Hakutulokset

  1. Y

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Meillä on ollut niin haipakkaa, etten ole saanut aikaiseksi kirjautua sisään. Lukenut olen kyllä öisin kaikki uudet viestit. :rolleyes: Me aloitetaan kiinteiden maistelu 4kk iässä. Annokset on kuitenkin alkuun hyvin pieniä maisteluannoksia, niin pääsee sitten 6kk ikäisenä syömään jo "kunnolla"...
  2. Y

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Tsemppiä Fiona! Kaverilla oli synnytyksen jälkeinen masennus ja samalta kuulostaa. Kannattaa ottaa puheeksi neuvolassa tai jos tuntuu, että neuvolatädin kanssa ei kemiat kohtaa niin soittaa terkkariin toisaalle. Kaveria helpotti myös kun sai itkeä ja purkaa ajatuksiaan mulle ja parille muulle...
  3. Y

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Heba, paranemisia sinne! Imn, miten teillä tuo pissatulehdus oireili? Kuumeiluna? Miten teillä muilla on lastenhuoneet jaettu? Siis kun pohdiskelen, jotta laittaako lapset samaan huoneeseen, kunhan vauva kasvaa ja vieroitetaan vierestä ja yötissiltä, vaiko molemmat omiin huoneisiinsa? Jos ovat...
  4. Y

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Fiona, meillä on aika samanlainen syömistahti. Päivällä 1-2h välein ja öisin yleensä 2h välein. Mä olen ajatellut niin, että vauvat on erilaisia ja meidän vauva nyt sattuu tankkaamaan useammin. Neuvolassakaan ei ole kehoitettu tekemään asialle mitään muuten kuin siinä tapauksessa, että itse väsyy.
  5. Y

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Täällä on myös äitiys-ja lastenneuvolan th erikseen. Äitiysneuvolassa on pari tyyppiä, joilla molemmilla käydään sen mukaan kumpi vuorossa kun on neuvola-aika. Lastenneuvolan th taas valikoituu asuinpaikan mukaan. Mä en ole ollut vauvasta erossa kuin max.tunnin verran. Täälläkin syödään...
  6. Y

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Maalis, joo nimenomaan koirien kanssa niiden mahdollisten repäisyjen takia. Vaikka ovatkin kilttejä, niin aina voi jotain yllättävää käydä ja tulla nykäisyjä. En kyllä ilman koiriakaan ole noin pitkiä päässyt, ehkä just kilsaa kun haava jomottelee pahasti sisältä ja ulkoa. Ja siis poikittainen...
  7. Y

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Maalis, koirien (3kpl) kanssa lenkkeilystä kävellen ja juosten. Mä sain sairaalasta ohjeen, että ekaan kuukauteen ei saa koiria lenkittää yhtään ja yksinkin varovaisesti. Kaikkia repäisyjä kun pitää välttää. Eipä kyllä, mulla tuntuu leikkaus sen verran ettei tulisi mieleenkään lenkkeillä vielä...
  8. Y

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Mullakaan ei ole mitään käsitystä maitomääristä, kun pelkällä rintamaidolla mennään. Pakkaseen oon kyllä pumppaillut siltä varalta, että nälkä yllättää juuri silloin kun oon lenkillä koiran kanssa. Kunhan nyt ensin saisi aloittaa lenkkeilyn sektion jälkeen.:cautious: Pumpattuna on sellaisia...
  9. Y

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Hih, mulla on myös ihan pienoinen vauvakuume. Tai ehkä se on enemmänkin sitä, että meidän lapsiluku oli todennäköisesti tässä. Ei enää pieniä potkuja ja kasvavaa mahaa raskausaikana, kaikkea sitä odotusta ja jännitystä, sairaalassa oman vastasyntyneen nuuskuttelua ja kaikkea muuta, mitä jää...
  10. Y

