi epäilenkin masennusta koska ilmeisesti ongelmia ei todellisuudessa ole. Ne vain tuntuvat siltä ja tekevät olon sietämättömäksi. Huuto lapsen kuullen on minunkin mielestäni kitkettävä, tämä vain ei ole päätöksellä kuitattu asia, sillä en voi itselleni...
  2. Winny

    Masennus vai vain huono sosiaalinen tilanne?

    Hei äidit ja äidiksi tulevat! En ole aiemmin kirjoittanut näin arkaa aihetta mihinkään, enkä oikein osaa välttämättä pukea kaikkea järkeväksi lauseeksi. Useammaksikaan.. Meille on syntymässä toinen, paljon toivottu ja odotettu vauva. Esikoinen on 3v ja tämä pikkusisarus olisi nyt todella...
  3. Winny

    Keskenmeno vai eikö sittenkään?

    Raskaana ollaan yhä ja vauvalla kaikki hyvin
  4. Winny

    Keskenmeno vai eikö sittenkään?

    Cumina, sun teksti oli aivan kuin olisin itse kirjoittanut sen! Huih :) Tein testin itsekin hiljattain ja näytti "raskaana 2-3". Siitä seuraava yö yskitti ja niiskutti kovasti, yskiessä viilsi tosi kipeästi vasemmalle puolen alavatsaa ja aamulla tuli aivan kirkasta verta ehkä alle desi...
  5. Winny

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    kaalimaaankakara, meillä neuvottiin potilashotellissa nukuttaa kyljelleen kun tyttö pulautteli lapsivettä syntymän jälkeen :) Nyt ei viihdy selällään ja vaihdellaan aina puolta kummalle nukutetaan, sekä selälleen jätetään jos oikein unessa on syötön jälkeen (tietysti valvottuna ja röyhtäyksen...
  6. Winny

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Ja anteeksi hiljaisuus, en kyllä tiedä odottiko kukaan kuulevan mutta täältä se tulee: Tyttö, 7.7.2015 3750g 51,5cm! Sitten synnytyskertomus kaikessa lyhykäisyydessään (koko homma kesti 6,5h, joka ilmeisen ennätystahtia ensisynnyttäjälle)..: Supistelut alkoi perus "hitsi, onpas pissahätä taas"...
  7. Winny

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Ihan tällainen pikapäivitys.. 40+1 täynnä, mahakipuja ja selkävaivoja nyt päivittäin - saakohan niistä soittaa äippäpolille ku ei välillä pysty istua, kävellä tai seistä ja nyt on aidosti niin huono olla vähän väliä, että ihan itkettää. Mutta se mitä ihmettä soittaisin, en tiedä. Ei oikein...
  8. Winny

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena ja maha ollut kuralla pian 4vkoa, huonovointisuutta alle viikon (menkkaoloa) ja jomotuksia 3vkoa. Oon pian viis viikkoa ollut 100% varma että syntyy tänään :D Päiväunet alkaneet maistua tosi hyvin ku yöllä ei enää pysty nukkumaan, pissahätä vaivaa koko...
  9. Winny

    Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

    Ja täällä ollaan myös edelleen yhdessä osassa.. Jokaisena päivänä viikon 35 jälkeen oon kuvitellut että "ihan kohta syntyy" ja nyt tosiaan paukkuu pian se hohdokas 40+0 niin enpä jaksa enää uskoa että ennen laskettua syntyy. Eikä se toisaalta haittaa, mutta kun vauva on jo luultavasti viikossa...
  10. Winny

    Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

    ipna, mulla on metallia just siinä pahassa kohtaa laitettu selkään, joten siksei epiduraalia. Ihan ok fiilis muuten, mut pikkuhiljaa alkanut kauhistuttaa ajatus synnyttämisestä ilman epiä. Kaippa se tästä, kun ei vaihtoehtoja ole (masentaa tietysti, että miks just minä) :( Täällä tosiaan...
  11. Winny

    Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

    Noniin, täältä kuulumisia taas kun neuvola käyty ja infopaketti alkaa olla melko toivottomana kasassa. Eli vauva voi hyvin ja on normaalin vauvan kokoinen, vaikka painoarvio onkin n.3500g tällä hetkellä terkan käsikopelolla, sekä pää on kyllä tosi alhaalla ja verenpaineet mulla sitä luokkaa...
  12. Winny

    Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

    Paljon onnea nelHM!!! Ihan mieletöntä ja todella ihanaa, onneksi olkoon! :) kaalimaaankakara, miten menee?? Täällä ei vieläkään mitään ja vaikka rinnoissa on alkanut tuntua selkeää nousua, en liivinsuojuksia ole tarvinnut rv20-22 jälkeen lainkaan ja kaikenmaailman supistelut yms. lopahtaa aina...
  13. Winny

    Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

    Nelli MAHTAVAA! Oon niin kade! :LOL: Tosin nyt supistellut aika urakalla tänään ja tälläkin hetkellä, tosin ei mitään niin kivuliasta ole ettenkö pystyis tässä kirjoitteleen.. o_O Ihan aavistuksen toivoisin kipujen yltyvän, että päästäis miehen kanssa koettelemukseen, mutta sitä ennen pitäisi...
  14. Winny

    Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

    Kaalimaaankakara, mä toivon sulle kyllä suuret tsempit sinne! Ihan mieletön koettelemus varppina edessä ja taatusti jännittäviä hetkiä sulle, kun joudut aivan "tyhjästä" ponnistamaan nyt :\ Aijai.. Jänskää! Nelli, huh kun säikäyttää tuollainen että liikelaskentaan joutuu, mutta eikös ne sano...
  15. Winny

    tiputtelu vuoto alkuraskaudessa

    Itselläni tiputteli rv5-8 ajan epäsäännöllisen säännöllisesti, tosin kuivunutta suurimmalta osin ja kirkasta vain "kakkoshädän" jälkeen max teelusikallisen verran.. Eikä siihen mitään syytä koskaan etsitty tai keksitty, oli vain tiputtelua ja siinä se. Edelleen raskaana ollaan ja täysin...
  16. Winny

    Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

    nelMH mä niin fiilistelen täällä sun kans! :( Ottaa pannuun, ku mitään ei tapahdu ja alan vahvasti epäillä sitä "1-10pv synnytykseen jos limatulppa irtoaa", pa***t. Toivottavasti sulla tapahtuis pian jotain, kun oot jo noin paljon tuntemuksia tuntenut esim. muhun verrattuna! Mullahan oli vain...
  17. Winny

    Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

    Mullakin irtosi tänään aamulla (noin 1,5h sitten) limatulppa! Hyi hitto mikä tunne se oli ja minkä NÄKÖINEN :D Yöök. Toissapäivänä käytiin myös synnytystapa-arvioinnissa ja 3320g (+/-10%) oli tytön painoarvio, sekä yhdelle sormelle jo auki, lääkäri tunsi vauvan pään, sekä 1,5cm kohdunkaulaa...
  18. Winny

    Heinäkuun Hellemasut -15 *toukokuussa*

    Ou mai gaad StaRRin masu on JÄTTI!!! Ja lähes samassa kohtaa ollaan menossa :) Vau! Tulee hieno iso vauva <3 Tosi hyvä! Itse kävin tänään neuvolassa ja +15,5kg tullut raskautumisen alusta ja kaikki arvot mulla ihanteelliset. Mutta! Terkka kysyi olenko perehtynyt liikelaskentaan, kun kuunteli...
  19. Winny

    Heinäkuun Hellemasut -15 *toukokuussa*

    Noniin ja päivitystä jälleen.. Eli täällä voidaan hyvin, kipuja ei ole satunnaisia (siis todella satunnaisia) liitoskipuja lukuunottamatta. Kutinaa löytyy vatsan ja reisien alueelta, muutoin melko oireetonta raskautta tämä tällä hetkellä.. Ja lasketaanko sitä, että kyljellään sattuu pakarasta...
  20. Winny

    Brio Primo + Sing

    Noniin, elikkä mullahan on tämä sama probleema ettei Sing ja Primo toimi yhdessä mitenkään päin. Primosta uupuu selkeästi ns. "liitoskohta", joka upotetaan sinne Singien runkoon jotta se Primo pysyy kiinni rungossa.. Ja nyt se itse kysymys: saako niitä "adaptereita" mistään? Kun onhan se aivan...

Yhteistyössä