Hakutulokset

  1. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Mahtavaa! Tähän on hyvä lopettaa lauantaipäivä.(y) Mun mielestä kaikki täällä ansaitsevat ehdottomasti lapsen. Mutta silti jotenkin vain erityisen ihanaa, kun joku kokonaan lapseton plussaa! Ja toisaalta joku, joka on kauan yrittänyt - tuntuu tosi reilulta että yrityksestä palkittaisiin, vaikka...
  2. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Ehkä se ERA tosiaan auttoi, ehkä aiemmissa oli väärä siirtoaika? Harmi jos nyt joudutte lopettamaan. Ei kaikki alkiot silti vain jaksa kehittyä vaikka olisivat miten hyvännäköisiä petrimaljalla. Mutta enpä tiedä miten tuo testitikku muka mittaa alkion ikää, mahtaako olla kovinkaan pätevä arvio...
  3. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Alkioadoptio on kyllä Suomessa mahdollista ja löytyy jopa klinikoiden hinnastoista, mutta alkioita on saatavissa ihan todella vähän. Tämä johtuu ehkä osittain siitä että Suomessa hoitomäärät ovat vähäisempiä kuin monessa muussa maassa, mutta myös pitkälti Suomen lainsäädännöstä, johon on jäänyt...
  4. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    En osaa sanoa noista testien viikkomääristä, mutta plussa on kuitenkin aina plussa ja kertoo että alkio on onnistunut kiinnittymään ja siirtoaika ollut oikea. Virheelliset plussat on kai todella harvinaisia. Jos alkio ei jaksa kehittyä, niin vika luultavasti alkiossa? Vaikka tulisi pettymys...
  5. P

    Vertaistukea yksin odottavalle?

    Rahallisesti pärjäät jotenkuten yhteiskunnan tukien avulla, vaikka joutuisit työttömäksi, joten älä sitä sure! Lisäksi miehesi pitää osallistua lapsen elatukseen rahallisesti, ja tietysti olisi asiallista osallistua myös lapsen hoitoon... Joissain kaupungeissa järjestetään yksinodottavien...
  6. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Ainakin alkuvuodesta oli vielä Elitessä sama henkilökunta. Mulla ei kovasti klinikan suhteen vaihtoehtoja, koska alkioadoptioita ei Suomessa juurikaan saa, rahaa ei oikein ollut enää muuhun, ja Tsekkiin taas otetaan vain pariskuntia. Myös jaettu luovutus oli aikoinaan Virossa edullinen, nyt...
  7. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Alkuperäinen kirjoittaja Iida-Karoliina: ↑ Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitäätaukoa/monesko lapsi Ikä suluissa Onni ja unelma (36) Tallinnan Nova Vitassa 1,lapsi Mamma Vaan (44) 3. lapsi hoito 1/2017 oivikki, 2. lapsi toiveissa Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito Sufka Tepsuttelija...
  8. P

    Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

    Ei ole tullut täällä käytyä, kun on niin hiljaista. Vastoin odotuksia mulla on kaikki hyvin ja raskaudesta ei ole ollut juuri mitään vaivaa. Ainoastaan raskausdiabeteksen sain jo alkuvaiheessa, ainoan jutun jota en osannut pelätä. Mutta kai se hyvää tekee että on ilman sokeria muutaman...
  9. P

    Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

    Hirmuisesti onnea!! :barefoot: (Toivottavasti mun on hiukan pienempi... :cautious: )
  10. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Tervetuloa karhuemo75 ja @vongole! Minulle oli vaikea päätös aikoinaan aloittaa isättömän lapsen teko, olen elämän varrella kääntänyt kelkkaa siinä asiassa 180 astetta. Jouduin käyttämään sellaista ajatteluniksiä, että hankin sille isän sitten joskus myöhemmin. :) Minulle ei toisaalta myöskään...
  11. P

    Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

    Kiva, kun täällä on näin paljon ihmisiä nyt. Toivottavasti kohta tulee vielä lisää. Mietin tuota tukiryhmähommelia, että olisi kyllä oikein mukavaa, jos vaikka pari kertaa vuodessa jokin retki järjestyisi aina suunnilleen samaan aikaan, tyyliin joka vuosi helatorstaina, sillä lailla että se...
  12. P

    Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

    Voi, ihana paukutteleva rinsessa sulla, Solakka Silakka.:) Onnea teille kaikille maaliin päässeille! Minäkin pistän varovasti tossua ketjun porstuaan. Jos nyt viimein alkaisin uskoa tähän plussaan! Kuudes ls-siirto, elämäni eka positiivinen raskaustesti. Minä 40+, jos hyvin käy niin tuleva yh...
  13. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Pikku tyyppi on kunnossa! :):):cry::):) Anteeksi kun kohkasin, olin kyll 100 % varma, että nyt se sitten meni. En ole tottunut hyvään tuuriin näissä asioissa. Kiitos teille tukemisesta :love:, en mistään muualta olisi voinut saada vastaavaa! Koko maanantain tuntui kuukautiskipua ristiselässä...
  14. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Niin hip hei huomenna töihin. :unsure: Onneksi maanantai on yleensä hommien puolesta sellainen epäsosiaalinen päivä, että ei tarvitse välttämättä puhua kuin niille joille huvikseen haluaa. Ja täytyy koittaa vain ajatella muita asioita. Luulis, että nuorille ultralaite olis helppo nakki, kun...
  15. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Nuo oli siis silloin raskaustestin aikaan, nyt en ole yrittänytkään mitään julkispuolelta. 150 e tai vähän vajaa on yksityisellä ultra, limiksenmittauksesta olen joskus selvinnyt alle satasellakin. Alkuraskaudelle täällä ei tehdä julkisella muuta kuin pissatestiä. Minulle ihmeteltiin, että eikö...
  16. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Kiitos! :) Ei mua ainakaan edes huolittu terkkariin hcg-verinäytteeseen silloin testausaikaan, joten se olisi pitänyt ottaa yksityisellä. Ja samalla vaivallahan sitä jo sitten ottaa sydänultran. Terkkarista tarjosivat silloin pissatestiä vain, joka on täsmälleen yhtä pätevä kuin netistä ostettu...
  17. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Osittain just sun kertomasi pohjalta olen ajatellut, että nuo hcg-mittaukset eivät oikein ole hyvä mittari sille, että onko asiat hyvin vai huonosti. Luulen, että ihan senkin takia kannattaa investoida ultraan, että nuo kudosmössöt saa sitten mahdollisesti pian pois, niin eivät muhi kohdussa, ja...
  18. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Joo, just varasin huomenna töiden jälkeen. Alavatsaa juilii kevyesti, vaikea uskoa että olisi vaaratonta, mutta toisaalta eihän mulla ole aiempaa kokemusta raskaana olosta. 11 päivää jos joutuisi odottamaan, niin olisin valmis pehmeään selliin.
  19. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Kiitos lohdutuksesta. En mä lopeta lääkkeitä ennen kuin näen ultrassa että sykettä ei ole. Tuntuu vain, että pää hajoaa odotellessa sitä. No, jos alkio ei pysty elämään, niin parempi kuitenkin mitä aiemmin menee. Myöhemmin olisi vielä pahempi.
  20. P

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Kiitos pahoittelusta. Meinaan mennä ultraan, siellä saa varmistuksen että alkion sydän pysähtynyt, niin voi sitten lopettaa Luget ja antaa vuotaa kaikki pois. Mutta nyt viikonloppuna ei oikein pääse ultraankaan. No, en minäkään lääkärinä paiskisi viikonlopputöitä. Toivottavasti ei tule mitään...

Yhteistyössä