Hakutulokset

  1. K

    Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

    Heips! Ajattelin tulla kertomaan kuinka synnytys ja kaikki kävi, kun ajatukset on vähän kasaantunut, vaikka itku ei lopu varmaan ikinä. Tosiaan torstaina kävin neuvolassa. Sydänäänet löytyi etsinnän jälkeen (lapsivettä on ollut koko ajan todella paljon) ja sykkeet oli 153-155 eli ihan ok...
  2. K

    Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

    Pahin mahdollinen sitten tapahtui Mut voi poistaa listoilta.. Ja v****u eilen oli kaikki vielä hyvin
  3. K

    Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

    Neuvolauutisia. Vauva on vielä sen verran ylhäällä että saa hyvinkin odotella siihen asti, että aletaan pihalle hätyyttelemään. Vettä on todella paljon eli jos sattuu vedet meneen, ni saman tien makuuasentoon ja pikapikaa lanssilla sairaalaan. Huomenna sitten taas polille.. vois jo tulla...
  4. K

    Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

    Multa on mun mielestä otettu streptokokki a ja b näytteet. Ja kaikki mahdolliset näytteet mitä vaan voi ottaa, kun oon viimeisen vuoden aikaan rampannut sairaalassa niin miljoona kertaa, mutta kaikki näytteet on ollut negatiivisia. Täällä oli kans eilen vähän hiljaisempi päivä liikkeitten...
  5. K

    Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

    Kiitos haasu ja vuohenkello pelkoavusta :) mä oon täällä jännittänyt kuinka vauvan saapuminen menee koirien kanssa. Meillä on 8 v kultainennoutaja ja 3 v amstaffi, jotka on kyllä todella lapsirakkaita rotuja mutta vähän oon jännittänyt, kun eivät ole vauvaa koskaan nähneet. Ehkä se tosiaan on...
  6. K

    Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

    Miten teillä ihmiset on mennyt vauvan kanssa kotiutuminen koirien kanssa? Onko ollut ongelmia? Kuinka yleensäkkään ootte esitellyt uuden perheen jäsenen koirille?
  7. K

    Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

    Tän ketjun lukemisestahan on muodostunut ihan omanlaisensa riippuvuus Pakko käydä monta kertaa päivässä lukemassa kaikkien kuulumisia. Mukavaa piristystä tähän tylsään istuskeluun, kun liikkuminen on jo niin vaivalloista nukkumisesta puhumattakaan. Onko teillä hyviä vinkkejä lastenhuoneen...
  8. K

    Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

    Teza. Sehän voi olla hyvä merkki, että vauva on poikittain. Voi vielä itsekkin helposti pyörähtää oikein päin. Mulla oli toissa viikolla ulkokääntö, koska vauva oli ihan väärin päin tarkastuksessa (rv 34) niin viikolla 35 kun käännös tehtiin, oli hän kääntynyt poikittain eikä tarvinut kun...
  9. K

    Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

    Poliuutisia. Tänään oli uusi käynti äippäpolilla. Tarkistettiin, että plikka on pysynyt oikein päin ja katottiin kohdunkaula, vauvan koko ja makoilin käyrillä taas hetken. Vauva oli oikein päin, koko arvioitiin 3,5 kg mitä vähän ihmettelin, kun viime viikolla oli 3,1, mutta sanoi että ihan on...
  10. K

    Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

    Mä en saanut mitään ohjeita, kun sinne menin. Mulle ei sanottu edes syömisestä mitään, niin söin ihan normaalin aamupalan aamulla vaikka aika oli aamulla yhdeksältä. Ei sun varmaan muuta tarvi muistaa, kun se syönti jos siitä erikseen mainittiin. Tsemppiä kääntöön! Mulla oli ainakin ihan helppo...
  11. K

    Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

    Kun närästys alkaa vaivaan nukkumista, niin suosittelen omepratzolia. Mulla on jo monta kuukautta närästänyt niin paljon, että tuntuu kuin nielu ja kaikki olis tulessa. Neuvolatäti pyysi sitten reseptin omepratzoliin mikä auttoi heti. Monta kuukautta oon sitä syönyt ja kertaakaan ei ole...
  12. K

    Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

    Mullakaan ei ole vertailukohdetta, enkä edes ollut tullut ajatelleeksi koko asiaa, että voi kipuihin vähän lisäpotkua antaa. 12 päivää menee nopeasti. Sit se kaikki palkitaan. Jaksamisia!!
  13. K

    Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

    Onko supistukset siis endometrioosin takia kivuliaampia? On meinaan itelläkin koko vatsaontelo endoa täynnä niin taitaa sama olla edessä täälläkin.
  14. K

    Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

    Theran, tuohan oli kuin suoraan mun kirjoitus :) Kävin äsken vauvan kääntämässä ja oli siinä vaiheessa poikittain. Helposti kääntyi ja sitten käännön jälkeen seurattiin käyriä. Kätilö sanoi, että mua näköjään supisteleekin, mutta en tuntenu kyllä yhtään mitään. Ens viikolla mennään ensimmäisen...
  15. K

    Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

    Theran, onko sulla mikä päivä ens viikolla kääntöyritys? Mulle on varattu keskiviikkoaamuna aika, mutta mulle ei oo mitään sanottu neuvolassa tai missään, että kannattais varautua, että plikka ens viikolla tulee. Oon kyllä lukenut netistä paljon, että usein on parissa päivässä synnytys...
  16. K

    Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

    Mukla, mä varasin juuri tänään ajan neuvolaan kahden viikon päähän, niin silloin kuulemma otetaan streptokokki näyte ellei sitä ens viikolla taysilla oteta. Sain ajan 18. pv, niin aletaan plikkaa kääntämään, jos onnistuu. Ei sitten kuulemma ole erikseen neuvolalääkärikäyntiä. Onko jollain...
  17. K

    Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

    Boomkaa, mulle on tullut painoa sama 20 kg Ihana maitovalas olo. Pitäis olla öisin haarukkatrukki apuna, kun koittaa itsensä toiselle kyljelle kääntää Supistuksia alkoi mulla ensimmäisen kerran viime viikolla. Ainakin luulen, että ne on supistuksia, kun ei ole kokemusta niistä ennen. Ja...
  18. K

    Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

    Heipä hei! Farnilla mikä nukkuminen? Täällä on kanssa tuon nukkumisen kanssa ollut tosi vaikeaa. Ennen paras hetki päivästä oli, kun sai pään tyynyyn ja sai alkaa nukkumaan. Nyt oikein pelottaa käydä maate, kun saatan vielä kolmelta yöllä pyöriä sängyssä enkä ole nukkunut silmäystäkään. Nyt...
  19. K

    Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

    Kiitoksia kaikille sitteri ja pinnasänky avuista! Ehkä mä lasken vaatimustasoa ja alan etsimään oikein kunnolla. Tänään piti käydä ylimääräinen näyte viemässä neuvolaan, kun näyte näytti viimeksi +1. Tuli sokerikielto ja viikon päästä uusi käynti mikä siis oli tänään. Nyt oli puhdas ja saan...
  20. K

    Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

    Ootteko tutustunut sittereihin? Onko järkeä ostaa babysitteriä vai jääkö liian pian pieneksi? Entä pinnasänky? Mulla on ollut kauheat vaatimukset (valkoinen, korotettava pohja, laskettava laita), mutta onko esim tuo laskettava laita ihan tarpeellinen? Plikka on meillä esikoinen ja mun perheeseen...

Yhteistyössä