Hakutulokset

  1. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Tanskassakin on psykologin lausunto osa prosessia. Minä käytin tanskalaisia siittiöitä, kuljetus tulee Tanskasta Suomeen alle viikossa. Kertaalleen tajusin vasta kp1 että siittiöt ovat lopussa ja niitä pitää tilata lisää, ja nopeasti tulivat. Toimitusaika on siis nopea. Ainoa, miksi saattaa...
  2. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Mielenkiintoista... joulukuussa ainakin vielä sai. Ja sikälikin melenkiintoista, että nythän ainakin itselliset ja naisparit alkavat saada hoitoja julkiseltakin puolelta, joten kumma on jos Kela tässä vaiheessa alkaa syrjimään itsellisiä ja naispareja, kun julkinen sairaanhoitokin on saatu...
  3. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Minulle on täysin yhdentekevää, saavatko he vietyä sitä loppuun vai ei. Eipä noista yhdenillan jutuistakaan mitään virallisia todistuksia myönnetä, ihan yhtä lailla ne ovat äidin sanasta kiinni. Lastenvalvoja hakekoon maksulliset todistukset omilla rahoillaan, tuo on taas yksi tapa kyykyttää...
  4. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Tuosta isyyden selvityksestä, täytyykin katsoa miten tämän seuraavan lapsen kanssa homma menee. Jos lastenvalvoja kovasti temppuilee, totean, että isä on tanskalainen, pituus niin-ja-niin pitkä, silmät sen-ja-sen väriset ja hiukset sen-ja-sen väriset, pankaas sitten selvittäen. :D Enkä taatusti...
  5. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Aamuska, koska minulla on jo yksi lapsi hoidoilla tehty, päätin jo ennen hoitojen jatkamista, että toinen on täyssisarus tai sitten ei toista ollenkaan. Minä päädyin IVF:ään ja alkiodiagnostiikkaan. Eli IVF:ssä kerättiin munasolut, hedelmöitettiin ne ja viljeltiin kuuden päivän ikäisiksi...
  6. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Minulla ei ollut mitään papereita lastenvalvojankäynnillä, kun en ollut mitään papereita saanutkaan. Siellä piti vain allekirjoittaa lappu, jossa luki, että isyyden selvitys keskeytetään tietojen puuttumisen vuoksi, ja että ymmärrän, että tietojen piilottelu on rikos, tms. Hitusen siinä...
  7. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Riippuu ihan tuurista tuo psykologin arvio. Yksi psykologi paasasi minulle, kuinka yksin lapsen tekeminen on väärin lasta kohtaan ja minun tulisi pyydellä päätöstäni anteeksi ja surra sitä, ja sitten riideltiin YK:n lasten oikeuksien julistuksen sanamuodoista (tietämätön psykologi oli vieläpä...
  8. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Minulla tarve saada toinen johtuu ihan siitä, että silloin lapsilla on edes toisensa olemassa kun minusta aika jättää, toivottavasti siihen on vielä monta vuosikymmentä.
  9. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Sinänsä kannattaa myös pitää se mielessä, että moni naimisissakin oleva äiti hoitaa lapsensa tasan itse, ja kerää miehensä likapyykit lattialta ja korjaa miehensä astiat tiskikoneeseen, jne. Heille se yksinhuoltajuus avioliitossa tulee täysin yllätyksenä, koska mies saattaa kuvitella tekevänsä...
  10. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Minulle lääkäri sanoi, että punktioista saa sairauslomaa, ja se kirjoitetaan esim. vatsakivusta, joten työnantajalle ei tule merkintää hoidoista.
  11. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Minulle oli tärkeää, että luovuttaja ei ole suomalainen, koska suomalaiset ovat olleet vuosisatoja sisäsiittoinen kansa, jolla esiintyy paljon sellaisia perinnöllisiä sairauksia, joita muualla maailmassa ei ole. Myöskään ruotsalainen tai venäläinen luovuttaja ei olisi kelvannut, koska molemmissa...
  12. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Julkisella puolella ei tehdä hoitoja lahjasoluilla, ei edes heteropareille. https://yle.fi/uutiset/3-9368438 Nyt en ole juurikaan käynyt palstalla, koska olen jotenkin halunnut työntää asian pois mielestä syksyn keskenmenon jälkeen, hoidoissakaan en ole käynyt. Olen taas aloittanut työt, ja...
  13. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Itsellisille äideille on jo olemassa suljettu palsta, Kenguruu, vieläpä täysin ilmainen, joten turha yrittää kilpailla sen kanssa. Täällä kaksplussalla kirjoittelevat ne, jotka tykkäävät tällaisesta anonyymista palstasta, jossa on matala kynnys, eli ei mitään liittymisvaatimuksia, kuten maksuja...
  14. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    No näinpä se ikä vaikuttaa minuunkin! NT-ultrassa löytyi kuollut alkio, joten nyt odotellaan taas tyhjennyksen jälkeen elimistön palautumista. Näin neljänkympin ylittäneenä suurin osa munasoluista on jo viallisia, ja viallisesta solusta ei tervettä lasta tule. Elän nyt kuitenkin vielä toivossa...
  15. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Marsunen, jee mahtavaa, että varhaisultrassa kaikki oli hyvin! BB81, ei tärpännyt ensimmäisellä kerralla, mutta jo heti toisella. Ensimmäinen kierto oli kummallinen, koska kuukautiset alkoivat jo melkein viikkoa ennen virallista testipäivää, eli ei siinä ehtinyt edes piinailla, ja negankin...
  16. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    marsu85, tsemppiä piinailuun! justhope, tsemppiä toipumiseen! Peukut pystyssä, että lääkäri on oikeassa lasten saamisen mahdollisuuksista! BB81, ei siinä tosiaan juuri mitään ehdi tekemään. Minä tilasin vauva aikana kaikki painavat ruoat kotiin netistä, jotta ei aina tarvinnut lähteä edes...
  17. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Se ei lopu ikinä. Varhaisultran jälkeen jännittää, pysyykö sikiö matkassa, onko se terve, joka vuodossa miettii, että tuliko keskenmeno, ja aina miettii, onko sikiö liikkunut riittävästi ettei vain ole kuollut kohtuun. Ja sitten, selviääkö se synnytyksestä, ja sen jälkeen se pahin vasta...
  18. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Wuuuhhuuu! Onnea Marsunen! Olen koko viikonlopun jännännyt ja käynyt katsomassa täällä, onko tullut uutisia pakastepullastasi. Loistavaa, että sait plussan! Tarrasukkia sinnepäin, että pysyy kyydissä ainakin seuraavat 32 viikkoa!
  19. Susanna38

    Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

    Tsemppiä piinailuun, Marsunen! Marsu85, minua auttoi järjissä pysymiseen se, että mietin etukäteen, mikä on jatkosuunnitelma, jos sen hetkinen yritys ei tärppää. Silloin pystyy heti negan tullen siirtämään ajatukset eteenpäin tulevaisuuteen, ja jättämään negan taakseen. Ja komppaan Marsusta...

Yhteistyössä