Hakutulokset

  1. N

    Lapset kotitöissä

    Meillä 7v ja 5v siivoavat omasta huoneestaan lelut paikalleen, isompi on ekaluokkailainen joten aamupalan ja välipalan itse ottaminen kuuluu repertuaariin (ei ole aamu eikä ip hoidossa, joten kotona ei iltapäivällä ole välttämättä ketään kun tulee kotiin koulusta). Jokaisen lapsen pitää meillä...
  2. N

    Onko teille tullut lahjapyyntöjä kummilasten

    Mutta eihän ap:ltä niin paljoa pyydettykkään,vaan lahjan arvo oli n 100 ja häneltä osallistumista summalla x,eikös sen saan määritellä silloin itse?
  3. N

    Onko teille tullut lahjapyyntöjä kummilasten

    Mulla on tapana kysyä hyvissäajoin mitä kummilasten (tai heidän vanhempien :)) toivelistalla on, helpottaa kaikkien elämää mielestäni. Haluan antaa jotain toivottua tai oikeasti tarpeellista. Osallistuisin ilomielin tuollaiseen lahjaan sillä summalla jonka olen budjetoinut ja arvostan kyllä...
  4. N

    Lapsi ei ole käynyt hammaslääkärissä

    Meilläkin 4v menee ekan kerran hammaslääkärille (jos todetaan että karies löytyy niin silloin 3v),sitä ennen vain hammashoitajalla. Mekin skipattiin kuopuksen eka käynti kokonaan,mentiin vasta 2v:nä jolloin täällä meillä otetaan sylkinäyte. Ne pari ekaa käyntiähän on lähinnä sitä neuvontaa.
  5. N

    Mitä voin tehdä kun 1 v 2 kk ikäinen lapsi nukkuu vain noin 40 min päiväunia?

    Hänen unirytminsä nyt vain on tuollainen,ei kaikki tarvitse unta yhtä paljon. Vinkkiviitonen on että kun nukahtaa niin aloita siitä kahvikupposesta, kaiken muun voi tehdä kun lapsi on hereillä. (Ja juu epäilemättä tuon ikäinen keksii kaikenlaista sinä aikana kun äiti siivoilee,mutta jos...
  6. N

    Miehesi paras ominaisuus?

    Luotettavuus
  7. N

    Pussailetko kipeää lasta?

    Ihan samalla lailla kun tervettäkin, kipeä lapsi on yleensä vielä enempi hellyydenkipeä ja sitä myös saa.
  8. N

    Uusperheen rahankäytöstä

    Miehen tytön "ansiostahan" sun lapsesi lapsilisä on vähän isompi kuin olisi jos hän olisi ainut,joten kyllä mäkin ostaisin sitä humpuukkia myös sille isommalle.Eihän sen mitään kovin isoa tarvitse olla,mutta jotain pientä tuomaan yhteenkuuluvuutta,vaikka sitten niin että sovit miehen kanssa...
  9. N

    Olenko poikkeuksellisen julma ja tiukkapipo äiti

    Olisin (ja annoinkin oman 11v katsoa) ko pelin,futisjunnulle sen verran tärkeää tuollaiset. Toki se on myös nauhalla,mutta eihän se nauhalta katsottuna ole ihan sama. Yökyläilyyn nyt vaan kertakaikkiaan kuuluu se tietty määrä ylimääräistä valvomista. :)
  10. N

    Äitipuolena oleminen

    Noh,kohta 16 vuoden jälkeen en vieläkään ikinä käytä itsestäni sanaa äitipuoli. Olen aina inhonnut sitä sanaa, olen isän puoliso, meidän talouden toinen aikuinen. Alussa kaikki vähän haki paikkaansa ja tottakai kun lapsi kasvaa niin kaikki muuttuu. Fakta kuitenkin on että mies on kokenut...
  11. N

    Mitäs mieltä Laihian koululakosta

    Niin Suomessa on oppivelvollisuus,ei koulupakkoa. Altistumisesta homeelle voi olla kauaskantoisia seurauksia, en minäkään haluaisi että lapseni viettää tuntikaupalla päivästä tilassa jossa sellaista on. Tämähän on melkein optimaalisin aika tuollaiselle lakolle, koulutyö on kuitenkin kutakuinkin...
  12. N

    Jos olet kipeänä lasten kanssa

    Meillä kipeä makaa sohvalla ja katsoo telkkaria,terve vanhempi hoitaa arjen pyörityksen. Musta ei 38 asteen kuumeessa ole mihinkään,hyvä kun pysyn pystyssä, mies kuskaa mulle juotavaa sohvalle jne. Toki jos on jotain ihan pakko tehdä niin sitten lääkkeen voimalla se tehdään,mutta se saa olla...
  13. N

    Avioliiton ikuisuus keksittiin kun korkein elinikä oli n.30 vuotta

    No senhän saa itse määritellä, siis vihkikaavassa on pari eri vaihtoehtoa ja tuota kuolemaan saakka versiota ei ole pakko käyttää. Että jos sen sanoo,niin sen on myös valinnut,eikös se sitten ole siinä kohtaa jokaisen parin oma asia miten sitä sitten noudattaa? ;)
  14. N

    Kakku lasten 4v synttäreille

    Mokkapalat? Ne kun latoo sopivasti saa siihen kynttilätkin.
  15. N

    Kelan osittainen hoitoraha

    Maksimipäivä taitaa kyllä huidella muistaakseni 10h kieppeillä? Eli 8h työpäivä+työmatka päälle. Meidän nuorimmaisella on merkattu hoitoajaksi 6.15-17 eli koko päiväkodin aukiloloaika,ei hän koska siellä ole noin pitkää päivää,mutta on talvella tullut jokunen lähes 10h päivä,vastapainona toki...
  16. N

    Kenellä on oikeasti hyvä parisuhde jos on lapsi?

    Meillä ei ole yksikään vauva-aika oikeasti tehnyt mitään kriisiä,lapsia on 4. Joo,ollaan toki oltu väsyneitä,mutta silti on pidetty mielessä että me ollaan me. Puolin ja toisin tulee välillä sanottua ääneen harmistus esim keittiön tiskialtaa pursoillessa,mutta kumpikaan ei ole ottanut sitä...
  17. N

    Treffailu puolison kanssa

    Liian vähän tällä hetkellä,edellisestä kerrasta taitaa olla kuukausia. Me kyllä käydään välillä iltakävelyllä kahdestaan ja saunassa melkein joka ilta kahden kesken. Tässä arjen pyörityksessä pidän erittäin tärkeänä sitä että välillä saadaan ihan vaan olla kahdestaan,jutella ilman että välissä...
  18. N

    Onko teiltä koskaan tiedusteltu mitä lapselle synttärilahjaksi?

    Useasti on kyselty,kerron minkä tyyppisistä jutuista lapsi pitää/mikä on tämän hetken suosikki hahmo yms,ikinä en pyydä mitään tiettyä.
  19. N

    Mitä tehdä kun lapsi ei pärjää päiväkodissa?

    Hyötyisikö lapsi esim kuvista joissa olisi päiväjärjestys,silloin hän saisi siitä ehkä paremmin kiinni. Oman lapseni ryhmässä tuo on ainakin ns normaalia,enpä muista kertaa (vien usein juuri kun aamupala on alkamassa) jolloin siellä ei sanottaisi useammalle lapselle käsienpesusta. Ja silti se...

Yhteistyössä