Hakutulokset

  1. K

    Kaksosten imetys

    Imetin tyttöjä melkein aina yhtä aikaa imetystyynyn avulla. Nopeutti toimintaa, kun isommatkin tarvivat huomiota. Alkuun herättelin toisenkin syömään yhtä aikaa, rytmiytyivät samaan tahtiin. Maitoa riitti vuoden ikään, tytöt lopettivat itse tisuttelun silloin, täysimetyksellä 3kk:n ikään sit...
  2. K

    ¤¤¤MAALISKUUN 2008 TAAPEROT¤¤¤

    Käväsenpä mäkin täällä, meillä kun ollaan jo kuukauden verran oltu taaperoita. Tytöt ovat varsinaisia tehotyttöjä, joka paikkaan päästään ja ehditään. Kävelemään lähdettiin muistaakseni muutama viikko sitten. Yöt nukutaan läpi omissa sängyissä ja päivällä yhdet päikkärit, noin 3h. Vauhtia ja...
  3. K

    G: kumpaa sukupuolta kaksosenne ovat ja minkä ikäsiä nyt?

    Tyttöjä ja ikää reilut 10kk.
  4. K

    Monellako identtiset? Ja kenellä ei?

    Meillä identtiset tytöt nyt reilut 9kk:tta ja aivan saman näköisiä ovat.
  5. K

    Millä mielellä synnyttämään?

    Sen verran että mä sain aikalailla valita synnytsasennon, kunhan sydänäänet kuuluvat hyvin, eli on mahdollista ottaa. Synnytin itse sängyllä melkein istuvassa asennossa, jalat telineissä ja ei mitenkään huono huono asento. Tytöt syntyivät nopeasti 3 min ikäerolla ja kumpaakin ponnistin 1min. Eli...
  6. K

    Tuplat alkuvuonna 2009

    Hei! Pakko tulla kommentoimaan noista sairaslomista tuplien odotusaikana. Mulle ainakin vuosi sitten lääkäri kirjoitti heti sairaslomaa äitiysloman alkuun saakka, kun sanoi olevan kolmen ihmisen hyvinvoinnista kyse. Mä jäin töistä pois jo rv20 ja en missään vaiheessa kärsinyt tekemisen...
  7. K

    KAKSOSTENRATTAISTA! Myykö kukaan emmaljungan!

    Carenalla on vaaleansiniset tuplarattaat. Kevyet nostella autoon, kääntyvät etupyörät, omat istuinosat/ väliseinä ja sopivat ovista. Sadesuojiksi käy "yksösrattaiden" sadesuojat. Mä olen tykänny ja käyttäny lämpöpussien kans ihan pienillekin vauvoille. Tilasin netistä löytämältä maahantuojalta...
  8. K

    Tiesittehän tämän kaksosista:

    Ap:n kirjoitusta peesaan, mikään ei ole sen "inhottavampaa" kun tuntemattomat tuppautuvat vaunuihin!!! :kieh: |O En mäkään mee ilman lupaa kuikkii toisten vaunuihin ja mitä se kellekkään kuuluu imetänkö?! (mä imetän molempia yhtä aikaa ja erikseen) Varsinkin mummot on turhan uteliaita!
  9. K

    MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

    Huomenia! Lapset vielä nukkuu, joten kahvia ja surffailua, äidin omaa aikaa! :D Autoasiaan: Meillä on Chryslerin Grand Voyager ja mistään hinnasta en enää luopuisi! Aivan ihana ajettava, kun on korke auto, näkee tälläinen lyhytkin hyvin ja helppo parkkeerara kun on "neliskanttinen" eli...
  10. K

    Milloinka?

    Tytöt syntyivät rv 35 ja olivat reilut 3vkoa keskolassa ja vasta silloin laittelin tavarat. :whistle: Enne synnytystä oli rv:t 28-32 osastolla levossa, kun meinasivat syntyä ennenaikaisesti. Sinuna alkaisin pikkuhiljaa katselee tavaroita paikoilleen, edes kertomaan miehelle mitä hankitaan, jos...
  11. K

    Yhteenkasvaneet istukat

    No, kerron sit lopputuloksen, eli ei ollu mitään yhteen kasvaneita istukoita, vaan yksi iso istukka ja tytöt ovat identtiset ja syntyivät hienosti alakautta, eli turhaan murehdin...
  12. K

    Kaksosten päänkannatuksesta?

