Hakutulokset

  1. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Hei täältä taustalta huutelen, että ei hätää te joilla alkiot Naistenklinikalla: tulipalo ei vaikuttanut IVF-yksikön toimintaan, kaikkien alkiot siis turvassa! :)
  2. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Mulla oli ferritiini syksyllä 27 (hb 140) ja söin pari kuukautta rautaa tabletteina lähinnä omasta tahdosta kuin suosituksesta (oireita matalasta ferritiinistä ei ollut mutta rautaa oli edellisen raskauden ajalta vielä kaapissa joten ajattelin että miksei sitä söisi). Ferritiiniä ei kontrolloitu...
  3. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @Milli-34 Minä olin oksennustaudissa kun oli punktio jonka tuoresiirrosta esikoinen tärppäsi. Jos sairastut niin heti aamulla vain soitto klinikalle niin osaavat mahdollisuuksien mukaan varautua. Itse menin taxilla punktioaamulla klinikalle, aamuyöstä tauti oli alkanut. Mua oltiin vastassa...
  4. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @kirsillevauva Alkiot saavuttavat blastokystivaiheen 5-6 päivän ikäisinä ja ne pakastetaan sen mukaan milloin ovat vaiheen saavuttaneet. Sulla meni siis pakkaseen kolme jotka olivat blastokysteja 5pv iässä ja 11 jatkavat päivälle 6 ja sitten ne pakastetaan jotka ovat blastokystiksi asti...
  5. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Kiitos onnitteluista. :love: Mielellään menisin listalle tuomaan tuomaan lisää plussia tilastoon eli CherryPie85 3.ICSI, 2.PAS (6pv) @Mandala Luulen, että on klinikkakohtaisia tilastoja. Meillä hieman huonompi prosentti 6pv kuin 5pv vaikka siirrettäisiinkin oikeaan aikaikkunaan. (n) Ja tästä...
  6. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Hei vaan kaikille. Ajattelin tulla kuulumiset kertomaan. Meille tehtiin pas syyskuussa josta tuli nega, silloin palstailin viimeksi. Pakkasessa oli sen jälkeen vielä 2pv alkio ja 6pv blasto. Tarkoitus oli seuraavaksi siirtää noista se parempi (eli kummalla suuremmat raskausprosentit) eli se 2pv...
  7. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Pikaisesti omaa napaa. Olen lähinnä taustalla seuraavan kuukauden. Sairastuttiin taannoin koko perhe kovaan flunssaan, itse olen ollut kipeänä jo kaksi viikkoa. En yleensä sairastele, ehkä kerran kahdessa vuodessa flunssa jossa kurkku kipeä päivän ja niistän nenää yhden päivän. Nyt oli kuumetta...
  8. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @Wintersun Molemmilla D-vitamiini (min 20mikrog) ja sulla foolihappo (min 400mikrog). Nuo on ne perusvitamiinit. Oletteko julkiselle menossa suunnittelukäynnille? Jos olette niin oletteko jo IVF-jonossa? Jos olette jonossa niin jonotilanteesta riippuen saatatte päästä hoitoon jo käyntiä...
  9. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @atvk87 Olen kuullut lääkäreiden sanovan Ceridal Intimen olevan ok käyttää tukilääkkäidenkin aikana. Senhän voi toki tarkistaa farmaseutiltakin vielä apteekissa.
  10. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @lapsettomuuta10v No mutta ne ois menneet viemäriin jo eilen elleivät kuitenkin jakaantuisi edelleen. Ja paljon kuulee labrasta sitä että päivänä 2-3 heikoilta näyttävät voikin olla ihan priimoja 5-6 päiväisinä. Tämä siis voi koskea sekä sitä eilen siirrettyä "ihan ok" alkiota että niitä...
  11. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @lapsettomuuta10v Ymmärrän hyvin sun fiilikset. Sillä onko sulla paska tai hyvä fiilis ei ole onneksi mitään tekemistä onnistumisen kanssa. Sure jos surettaa ja hymyile jos hymyilyttää. Onneksi siirtoon kuitenkin päästiin eli toivoa on. Tsemppiä piinaviikoille. Onko siellä viljelyssä siis vielä...
  12. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @rouvaNiisku Siis mitäh, aivan uskomattoman idiootti lääkäri sulla! Toivottavasti sulla riittää voimavarat tehdä valitus tämän surun ja stressin keskellä. Hei te ketkä käytätte noita fertility food ruoka-aineita kiinnittymisen tukemiseen niin mitä käytätte ja mitä lääkäri on sanonut niistä? Kun...
  13. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Voi anteeksi @Katti75 mutta tuohon minulla ei ole antaa arvauksia parempia vastauksia. Yrittäisin tavottaa huomenna klinikalta jonkun ja tässä tilanteessa katsoisin saako sun hoitavan lääkärin yksityisen puh.nron finderista. Yleensä heillä on estot mutta voihan käydä tuuri. Uskon että...
  14. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @vipe1986 Ei varmasti ole väliä kellonajalla, usein sanotaan vain pistopäivä eikä mitään tarkkaa aikaa. Mutta toki voi olla ohjeissa klinikkakohtaisia eroja. Onnea siirrosta, nyt toivotaan tarrasukkia! :love: @Rusakkonen Sulle myös koko sydämestä onnea tämän alkion matkaan, tarratkoon lujasti...
  15. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @rouvaNiisku Tsemppiä ultraan! Onhan nuo arvot nihkeästi nousseet mutta olen nähnyt kummallisempiakin tilanteita joissa raskaus on kuitenkin ollut kunnossa. Voi kun nytkin olisi niin! Onnea matkaan kaikille tänään siirtoon meneville! Toivotaan että kaikki pääsevät siirtoon asti ja sitten vaan...
  16. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Tervetuloa @julie_ ! Toivottavasti et joudu pyörimään täällä pitkään! Jos olet julkisella hoidossa ja sanoivat että jonotilanteen takia voit ilmoittautua lokakuun vuodosta, niin voit ilmoittautua syyskuun lopun vuodosta mutta jos samalle punktioviikolle on tulossa liikaa potilaita, niin...
  17. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Kiitos kaikille myötäelämisestä, kyllä täältä noustiin eilisten itkujen jälkeen. Myös ihanat kollegat töissä tietää kuinka piristää, kertoivat että samana päivänä siirrossa olleista kaksi mulle erittäin tärkeää potilasta joilla esikoisen yritys menossa jo ties monettako vuotta, olivat...
  18. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Digi oli armoton, ei raskaana. Ei sitten. En usko pakkassiirtoihin kyllä ollenkaan omalla kohdalla, luulen että seuraava oikea mahdollisuus on vasta jos tehdään uusi ICSI ja tuoresiirto. Mutta pakkasessa vielä kaksi, pitää jaksaa käydä niiden siirrot läpi. Poistun hetkeksi taustalle nuolemaan...
  19. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @Lallastiina Yleensä 3-5 päivää ennen punktiota lyödään lukkoon toimenpidepäivä. Ei juurikaan eroja eri hoitokaavoilla.
  20. C

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Heipsan täältä sairastuvalta, flunssa nuijii koko perhettä ja mulla on myös silmätulehdus. Kirkas näyttö sattuu silmiin niin en ole saanut luettua teidän tekstejäkään. Pikaisesti päivitän omaa napaa: pp13 ja vihdoin huomenna loppuu tämä jossittelu. Tänään ostin testin, kylläpä oli vastenmielinen...

Yhteistyössä