Hakutulokset

  1. sondee

    Vauvan hengitys

    On kohotettu. Tyyny on patjan alla :D
  2. sondee

    Vauvan hengitys

    Vauvan hengitys pitää ihan kauheeta ääntä, se rohisee kun huutaa tai yskii öisin. Tytöllä on ikää yli 9 kk ja nyt on hieman flunssassa, vain kylläkin nuhaa. Suolaliuos suihke ollut käytössä nyt. Tyttö on myös todella kiukkunen näin iltaisin. Heräilee myös öisin (kahtena peräkkäisenä yönä) ja...
  3. sondee

    Vauva ei syö

    Okei, pitää sitten tehdä näin :) kiitos paljon! Jotenkii oon stressannu niin paljon tän asian kanssa kun olisi hyvä jos söisi hieman karkeempaa, mutta tyttö vain oksentaa niitten palasten takia tai yökkäilee. Neiti ei syö oikein muita ruokia kun piltin omia, ei muksut eikä hippit kelpaa :D
  4. sondee

    Vauva ei syö

    Syö, ja se voisi niitä syödä vaikka kaksi purkkia putkeen :D puuroa syö aamulla sekä illalla, sit tietysti syö näitä hedelmäsoseita + jogurttia ja maistoi eilen hieman omenaa jota leikkasin palasen sille ja tykkäsi siitäkin, mut ongelma on joo ne isot purkit (8 kk ikäisille)
  5. sondee

    Vauva ei syö

    Nyt tarvittaisiin apua!!! Meillä on yli 9 kk ikäinen tyttö, joka ei suostu millään syömään niitä 8 kk ikäisille tarkoitettuja ruokia, mitä kaupasta saa. Hän irvistää tai oksentaa, tai sitten tekee molemmat samaa aikaa. Soseutan ruuat (8 kk ikäiset ruuat) sauvasekoittimella sileäksi, mutta ei...
  6. sondee

    Vauvan tärinä

    Heips kaikki äidit! Onko täällä ketään joka on huomannut omassa vauvassa saman jutun, eli tärinän? Olen huomannut, että meidän 9 kk vanha tyttö tärisee välillä, yleensä silloin kun herää iltapäivän päikkäreiltä (herää klo 14.00-15.00). Syötän tyttöä syöttötuolissa ja siinä se alkaa tärisemään...
  7. sondee

    Vauvan istuttaminen syöttötuolissa

    Okei. Tuo ton tollain perus puinen syöttötuoli :) eli varmaan saa valjaat
  8. sondee

    Vauvan istuttaminen syöttötuolissa

    Moi! Olen istuttanut neitiä nyt syöttötuolissa siitä asti kun alkoi opettelemaan istumista. Tällä hetkellä istuu jo hyvin ihan itse, istunut jo noin 1 kk. Mutta neiti pyörii ja hyörii ja meinaa tippua tuolista alas. Miten saisin hänet pysymään suht paikallaan siinä? Saa jalan pyllyn alle ja...
  9. sondee

    7 kk ei ryömi eikä konttaa

    Minkä ikäisenä yleensä vauvat lähtevät ryömimään/tai konttaamaan? Meillä vähän yli 7 kk ikäinen neiti ei ryömi eikä konttaa. Työntää itseään käsillä taaksepäin ja pyörii akselinsa ympäri. Konttaus asento on melkein koko ajan, mutta ei vaan lähde, lösähtää takaisin mahalleen lattialle :D PS...
  10. sondee

    Afta nielurisassa

    Mulla on pieni mutta todella kipeä afta oikealla puolella nielurisassa. Saako sitä mitenkään nopeasti parantumaan? En pysty syödä kunnolla kun kirvelee :( myös puhuminen on vähän hankalaa. On nimittäin todella pahassa paikassa! Apua!
  11. sondee

    Afta nielussa

    Hei, katoin nyt vähän tarkemmin (ilman oksennusrefleksiä) niin on se valkoinen täplä aika selvärajainen! Mutta en tiedä pystynkö siihen koskemaan ilman että tulisi oksennusrefleksi tai sitten suoraan oksentaisin koska oon aika herkkä :D
  12. sondee

    Afta nielussa

    Hmmh, en vaan pysty antibiootteja syömään :D mutta pitää soittaa lääkärille huomenna aamusta
  13. sondee

    Afta nielussa

    En oikein tiedä onko niin selvärajainen, ja aina kun nielaisee (eli tavallaan kieli tuntuu että osuu siihen) niin tuntuu kauhea kipu. Angiinasta ei ole kokemusta, eikä kyllä mistään muustakaan nielussa. Aftasta on kokemusta mutta se on ollut jossain muualla kun nielussa, suussa kummiskin...
  14. sondee

    Afta nielussa

    Okei. En tiedä, mulla ei kokemuksia ole angiinasta :D ja olin 3 päivää (oon vieläkin) kipeenä, kuumetta, keuhkoputken tulehdusta, yskää ja nuhaa. Kurkku ei ollut kipeä alussa mutta eilen illalla oli hieman karhean oloinen ja tänään sitten tuli toi ongelma kurkkuun
  15. sondee

    Afta nielussa

    Moro! Huomasin tänään aamulla semmoisen että olisi afta nielussa. En kyllä ihan varma ole, mutta voiko se olla sitten jotain muuta kuin afta? Oon yrittänyt lampulla nieluun katsoa hammasharjan avulla että saa kielen vähän pois edestä mutta näin jotain valkoista, pientä aluetta heti nielurisojen...
  16. sondee

    Uusi tupakkalaki

    Öööm siis se että jos kyydissä on alle 15-vuotias ja polttaa, ei ole rangaistava teko. Poliisi vain huomauttaa jos näkee, mutta ei tee muuta :D mun mielestä ehkä maailman turhin laki ikinä
  17. sondee

    Uusi tupakkalaki

    Vissiin joo
  18. sondee

    Uusi tupakkalaki

    Samaa mäkin mietin :D mitä järkeä tommosessa laissa oikein on
  19. sondee

    Uusi tupakkalaki

    Niimpä. On se tosi kiva kun suomalaisia seisotetaan päättäjien takia rajalla monta tuntia.. voisivat tehdä nyt vähän muutoksia tähän aikarajaan
  20. sondee

    Uusi tupakkalaki

    Mitä mieltä ihmiset on uudesta tupakkalaista? Onko mitään järkeä semmoisessa laissa, että jos on alle 15v autossa niin ei saa polttaa, ja vaikka poliisit pysäyttää niin ne ei tee asialle mitään, koska teko ei ole rangaistava :DDDD Ja sitten tää laki, mikä mua ärsyttää kaikista eniten...

Yhteistyössä