Hakutulokset

  1. I

    Huhtikuiset 2018 syys-lokakuussa

    Mulla ei ainakaan edellisessä raskaudessa tullu mitään semmosia, ja kun kävin katselee nii ei oo semmosia kirjattu mistään neuvolakäynneistä tai synnytyksestä, pelkästään diagnoosit (ajanvaraus/raskauden ultraäänitutkimus/ ym). Varsinaisia tekstejä löyty ainoastaan työterveyshuollosta ja jostain...
  2. I

    Huhtikuiset 2018 syys-lokakuussa

    Jos kaikki on ollut kunnossa (ootte osallistunut sikiöseulontoihin) niin ne riskiluvut on ilmoitettu neuvolaan, jos jotain hälyttävää olisi ollut niin viikon sisällä olisi soitettu. Omakannasta itsellä ainakin löytyy ne kaikki tiedot kun menee potilaskertomuksista siihen ensimmäiseen...
  3. I

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Meillä oli viikko sitten 6 kuukauden neuvola. Mitat oli nyt jo 11,450kg & 68cm :barefoot: ja meillähän käytetään jo jotain 80cm vaatteitakin.. Tänään esim laitettiin päälle uusi 80cm Muumi yökkäri (niitä Prismoissa ja cittareissa uusia kuoseja) niin ihan sopiva on o_O Aloitettiin tänään myös...
  4. I

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Meillä myös pinnasängyn pohjan saa vain kahteen korkeuteen. Laskettiin viime viikonloppuna alas ettei saa otettua laidoista kiinni ja yöllä vedettyä itseään niistä ylös. Sen jälkeen onkin olleet yöt 1-2h välein itkuista heräilyä -.-' vai oliko jo ennen sitä, en muista. Pari yötä nukku meidän...
  5. I

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    IMN, juu,2890g & 47cm oli syntyessään. Kyllähän tuo on ahkerasti tissillä viihtynytkin. Tosin huomaa että nykyään jaksaa olla pidempään ilman :) Hyvin oli mennyt isällä ja tyttärellä tämä päivä. Oli reilu 4h poissa. Olivat lähteneet rataslenkille, mutta 2-3 kilometrin jälkeen ei ollut tyttöä...
  6. I

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Moikka! Meillä oli torstaina 5kk neuvola, tyttö oli 66,3cm & 10,330kg Tänään lähden kaverin babyshowereille, mies jää ensimmäisen kerran tytön kanssa pidemmäksi ajaksi kotiin, aikaisemmin vain mun kauppareissun ajan ollu. Pari kertaa ollaan nyt maistettu sosetta, mutta työntää vielä kielellä...
  7. I

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Fiona- , minä menen 9.1 töihin takaisin. Vanhempainvapaa loppuu 25.11, mutta pidän kesälomat siihen perään. Huomenna olisi tarkoitus lähteä kaupunkiin ravintolaan syömään - ekaa kertaa vauvan kanssa :D aateltiin mennä semmoseen rauhallisempaan paikkaan, missä ruuatkin tulee toivon mukaan...
  8. I

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Minä kävin tänään kampaajalla, äiti tuli vahtimaan tyttöä. Itse osasin kyllä rentoutua kampaajalla enkä ajatellut miten kotona menee, mutta tytöllä ei ollu niin mukavaa, oli itkeskelly ja ollu niin surkeena, oli nukahtanukki vasta 3 min ennen ku tulin kotiin mummin syliin (yhteensä ollu sillo...
  9. I

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Meillä oli tänään 4kk neuvola. 9400g & 65cm. Ei oo tyttö enää ees missään käyrillä, vaan huiteli siellä yläpuolella :'D (syntymäpaino 2890g) "Kasvu kiihtynyttä, mutta normaali variaatioissa". Terkka sano et "nykyäänhän suositellaan maisteluannoksia 4kk iästä". Mä sanoin et tähdätään puolen...
  10. I