    Ei meillä ainakaan tytöillä ole sen heikommat niskat kuin edellisilläkään, ehkä hieman myöhemmin "oppivat" nostamaan päätään lattiasta. (3,5kk) Mutta jokainen lapsi on yksilö, vaikka niitä tuliskin kaksi kerralla, näin sanoi mulle 3kk:n kasvukontrollissa lastenneurologi.
  13. K

    MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

    Ippu: Laitatko mullekin ne tunnukset sinne kerhon puolelle? Nyt kesä aikaan tulee koneella vaan oltua niin vähän ettei tuota tarinaa ole tullu kirjoiteltua. Menee noita muksuja hoidellessa päivät tehokkaasti. BiaBia: Suuret onnittelut plussasta! :flower: =) Olen tavallaan kateellinenkin...
  14. K

    MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

    Ohoi! Mikä jussi oli, Almalla akuutti kurkunpääntulehdus, onneksi asutaan lähellä sairaalaa! Tytöltä meni jo huulet sinisiksi, kun niin kovasti henkeä salpasi ja ihan yhtäkkiä! :o Mies oli yöllä töissä ja mä neljän lapsen kans yksin kotona, onneksi isä pääsi käyttämään lääkärissä, ois ollu aika...
  15. K

    Ihanin imetyshetki

    Tuplien yhteisimetykset ovat ihania, kun katsovat vuorotellen minua ja sit toisiaan ja hymyilevät tisu suussa. Tisuttelun jälkeen juttelevat äidille. :heart: Joka kerta eka imetys on ollut myös ihana, vaikka se ei olisikaan se onnistunein kokemus.
  16. K

    MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

    Eli mun päivät menee niin vauhdilla että en juuri koneella ehdi istuilla, mitä nyt nettipankissa laskuja maksaa. Nyt kolme nuorinta nukkuu niin ehkä on hetki omaa aikaa. Kesäloma alkoi siis isommilla, joten saapi olla koko ajan komentamassa, kokkaamassa tai pyykkäämässä. =)...
  17. K

    MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

    Eipä ole joutanu koneella istumaan, kun isommat lapset aloittivat kesäloman, tekemistä ja menemistä riittää koko päiväksi. Neidit kasvavat sitä vauhtia ettei perässä meinaa pysyä. 4kk:n neuvolassa Alma oli 6045g ja 58,5cm ja Bertta 5450g ja 56,5cm pipot molemmilla 40,1cm. Eli aika "kirppuja"...
  18. K

    ~ ~ ~ MAALISVAUVAT 2008 *~~Toukokuussa -08* ~ ~ ~

    Ippu: Meillä Bertta sai käskyn aloittaa kiinteät, just tuon pienen syntymäpainon ja kalsium- ja fosfaattipuutoksen takia. Oli sille joku hieno termikin, kun vaan muistais. :ashamed: Samaten raudan imeytymistä parantaa. Jos pääsee pahaksi nuo puutokset, uhkaa riisitauti, eli luusto pehmenee ja...
  19. K

    ~ ~ ~ MAALISVAUVAT 2008 *~~Toukokuussa -08* ~ ~ ~

    Aurinkoista vappua vaan kaikille mammoille ja mukeloille! Eilen tuli tytöillä 3kk:tta täyteen ja käytiin kasvukontrollissa. Tytöt kehittyvät ihan "oikeaa" tahtia, eli taidot vastaavat normaalia 3 kk:n ikäisten taitoja. Muutenkin kasvu on huimaa, otetaan täysiaikaisina syntyneitä hyvin kiinni...
  20. K

    ~ ~ ~ MAALISVAUVAT 2008 *~Huhtikuussa -08* ~ ~ ~

    Aurinko paistaa ja lapset nukkuu, joten jos nyt koettaisi muutaman lauseen kirjoitella. :D Rota- rokote saatiin viikko sitten ja onpa ollu kätinää, ähinää, pulauttelua ja piereskelyä! Tänään sitten on saanu ihan "ammatikseen" vaihtaa kakkavaippoja, kun molemmat "töräyttelevät". Pyykkiä tulee...

Yhteistyössä