Hakutulokset

  1. T

    Mitä voin tehdä kun 1 v 2 kk ikäinen lapsi nukkuu vain noin 40 min päiväunia?

    Ei nukkunu meilläkään tuo ipana pienenä ja vauhtia riitti aamuvarhaisesta iltaan asti. Valvoi paljon jo syntyjään ja 1v päikkärit oli 30min. yöunet 9-10h. Lapset ovat erilaisia myös uniasioissa. Mikään meillä ei tuonut lisää unta yöhön tahi päivään.
  2. T

    Mitäs sit tehdään, jos lapsen silmätulehdus ei parane?

    Meillä 9v streptokokki pääsi vereen ja lapsi oli niin sairas ettei ikinä. Lekurit ei edes keksineet miten sen pöpö karkasi, kurkussa se oli mutta limakalvot yms siistit. Enää en uskalla ajatella että ei olisi mahdollista pöpön pääsy jotenkin vereen.
  3. T

    Eskarilainen sai huomautuksia vasussa

    Minusta ei ole ap mitään epänormaalia lapsessasi. Lasten taitojen ja kiinnostusten kirjo päiväkodissa on laaja ja eskarissa ei tartte tunnistaa. Tutustutaan kirjaimiin ja numeroihin. Omaa lastani ei ennen koulua yhtään kiinnostanut,mutta luki ennen ekaluokan joulua. Ei eskarissa edes sanottu...
  4. T

    Miksi miehet istuvat paskalla tunti kaupalla?

    En tiiä muiden ukoista,mutta tässä talossa se sattuu olemaan rivakoin paskalla kävijä. Korkeintaan mahatauti tai satunnainen ummetus saa sen istumaan kauemmin.
  5. T

    Onko kukaan tavannut näitä internetin työnarkomaaneja oikeasti

    Tiiän. Oman ukkoni,jonka piti oppia se ettei ole korvaamaton. Se oli naimisissa enemmän työnsä kun mun kanssani ja perheen luona. Kyllä se nykyään osaa laittaa rajat. Yksi tuttu myös on työnarkomaani ja esim perhe jäi toiselle sijalle. Se menee töihin lomallakin ja muuta elämää ei mahda...
  6. T

    Muita, joiden mielestä kurahousujen pukeminen on vähän hankalaa ja turhaa...?

    Ei niitä valmiiksi laiteta,osaavat ite.
  7. T

    Muita, joiden mielestä kurahousujen pukeminen on vähän hankalaa ja turhaa...?

    Perjantaisin kotiin pesuun. Alkavat haistakin jos ei konepese ja hienoa hiekkaa varisee huuhtelusta huolimatta.
  8. T

    Muita, joiden mielestä kurahousujen pukeminen on vähän hankalaa ja turhaa...?

    Meillä eskat pukee ne palomiestyyliin. Saappaat valmiiksi housuihin ja lenksuihin,täten on helppo mennä saappaisiin ja vetää housut ylös. Nekin olkaimet oppii kyllä laittamaan, moni sulkee ensin ja nostaa sitten olkapäälle. Voi hankkia myös vyötärömalliset housut. Riittävänkokoiset on hyvä...
  9. T

    Saako teillä 5-vuotias pelata GTA:ta?

    Ei saanut. Olen nipo ikärajojen suhteen.
  10. T

    Suunniteltu sektio. Miten toivuit?!

    Aattele niin...munkin isän sisarus kuoli synnytykseen ja hyvä ettei äitikin samalla. Oli se niin helppoa aikanaan. Oma ipana oli sellaisessa tilassa yrittämässä ulos ettei ilman sektiota olisi päässyt. On se niin helppoa synnyttää.
  11. T

    Miten saatte aikaistettua lapsen rytmejä?

    Tänäkesänä ei juuri tarvinnut puuttua,hiukan siirrettiin ja aikalailla kerrasta. Viimevuonna rytmi lipsui enemmän ja se korjattiin kahdella yöllä. Hyvin tuo reagoi pariin lyhyempään yöhön ennen koulurytmin alkua.
  12. T

    Te-toimiston työtarjous :(

    Tai sitten pomo on ääliö ja keksii vikoja työntekijästä kuten mun yksi pomoni aikanaan. Se oli yks kyykyttäjä eikä kukaan uskaltanu sille sanoa vastaan. Mää karkasin koejalla ja onneksi. Eipä oo minusta ollu muilla esimiehillä valittamista ja työni teen kyllä.
  13. T

    Voiko ultraääni näyttää monta viikkoa pieleen?

    Kyl tosiaan vastasyntyny voi olla erivärinen kun vanhempansa. Meidän pojalla oli sellanen brunetti iho ja ruskeanpunainen tukka. 1v hää oli aivan blondi kiharapää ja nyt 9v jotain siitä väliltä. Itse olen vaalea vaikka synnyin pikimusta tukka päässä. Ei se syntyessä muistuttanu väreiltään...
  14. T

    Ekaluokkalaisen seuranta

    Varmaan kuskikin vois auttaa alkuun asiassa. Sanoa koska se omapysäkki tulee. Äkkiä ne lapset oppii reitin kattomaan. Onko mitään maamerkkiä jossain josta voisi hoksia että aika jäädä pois?
  15. T

    Identiteettivarkaus ilkivallan välineenä

    Toion pirullinen juttu. Multa ja ukolta varastettiin tunnukset yhtäaikaaja ei se ole pikkujuttu alkaa setviä asioita peläten mitä kaikkea nimissä on tehty. Oli vyyhdissä myös esim postin ja puhelinfirman mokaa kun eivät olleet tomineet ohjeiden mukaan ja antaneet lähetyksiä yms edes henkkareita...
  16. T

    Milloin positiivinen tulos?

    Elä vielä luovuta,mulle tuli hailu kun olin myöhässä 5pv.
  17. T

    18 v poika ei päässyt vieläkään opiskelemaan

    Ei muuten pääse. En asu perähikiällä,mutta mitään siivoustyötä ei irronnut. Lopulta onneksi löytyi oman alan työtä. Samaa kokemusta muutamalla tuttavalla että ei pääsee edes siivoamaan.
  18. T

    Muistoja Presidentti Mauno Koivistosta. Oletko jopa joskus nähnyt hänet livenä?

    Yks kesä pentuna ollessani kesäleirimatkalla käytiin kultarannassa. Ei saatu nähä Maunoa mutta jututti meitä radiopuhelimella. Kun olivat siellä paikalla. Tosi leppoisa tuntui olevan ja anto aikaa meille lapsille. Tämä oli 80-luvulla.
  19. T

    Sopiiko sairaanhoitajan työ sinulle?

    Minusta tunnukset eivät ole niin paha mikäli eivät aiheuta juuri esim hygieniariskiä. Omassa työssäni kohtaa monenlaista kulttuuria ja uskontoa asiakkaiden taholta ja kollegoiden. Ei ole haitannut. Lasten parissa moni huivillinen käyttää värikkäitä kevyempiä huiveja jotka eivät pelota. Varmaan...
  20. T

    Rattaat reissuun, miten olette hoitaneet?

    Meillä ei rattaita ollut enää sen koommin kun täytti 3v ja olivat tukholmassa jossa otti niissä tirsat. Silloinkin käveli pääosin itse. Helsingissä olen aina pärjänny vaunujen ja kärryjen kanssa, onnistuu kyllä ratikoissa yms paikoissa. Meilläkään ei lapsi toki loputtomiin jaksanu kävellä mutta...

Yhteistyössä