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Meillä nukuttiin aluksi niin että tyttö nukahti (nykyäänkin) 19-20 väliin, söi ekan kerran klo 23 ja siitä eteenpäin parin tunnin välein. Välissä oli 2-3 viikon jakso että nukkui 2-4 ennen kuin söi ekan kerran, nyt palattu tuohon vanhaan. Viime yönä söi 00, 03 ja sitten tunnin välein itkeskeli...
  11. I

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Hei, minäkin ajattelin tänne nyt jotain kirjoitella pitkästä aikaa. Olen kyllä keskustelua seurannut, mutta Facebookin ryhmässä jotenkin helpompi olla kännykällä kuin täällä. Meille siis syntyi esikoistyttö 20.2. mitoin 2890g & 47cm. 3kk neuvolassa mitat olivat 7840g & 62cm, täysimetyksellä...
  12. I

    Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

    Minulle itselleni ei ole niin väliä kumpi tulee - kumpikin olisi toivottu. Miehen puolesta toivoisin kuitenkin että esikoinen olisi poika, että olisi sen varmasti saanut eikä tarvitsisi sitten seuraavalla kerralla "pettyä" jos olisikin perheessä kaksi tyttöä. 2 lasta on kuulemma maximi meidän...
  13. I

    Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

    Hei, voisikohan joku vinkata facessa Eealle, että laitoin täällä viestiä faceen liittymisestä? Nyt uskaltaa sinne liittyä kun on ultrakin takana :)
  14. I

    Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

    NT ultra täälläkin takana ja koko kesän kestänyt jännitys viimein ohi. Siellä se pieni hirveesti viuhto, viikkoja vastaten <3 niskaturvotus 0.9. Nyt on olo todella onnellinen, ehdin jo viim yönä näkemään vaikka mitä painajaisia. Nyt voi mullekki päivittää loput tiedot listalle. 23.2...
  15. I

    Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

    Myö ei varmaan hoitopöytää hankita. Vie tilaa ja toisaalta melko lyhytikäinen.. Ostetaan alusta kodinhoitohuoneen pöydälle. Mietin jo sitä pinnasängyn päälle laitettavaa tasoa, mutta sekin aika epäkäytännöllinen kun sänky alkuun meidän makkarissa ja vauvan huone toisessa päässä taloa :3
  16. I

    Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

    Oi, ihania ultrauutisia! Itse pitäisi vielä 1,5 viikkoa jännäillä :3 Nyt on hieman pahoinvointi pahentunut, öklö olo tulee enemmän iltaisin ja aina lenkillä ollessa yökin. Eilen tuli pönttöön asti. Mutta ehkä varmempi olo raskaudesta tullut, eikös sen pitäisi olla merkki että istukasta erittyy...
  17. I

    Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

    No höh, ajattelin että jos nekin sinne ilmestyisivät, kun tilattuna tutkimuksena siellä kuitenkin näkyy. :3 Mulla kans alkanu puskea dekolteelle pientä näppyä, kasvoihin vaan pari ilmestyny
  18. I

    Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

    Tänään kävin seulontaverikokeissa ja viemässä virtsanäytteen. Tiedättekö kauanko noissa tuloksissa kestää? Tai jos joku muu käyttää omakantaa, niin milloin tulokset sinne ilmestyvät? Iummph & pieni 9+6
  19. I

    Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

    Täälläkin on mies aika neutraali asian suhteen eikä oma-aloitteisesti hirveesti puhu asiasta. Semmonen perus suomalainen jurrikka. Tosin toissapäivänä se yllätti, kun sohvalla maattiin ja kerroin että alamahaa lievästi pistelee, vähän ku joku kevyesti tökkis sukkapuikolla. Mies siihen että " se...
  20. I

    Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

    Sniff, kun sanoit että sulla on neuvola elokuun lopussa niin tarkoititko lääkärin vai terkan vastaanottoa? Ollaan sun kanssa samoilla viikoilla parin päivän erolla ja ihmettelin että ensikäynnin jälkeen seuraava neuvola (terkan) käynti on tosiaan vasta viikon 20 tienoilla, lääkäri mullakin...

Yhteistyössä