Hakutulokset

  1. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Heipsis! Vaivoista... Mulla ehkä ikävin vaiva on tuo toisinaan kyljessä tuntuva pistävä/polttava kipu. En tiedä, johtuuko se potkuista vai onko siellä joku revähtymä tms. Se tuntuu aina hetken aikaa alimman vasemman kylkiluun kohdalla ja menee nopeasti ohi. Kovin epämiellyttävä tunne, mutta ei...
  2. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Viljaa Kyllä ne ihan vakavasti minut otti ja alkoivat heti tutkia asiaa ilman mitään odotteluja. Tuli vain itselle jotenkin typerä ja nolo olo, kun potkuja alkoi sadella suurin piirtein saman tien, kun kävin siellä pitkäkseni. Ja niitä tulikin oikein olan takaa ja tosi voimakkaita. Itse asiassa...
  3. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Minulla oli hyvin samankaltaiset sokeriarvot kuin sulla Viljaa. Paastosokeri taisi olla hitusen alempi, 5,0 muistaakseni. Olin odottanut, että niissä olisi jotain häikkää, mutta eipä sit näemmä ja hyvä niin. Tein tuossa about viikko sitten eräänä iltana visiitin synnytyspäivystykseen...
  4. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Voi kääk, maitoa alkoi jo tihkua rinnoista :eek:
  5. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Mulla on sokerirasitus parin viikon päästä. Pahasti pelkään, että voipi sokerit olla pielessä, koska välillä tulee kovia väsymyskohtauksia ja varsinkin ruokailun jälkeen... Tosin sukurasitetta ei pitäis olla, eikä oo ylipainoakaan. Nähtäväksi jää... Toisaalta voihan olla, että vain matalasta...
  6. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Mahtava juttu, Viljaa! :) Varmasti todella huojentavaa! Hyvä, että pääsit tarkistuttamaan asian ja sait nyt mielenrauhan (y). Ja hyvät juttu siinäkin mielessä, ettei hankinnat tule olemaan aivan poikamaisia :LOL:
  7. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Pikkupossu: Juu, toi mun teoria oli ehkä vähän kaukaa haettua ja tosiaan vaan mutuilua... Mut mietin vaan vielä sitä, että eikös se vauva vielä näillä viikoilla pyöri siellä kohdussa ympäriinsä tai ainakin kääntyilee toisinaan? Että ei kai se koko ajan samassa asennossa ole? Mulla ainakin tuntuu...
  8. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Viljaa, onko sulla vatsalihakset millaisessa kunnossa? Mietin vain, että voisiko niissä piillä syy siihen, ettei liikkeet vielä tunnu. Kun kohdussahan ei itsessään ole ilmeisesti tuntoaistia, vaan vatsalihakset (tai niiden välissä menevät tuntohermot) on ne, jotka "tuntee" vauvan liikkeet kohdun...
  9. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Moikka taas! Mulle on ilmaantunut yllättävä "raskausvaiva". Vauva temmeltää ja meuhkaa öisin niin kovasti, etten meinaa saada nukutuksi. Potkut on niin voimakkaita, että tuntuvat helposti, kun pitää kättä mahan päälle. Onko kellään samaa ongelmaa? Muutenkin sopivan asennon löytämisen kanssa on...
  10. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Juu meillekin kotiutuu äitiyspakkaus todellakin. Ennestään kun ei ole mitään vauvakamoja olemassa. Pakkauksen voikin näköjään laittaa jo huomenna tilaukseen, kun silloin mittarissa 154 päivää. Sain jo etukäteen neuvolasta sen raskaustodistuksen joskus pari vkoa sitten. Olen silmäillyt viime...
