Hakutulokset

  1. R

    Jouduitteko jäämään sairaslomalle alkuraskaudessa?

    Työterveydessä hoitaja oli sitä mieltä, että työjärjestelyillä varmaan työnteko onnistuu. No, olen oksentanut jo tälle aamulle 3 kertaa.. Onkohan itse koskaan kokeillut tehdä töitä tällaisessa olotilassa...:sick:
  2. R

    Jouduitteko jäämään sairaslomalle alkuraskaudessa?

    Jos jouduitte, niin kuinka pitkäksi aikaa? Pititkö työnantajalle kertoa syy? Miten loppuraskaudessa? Minulla nyt rv 6+4 ja pahoinvointi, väsymys, päänsärky ja huimaus niin järkyttävää, ettei työnteosta tule mitään. Jouduin tänään lähtemään kesken päivän pois ja huomenna pitää varmaan käydä...
  3. R

    Esikoiselle ihana nimi! :)

    tai lääkäri :whistle:
  4. R

    Nuoret yksinhuoltajat - taloudellisesti pärjääminen?

    Minä en enää ole kovin nuori enkä oikeastaan yksinhuoltajakaan, mutta olin 19 kun tulin raskaaksi ja lähdin vielä opiskelemaan, joten rahat olivat pitkään tiukilla. Lainasin vanhemmiltani ja otin opintolainaa, mutta tuskin olisin pärjännyt ilman vanhempien apua, koska töihin en voinut mennä...
  5. R

    Ovulaatiotesteistä

    Tein eilen ovulaatiotestin ja testissä oli selkeät kaksi viivaa. Tänään ei enää ollutkaan kahta viivaa. Testissä luki, että kun kaksi viivaa niin ovulaatio 12-48h kuluessa. Tietääkö joku, että onko tänään enää raskautumisen todennäköisyys enää kummoinen? Kun ei eilen hommiin ehditty :D
  6. R

    Uuden miehen esitteleminen lapselle?

    Totta, ehkä mä mietin tätä liikaa.. Siinähän sitä vois sitten rauhassa tutustua ensin lapsen silmille vain "kavereina" :)
  7. R

    Uuden miehen esitteleminen lapselle?

    Hankalaa kyllä tämä parisuhteen aloittaminen yksinhuoltajana :D. Ja tähänkin taitaa olla niin monta erilaista käytäntöä, että miten kannattaisi toimia. Mutta olemme tytön kanssa jo useaan otteeseen keskustelleet että varmasti näin tulee jossain vaiheessa tapahtumaan, että löydän jonkun kivan...
  8. R

    Uuden miehen esitteleminen lapselle?

    Näin mäkin oon vähän miettinyt että olishan kiva nähdä miten ne tulee toimeenkin ennen kuin kovin syvällisesti rakastuu. Ja minulla on paljon myös miespuolisia kavereita, joten yksi uusi kaveri ei välttämättä ihan hirveästi ihmetytä. Kesällä olis noin 4kk mennyt, että ehkä se on ihan kohtuullinen :)
  9. R

    Saiko Mummeliisa "ansionsa" mukaan kun oli ilkeä tällä palstalla monille ja nyt on kipeä?

    Minusta tuon kysymyksen esittäminen on ilkeää mummeliisaa kohtaan... Ettei vaan nyt sattuis mitään ;)
  10. R

    Uuden miehen esitteleminen lapselle?

    Sehän tässä onkin ongelma, että hankala niitä tapaamisia järjestää :D. En kuitenkaan halua lastakaan koko ajan riepottaa hoitoon.. Eli toisaalta hankala tutustua näin ja toisaalta ei haluaisi esitellä näitä toisilleen, ennen kuin tunnetaan paremmin.. Itse mietin, että ehkä kesällä ja...
  11. R

    Uuden miehen esitteleminen lapselle?

    Olen tavannut mukavan miehen, olemme tunteneet noin kaksi kuukautta. Minulla on 6-vuotias tyttö, jolle en ole vielä esitellyt miestä. Toki se tekee näkemiset vähän hankalaksi, koska minulla on vain yksi "vapaa" viikonloppu kuukaudessa. Mitä olette mieltä, millä aikataululla esittelisin miehen...
  12. R

    Yksinhuoltaja ja lasten kesäloma

    Täällä Oulussa on ainakin kesäisin päiväleiri, jossa lapset voivat olla 8-16 arkisin. Ei ollut kalliskaan mutta en nyt muista hintaa. Olisiko ollut 100e luokkaa kuukaudessa. MUOKS. Siis kouluikäisille lapsille
  13. R

    Anestesia ja hengitysputki, apua!

    Näinpä :). Mut on nukutettu monet kerrat ja hengitysputkea en ole kertaakaan nähnyt. Mutta pitäähän se olla, ettet lakkaa hengittämästä. Nukutusaine nimittäin lamaa myös hengityslihaksia ja hengitys täytyy "koneellistaa".
  14. R

    Mikä siinä on, kun edelliset lapset on huostaanotettu, niin niitä pitää alkaa lisää vääntämään?

    Tuo ei valitettavasti ole totta :(. Oma biologinen äiti ei aina ole paras äiti. Lähellekään. Totta kai huostaanotto arvet jättää ja siksi se on (tai ainakin pitäisi olla) vain äärimmäinen ratkaisu, kun kaikki muu apu on jo kokeiltu. Pahemmat arvet jättää kuitenkin väkivaltainen, heitteille...
  15. R

    Virtsatietulehdus (?) naisella eikä antibiootit auta..

    Uutta antibioottia vaan niinku edellinen tuossa sanoikin, kyllä niiden oireiden pitäisi lievittyä 3 päivässä. Ellei sit ole tosiaan vaan nyt sitä, että sua pissattaa kun juot niin paljon :D
  16. R

    Valmistujaiset tyttärellä...

    Eikö sossu tms. voi tukea? Minusta tuo kyllä kuulostaa siltä, että jos rahaa ei mistään tule ja sitä ei tosiaan ole, niin pitää siirtää valmistuijaisia kunnes on rahat kasassa. Esim. seuraavan kuun toimeentulotuesta 100e juhliin.
  17. R

    Miksi huudatte pienille lapsille? :(

    Minä en huuda enkä hauku, välillä tiuskin kyllä. Sekin on ikävää mutta joskus vaan on hermot kireällä :/
  18. R

    Voiko pakkomielle ihmistä kohtaan mennä ohi? Kellään kokemusta?

    Mulla meni 7 vuotta päästä exästäni yli ja rakastan häntä kyllä vieläkin. Olen vain hyväksynyt, että meidän suhde ei tule toimimaan. Osaksi tähän varmaan vaikuttaa myös yhteinen lapsi ja se, että exä on vielä vähemmän päässyt minusta yli. Ei vain ole parisuhdekelpoinen, mutta joka kerta kun...
  19. R

    Tajusin just että mieheni ei välttämättä olekaan lapsen isä! :/

    Olen jostain lukenut, että jopa 10%:lla lapsista isä olisi joku muu kuin papereissa lukee. Ei siis liene kovin harvinaista tämä.. En kyllä ihan jaksa uskoa, että tuo 10% pitää paikkansa, mutta useampi lapsi sadasta kuitenkin kasvaa pitäen isänään jotain muuta kuin omaa biologista isäänsä ja...
  20. R

    päästäisitkö 1.luokkalaisen koulun discoon...

    Päästäisin kyllä :)

Yhteistyössä