Hakutulokset

  1. L

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Kaikille imettäjille, joilla itkuisia/kipuilevia/vaativia vauvoja: oletteko kokeilleet, josko ruokavaliossanne olisi jotain vauvalle sopimatonta? Mulla meni pitkään, ennenkuin tajusin kokeilla jättää jotain yleisimmin allergisoivia ja mahaa ärsyttäviä ruoka-aineita pois ruokavaliostani. Vauvalla...
  2. L

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Okei! Mä oon miettiny josko siirryttäisiin pikkuhiljaa samaan järjestelyyn, siis että ensimmäisen unipätkän vauva nukkuisi pinnasängyssä ja siitä sitten mun kainalossa. :) saan kyllä hyvin nukuttua näinkin, mutta asennot on vauvan vieressä nukkuessa melko rajoittuneita. Voi kyllä jäädä vielä...
  3. L

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Pippuri123: Oletko kokeillut pumpata rintaa ensin niin, että heruminen käynnistyy ja sitten vasta ottaa vauvaa rinnalle? Jos toinen olisi vain äkkipikainen, eikä malta odotella hanojen aukeamista :D Meillä herra on ollut aina melko äkkipikainen, mutta maito heruu multa onneksi nopeasti. Silti...
  4. L

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Mä luulen että tuo levottomuus syödessä on vain yksi vauvojen monista vaiheista. Onni on, että ne on usein ohimeneviä. Toisaalta, kun edellinen menee ohi niin sitten on jo joku seuraava vaihe ovella :D:rolleyes: Ootko kokeillut imetysasennon tai paikan vaihtamista, onko sillä jotain vaikutusta...
  5. L

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Pumskeli: auttoiko se kapalo teillä, ennenkuin jäi pieneksi? Meillä ei ole koskaan mitään varsinaista kapalokangasta ollutkaan, vaan kapaloin vauvan äitiyspakkauksesta tulleeseen pussilakanaan. Sitä ei tietysti yhtä napakaksi saa joustamattomuutensa vuoksi, mutta on silti ajanut asiansa. Meillä...
  6. L

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Voi kesä ja kärpäset! Me ollaan touhuiltu ja ulkoiltu niin, etten ole edes muistanut käydä kirjoittelemassa. Ihanaa lukea muiden vauvojen kasvusta ja kehityksestä. Missä puhe lapsista ja äitiydestä, siellä puhe imetyksestä. Jos jotain olen tänä äitinä oloni aikana oppinut, on se, että imetys on...
  7. L

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Meillä oli viime viikolla myös 2kk neuvola, ja kasvu toisinpäin kallellaan! Painoa oli tullut hyvin, 5,5 kiloa on mittarissa, mutta pituutta suhteessa tullut vähemmän ja poika on nyt vajaan 58cm. Mutta minuakaan ei huolestuta, kun kasvua oli tullut kuitenkin edellisen neuvolan jälkeen. :) Me...
  8. L

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Mä oon ymmärtänyt asian niin, että maidossa on alkoholia yhtä paljon kuin äidillä veressä, eli promilleja ei edes prosentteja. Maito menee sitten vauvalla vielä ruoansulatuselimistön läpi, eli vauvaan pääsee imeytymään äidin nauttimasta alkoholista hyvin mitätön määrä. Kukin tietty itse päättää...
  9. L

    Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Hyvää iltaa :) Meillä alkaa olla 2 kuukautta mittarissa jo! Ensi viikolla on neuvola, jännityksellä odotan mittoja ja muutenkin. Ainakin 2 kiloa on tullut painoa lisää sitten syntymän, voi olla että aletaan olla jo 6 kilon kieppeillä. Meillä on alkanut huutamisen kanssa helpottaa. Mahavaivoja...
  10. L

    Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Meillä on täällä kanssa yksi kukkuja. Tuntuu, että koko päivä on yritystä saada toinen päikkäreille. :D huutaminen on onneksi vähentynyt, kun vielä muutamia viikkoja sitten lähes koko hereilläoloaika oli itkua ja kitinää. Nyt hän on alkanut viihtyä maailmaa katsellen, välillä myös sitterissä tai...
  11. L

    Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Oot varmaan kuullut pippuri tän monesti, mutta vinkkaanpa vielä. Kantoliina! Mä harjottelin löysäämään trikooliinan sidontaa niin, että pystyn nyt myös imettämään vauvaa liinassa. Vähän täytyy toisella kädellä tukea päätä, mutta samalla voi kävellä ja toisella kädellä puuhailla muuta :D syönnin...
  12. L

    Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Mä oon ymmärtänyt, että pientä vauvaa ei ole suositeltavaa pitää sitterissä istuma-asennossa, ainakaan pitkiä aikoja. Sama juttu kuin turvakaukalon kanssa? Mutta ainakin tuossa meidän sitterissä asento on enemmän makaava kuin istuva, joten olen pitänyt siinä vauvaa ihan huoletta. :)
  13. L

    Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Mä oon myös huolissani tuosta jälkivuodosta. Synnytyksestä on kuitenkin aikaa jo yli 5 viikkoa, eikä loppua näy. Muistaakseni ensimmäiset 2 viikkoa vuotoa tuli runsaasti, josta se alkoi vähentyä pikkuhiljaa. Viimeiset 1-2 viikkoa vuoto oli jo todella niukkaa, hailun punertavaa/rusehtavaa kuten...
  14. L

    Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Meidän vauva ei oikein viihdy kuin sylissä. Päiväunet nukkuu siis koko kantoliinassa tai sylissä/rinnan päällä. Öisin tuo nukkuu meidän sängyssä, mutta yöunillekin täytyy useimmiten nukuttaa sylissä kapalossa, ja varovasti siirtää sänkyyn. Yösyöntien jälkeen nukahtaa kuitenkin melkein aina...
  15. L

    Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Voi kun mullakin olisi ollut noin.. synnytys oli pitkä ja uuvuttava, ja menetin melko paljon verta sen aikana. Olo oli kyllä todella heikko ensimmäiset kaksi päivää, ja varmaan ensimmäisen viikon ajan makuulta ylös nouseminen ja kävelemään lähtö täytyi aloittaa varovasti. Ja ne alakerran...
  16. L

    Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Onnea uusista vauvoista ja kotiutumisista :D Pippuri: vastailen sulle nyt mun kuukauden äitiyskokemuksen pohjalta :D niin hyvin kuin osaan. Meillä on löydetty avuksi vauvan rauhoitteluun jumppapallo! Käytetään siis muutenkin, mutta erityisesti iltaisin. Rauhoittaa nopeasti ja siinä samalla voi...
  17. L

    Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Tää ei nyt varmaan helpota ketään, ennemminkin ärsyttää.. mutta kerronpa silti :D Luin imetyksestä paljon etukäteen, ja yritin valmistautua siihen kaikkine mahdollisine tulevine ongelmineen. Niinpä olin henkisesti valmistautunut myös nännien rikkoutumiseen, ja jopa "odotin" sitä tapahtuvaksi...
  18. L

    Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Meidän pojalla oli py 34,5 cm :)
  19. L

    Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Pähkinäpuu: mulle sanottiin tikkien kanssa saunomisesta, että ihan heti ei saa mennä, etteivät sula liian nopeasti. Itse menin saunaan 1 viikon ja 2 päivän päästä synnytyksestä, kun haava oli jo ottanut hyvin kiinni ja tikit alkaneet muutenkin sulaa/solmut tippuilla. Mitään pahaa ei tästä...
  20. L

    Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

    Katjuska, samanlaisesta pyörittelystä alkoi mulla supistukset. Ja siitä kahden päivän päästä vauva syntyi ;) ehkä edes ollut noin paljoa silloin auki! Että eiköhän se sieltä ole pian tulossa :love:

Yhteistyössä