  11. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Mullakin oli tosi vahva poikafiilis, mutta perjantain ultrassa osoittautuikin, että pieni tytöntylleröhän siellä majailee :love:. Rakenteet näytti olevan kunnossa, luojan kiitos. Painoa 388g ja vastasi hyvin viikkoja. Nykyään tuntuu liikkeitä tosi usein ja varsin voimakkaitakin, vaikka istukka...
  12. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Mulla on tullut tähän mennessä 2,5 kg lisää painoa. Paino lähti nousuun, kun alun pahoinvointi meni ohi eli vasta reilu kuukausi sitten. Nyt on varsin hyvä ruokahalu ja kaikki maistuu :p. Karkkiakin menny jonkin verran, vaikka en yleensä sitä juurikaan syö :D. Masu on alkanut kasvaa...
  13. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Mulla tuntuu liikkeitä hyvin harvakseltaan ja alkoivat tuntua vasta viime viikolla. Mutta lienee ihan normaalia, että ensiodottajat ei niitä välttis kovin aikaisin tunne. Yhden kerran oli niin voimakas liike, että tuntui ihan tulevan isukin käteen asti. Liikkeet tuntuu enemmänkin muljahteluina...
  14. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Juustoista oli jokin aika sitten juttua jossain lehdessä, olisko ollut ehkä Yhteishyvä... Siinä sanottiin, ettei sitä juustopakkauksissa yleensä ilmoiteta, jos ne on valmistettu tavallisesta pastöroidusta maidosta. Mutta jos on käytetty pastöroimatonta maitoa tai raakamaitoa, niin se pitää kyllä...
  15. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Heissan! Olo on ollut taas mukavan energinen, jaksaa käydä jumppatunneilla ja valvoa illalla pitkään :). Ihan toista kuin silloin alkuraskaudessa! Vessakäynti aamuyöllä tosin häiritsee aikalailla unia ja usein sitä valvoo aina sen jälkeen jonkin aikaa :(. Mut onneks ne käynnit on huventuneet...
  16. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Memmuli, minä ainakin vaatisin sinuna asian selvittämistä. Täytyyhän ne verikoetulokset jossain olla, kun ne on kerran otettu. Kenties päätyneet väärän henkilön tietoihin. Kannattaa yrittää selvittää, niin saat ehkä vielä jotenkin ne luotettavammat tulokset. Viljaa, tuo syke on just ok. Itsellä...
  17. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Mulla ei ole mitään käsitystä, onko tullut kiloja lisää ja paljonko, koska en harrasta vaa'alla käyntiä. Asia selvinnee sitten seuraavassa neuvolassa. Veikkaan kyllä, että on niitä jokunen ylimääräinen tullut, koska vyötärönympärys tuntuu kasvaneen ja housut ahdistaa hieman :eek: . Oon ollu aika...
  18. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Voi ihanuutta! Se pahoinvointi meni sitten vihdoin viimein ohi! :) Nyt enää pientä kuvotusta tyhjällä mahalla ja iltaisin. Ei siis mitään verrattuna edeltäviin kahteen kuukauteen. Eikä enää vaivaa se jäätävä väsymyskään. Ja mä kun olin niin varma, että kuulun siihen onnettomaan joukkoon, jolla...
  19. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Pikkuisen näyttäisi olevan valoa jo tunnelin päässä tämän pahoinvoinnin suhteen. Tänään on nimittäin ollut selvästi edellis viikkoja parempi vointi. Tosin väsymys on tänään painanut sitten senkin edestä. Onneksi pystyi nukkua päiväunet kun vapaa päivä. Mut pääasia, että tästä pahoinvoinnista...
  20. J

    Syyskuun söpöläiset 2016

    Viljaa, kävin varhaisraskauden ultrassa ja kaikki oli kunnossa silloin 9+0. Mut onhan tässä ajassa voinut jo tapahtua ties mitä. Nuo keskeytyneet keskenmenotkin on ilmeisesti varsin yleisiä, eikä välttis huomaa minkäänlaisia km:n oireita. Sit vaan todetaan, että sikiö ollut kuolleena jo pitkään...

Yhteistyössä