    Itsestään sulavat tikit

    Mulla oli esikoisesta sulavat tikit, joista muutama ihon päälle sörröttämään noussut nyppästiin pois vauvan neuvolakäynnillä joskus kuukausi synnytyksestä. Nyt sama homma, että muutama nousee ihon pinnalle (nyt kylläkin sektio) ja neuvolasta sanoivat, että voi odottaa että tippuvat itsestään...
  11. Y

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Kiva, että joukkoon mahtuu! IMN, meidän vauva syntyi 29.2. ja mitat oli 3400g ja 50cm. Sitten kun päivittelet, mun puolesta ei kiirettä. :) Täällä on ollut muutamana päivänä vähän baby bluesin tapaista,mutta onneksi ei ihan niin voimakasta kuin esikoisesta. Vain herkistymistä jne. mutta tosiaan...
  12. Y

    Maaliskuun muruset <3 2016 *Maaliskuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Ihanaa Minsuli, että pääsitte vihdoin kotiin! Aikamoinen sairaalarupeama teillä. Joo, vähän on enää porukkaa täällä ja samaa miettinyt, josko kaikki on facessa. Harmi. Olisi kiva jatkaa vauva-arjesta höpisemistä, vaikka en itsekään niin aktiivisesti ole ehtinyt täällä käydä (enkö muualla...
  13. Y

    Helmikuun Helmiäiset 2016

    Mahtuuko tänne porukkaan vielä mukaan yksi helmikuussa syntynyt? Meillä laskettu aika oli maaliskuun alussa, mutta poika tulla tupsahti maailmaan helmikuun viimeinen päivä.
  14. Y

    Maaliskuun muruset <3 2016 *Maaliskuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Onnea Tsirpa ja Merikki!
  15. Y

    Maaliskuun muruset <3 2016 *Maaliskuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Nupeli, kyllä se sairaala-aika yllättävän nopeasti menee lueskellessa ja telkkaria katsoessa vauva kainalossa. Meillä oli ekalla kerralla perhehuone ja se oli ihan huippujuttu, kun kaikki oli uutta. Nyt tällä kertaa mies oli kotona esikon kanssa ja tavallaan sitä sai itse nauttia siitä rauhasta...
  16. Y

    Maaliskuun muruset <3 2016 *Maaliskuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Onnea muillekin vauvautuneille! Täällä arki on lähtenyt yllättävän hyvin rullaamaan. Toki rajoitteet nostelussa, kotitöissä jne. ja sektiohaavan kipu vähän hankaloittaa, mutta mies auttaa ja esikoinen on ottanut pienen hyvin vastaan. Vauva on melkein kopio isosisarestaan mitä tulee syömisiin...
  17. Y

    Maaliskuun muruset <3 2016 *Maaliskuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Moi! Meille syntyi eilen poika, mitat 3400g ja 50cm. <3
  18. Y

    Maaliskuun muruset <3 2016 *Helmikuussa*

    Nupeli: mä hankin esikoista odottaessa etukäteen ja hyvä niin, sillä kun sektioon jouduttiin, josta olin tosi kipeä, niin ekaan pariin viikkoon kotiutumisen jälkeen ei olisi kaupoille lähtemisestä tullut mitään. Toki se voi sitten olla eri asia jos on normi alatiesynnytys. Sairaalassa olin...
  19. Y

    Maaliskuun muruset <3 2016 *Helmikuussa*

    Onnea Carriina! <3 Hyvät mitat noilla viikoilla! Meillä edessä sektio ensi viikolla, joten huojentavaa kuulla hyvin menneestä suunnitellusta sektiosta. (y) Mikä teillä olikaan sektion syynä?
  20. Y

    Maaliskuun muruset <3 2016 *Helmikuussa*

    ^ Jostain verkkokaupasta, olisikohan ollut Ipanaisen, saa tulan testiin/ vuokralle ennen ostoa. Ainakin ennen sai. Kannattaa käyttää mahdollisuus testata, jos vain pystyy. Ja muutenkin tutustua erikseen manducaan, liinaan, tulaan ja peruskantoreppuihin, niissä on aika paljon eroja ergonomiassa...

Yhteistyössä