Hakutulokset

  1. N

    Heinäkuun vauvat 2015

    Astrea: Itse annan lisämaitoa n. 150ml/vrk rinnan ohella, kun tuntuu, että vauveli jää ajoittain nälkäiseksi. Neuvolassa viimeksi kysyin lisämaidon määrästä. Kuulemma täysin korvikkeella ruokitut syövä vuorokaudessa lisämaitoa viidenneksen painostaan. Itse olen nyt toiminut niin, että annan...
  2. N

    Heinäkuun vauvat 2015

    Pikainen kysymys: missä vaiheessa tuo d-vitamiini pitäisi aloittaa? Meillä neuvolan terkka ei sanonut asiasta mitään, kun käytiin 1vk tarkastuksessa.
  3. N

    Heinäkuun vauvat 2015

    Kiitos Ex4 uudesta pinosta! On mukavaa jatkaa kirjoittelua tutun porukan kanssa etenkin, kun täällä on koko ajan ollut niin hyvä henki. :) Onnea kaikille viimeisille vauvautuneille! :) Täällä ollaan kotona oltu lauantaista asti ja vähän pihalla olen vielä siitä, miten tuollaisen pienen...
  4. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Minnimys: Tuo kuulostaa kyllä ihan painajaismaiselta. Oman kokemukseni jälkeen tulee lähinnä mieleen, että millainen täysin sadistinen ihminen jatkaa tuossa kuvaamassasi tilanteessa oksitosiinitippaa vielä sektiopäätöksen jälkeenkin. Luulisi, että vauvallekin olisi parempi, että siinä vaiheessa...
  5. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Kiitos kaikille onnitteluista! Nyt vauvan nukkuessa on aikaa väsätä synnytyskertomusta. Lähdettiin eilen äippäpolille yliaikakontrolliin viikolla 42+0. Kontrollisaa erittäin empaattinen lääkäri kuunteli viime päivien aikana kertyneitä synnytyspelkojani ja niistä purkkauduttuani pelko kyseisen...
  6. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Kiitos kaikille onnitteluista!
  7. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Minnimys: Onnea, onnea, onnea! Aikasmoisen rankemman kautta jouduit nyytin synnyttämään, mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Säihkiss: Itse ajattelen että tuo on pienelle vauvalle maailman luontaisin tapa nukahtaa. Tuskin tekee pahaa, kun nykyään muutenkn tiedetään, että kaikenlainen...
  8. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Minnimys: Miten menee? Taidankin tänään lähteä piimäkauppaan.. ;) Riikkunen: Ihana lukea onnistuneesta käynnistyksestä, kun itsellänikin se näillä näkymin on huomenna edessä. Ninuka: Kiva kuulla sinustakin! Itselläni alkoi kohtalaisen kova yhtäjaksoinen selkäsärky eilen illalla, mikä...
  9. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Astrea: Kiitos kysymästä, tylsän mitäänsanomaton olo.. Oon tosiiaan kävellyt, siivoillut, kerännyt kaapeista turhia tavaroita poisvietäväksi ym., eikä supistuksen supistusta. Limaakaan ei ole enää tullut. Lievää paineen tunnetta on masussa, mutta ei muuta.. :/
  10. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Tsemppiä Minnimys!
  11. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Tänään kävin 12kmn aamukävelyllä provosoidakseni supistuksia, mutta eipä siitä mitään apua ollut.. :/
  12. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Voi vitsi, Minnimys, kun pidän peukkuja, että noi sun supistukset olisivat nyt niitä oikeita!! Ja tosiaan kyllä ne varmasti ainakin paikkoja kypsyttelevät! Itsestäni ainakin tuntuisi niin paljon turvallisemmalta edetä luonnollista tietä synnytyksen suhteen. Jotenkin tulee sellainen tuskainen...
  13. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Minnimys: Ollaan kyllä niin samassa veneessä. Meillä käynnistetään todennäköisesti ti-aamuna. Perjantaina lääkäri teki tahallaan niin ronskin sisätutkimuksen myös täällä, että verta tuli koko pe:n. Hän sanoikin, että ärsyttää paikkoja tahallaan. Yhtään kunnon supistusta ei kyllä ole tutkimuksen...
  14. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Kiitos Anmaaria tsempeistä ja sitä samaa myös sinulle!! Tänään irtosi iso klöntti verensekaista limaa, josko se tietäisi lähiaikoina tositoimia. Ainakin se varmasti viittaa siihen, että kohdunkaula on yhä kypsempi, mikä on joka tapauksessa hyvä asia, vaikka sitten käynnistykseen...
  15. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Onnea littlelion ja minnie!! Nelli: Kuten astreakin sanoi, tällaiselle ensikertalaiselle positiiviset pikkuvauva-ajan kokemukset ovat tärkeää luettavaa!! Tänään oli ensimmäinen yliaikakontrolli. Nyt siis rv 41+3. Vauvalla oli kaikki hyvin. Sykekäyrä loistava, istukka toimii hyvin ja...
  16. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Ihana lukea teidän kaikkien synnytyskertomuksia sekä kertomuksia siitä, miten pikkuvauva-aika on lähtenyt liikkeelle ja onnea taas kaikille vauvan saaneille! Itse vain kärvistelen täällä. Nyt menossa 41+1. Eilen oli neuvola, jossa kaikki hyvin. Vauva liikkuu paljon kohdussa ja sain perjantaille...
  17. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Annuu: Hienoa, että olette päässeet kotiin ja sinnikäs pikkuneiti on infektionkin selättänyt!! Ipna: Kiva kuulla, että vauvelin kanssa menee noin sujuvasti.
  18. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Minnimys: Ai niin ja piti vielä jatkaa, että tiedän niin sen tunteen, kun kaikki koko ajan kyselevät. Toisaalta suloista, että vauvan tulo kiinnostaa ja toisaalta turhauttavaa, kun mitään ei kerran tapahdu.
  19. N

    Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

    Minnimys: Kuulostaa niiiin tutulle! Itsellänikin olot hyvät, mutta pää ei meinaa enää kestää tata odotusta ja koko ajan kuuntelen vointia ja mietin, että olisiko tuo nyt supistusta jne. Itselläni ei noin selkeitä kipuja ole ollut. Tuntuu hassulta toivoa kipua ja miestäkin kielsin näyttämästä...
  20. N

    Hidas mahan kasvu?!?

    Itse olen nyt viikolla 40+3 ja koko raskauden masu on ollut pieni. Viimeksi tällä viikolla sf-mitta oli 28, mikä on selvästi alle alakäyrän. Muutama päivä sitten olin etäisempien naapureiden luona kylässä ja he eivät ollenkasn tajunneet, että olen raskaana, vaikka silloin laskettuaika oli...

Yhteistyössä