Hakutulokset

  1. A

    Jos mies kommentoisi useasti sun ruuan laittamista tai leipomista..

    Sanoisin että joo kuulostaa tutulta kommentilta lapsen suusta, mutta huomasinkin että oho olikin mies kyseessä. Ei noista avieroa vireille saa, mutta varmaan itse ilmoittaisin että mieleistänsä ruokaa ja leipomuksia saa tietysti tekemällä ihan itse. Tai osallistumalla ruuanlaittoon ja...
  2. A

    Mitä tehdä kun haluaisi olla kotiäiti ikuisesti??

    Itse olen ollut kotiäitinä esikoisen syntymästä lähtien, tyttö menee kouluun ensi syksynä. Oikeastaan kotona olen ollut vähän huomaamattani pitkään, esikoisen jälkeen tuli toinen lapsi aika pian. Sitten tulikin kohta jo iloisena yllätyksenä kolmas. Tulevaisuus on vielä aika auki, mitä tekee...
  3. A

    Mitä tekisit? Kaverista...

    Soittaisin ja pyytäisin jos saisi vaikka puolet aluksi kun itsellä tosiaan tarve sille rahalle, ja tämän jälkeen en lainaisi. Tuo rahan lainaaminen on sellainen juttu, jonka huomaa useimmiten vasta sen jälkeen kun lainannut ettei kannata. Yhdelle kaverille tuli hellyttyä lainaamaan, kun kertoi...
  4. A

    Olenko turhaan huolissani?

    Meidän pojan kanssa käytiin tyksissä, kun tuntui veltolta, uneliaalta ja rauhalliselta söi, nukkui ja kakkasi. Sylissä oli kuin nukke. Lastenlääkäri siinä hetken tutkittuaan, ja kyseltyään taustatietoja rupesi varovasti sanomaan että nämä lasten tempperamentti erot voivat olla todella suuria...
  5. A

    G: Uusiutuiko raskausmyrkytys kohdallasi?

    Ensimmäisessä raskaudessa oli raskausmyrkytys, ja lapsi syntyi kiireisellä sektiolla lopulta. Toisessa seurattiin ja ultrattiin muutaman kerran enemmän, oli alkavaa raskausmyrkytystä (verenpaineet kohollaan, valkuaista, turvotusta joka ei lähtenyt levolla) Kävin viimeiset kuukaudet viikottain...
  6. A

    Tunteeko kukaan somalipoikaa/miestä?Eikä kiitos loukkaavia kommentteja,kerron tarinan..

    Eniten tässä ihmetyttää se miksi asia vaivaa? Oli mies somali tai suomalainen, niin en ainakaan itse laittaisi kovinkaan isoja odotuksia ihmiseen jonka olen tavannut baarissa. Jos itselle kaveripohjalta oleva lyhyen tuttavuuden jälkeen mies pyytäisi hartiahierontaa oudoksuisin sitä, ellen olisi...
  7. A

    anteeksi, mutta..johan oli kaksosilla puistattavan eripariset nimet, täysin yhteensopimattomat

    Eikun tietysti Aino ja Reino!!! Ne vasta natsaavat.
  8. A

    pottaharjoittelu meni sit mönkään

    Anoppi teki karhunpalveluksen, ja saisi hävetä käytöstään. Lapsi ei ole tyhmä, eikä potalle todellakaan mene jos pissaaminen ja kakkaaminen on jotenkin hävettävä tai epänormaali asia tapahtui se sitten vaippaan tai pottaan. Tuon ikäisenä meilläkin ovat lapset kakanneet vaippaan, esikoinen oli...
  9. A

    Te joilla lapset syntynyt loppuvuodesta

    Kannattaa ottaa yhteyttä eskariin, ainakin meillä pääsee koulukypsyys testiin vanhempien pyynnöstä ja eskarilla on hyvä tietää jos vanhempia joku asia mietityttää. Meidän tyttö on joulukuun loppupuolella syntynyt, ja käy nyt eskaria. Kouluun menoon ensisyksynä ei ole iän puolesta ainakaan mitään...
  10. A

    anteeksi, mutta..johan oli kaksosilla puistattavan eripariset nimet, täysin yhteensopimattomat

    Kuulostaa tuo Adam kyllä minunkin korvaan ihan suomalaiselta. Itse ainakin kaksosena oudoksun tuota että kaksosuutta pitäisi jotenkin korostaa, tai ottaa erikseen huomioon nimessä, ulkonäöllisissä seikoissa yms.. Monissa perheissä on eri ikäisillä sisaruksilla aivan erityyppiset nimet, eikä...
  11. A

    Mitä hittoa mä enää keksin syöttää tolle 1.5v:lle aamu- ja iltapalaksi?? Mitä teillä syödään?

    Meidän keskimmäinen oli myös hyvin valikoiva varsinkin kun uhmaa alkoi olla kiitettävästi. Puuro sai aikaan oksennuksen. Pojalla on vauvasta asti ollut vaikeuksia tuon nielemisen kanssa, maidot oksensi kaaressa. Neuvolassa todettiin että kurkunrakenne on sellainen, että tulee helposti takaisin...
  12. A

    Te jotka olette toista kertaa raskaana!!! Tai olette jo toisen saaneet.

    Itsellä ainakin kolmatta odottaessa kävi niin, että puoliväliin asti viikojen 9-12 lievää pahoinvointia lukuunottamatta olo oli ihan kuin raskaana ei olisikaan. Olo oli epäilevä aina siihen ekaan neuvolaan asti n. viikolle 10, jolloin sydänäänet saatiin kuulumaan hyvin. Kaikki kolme raskautta...
  13. A

    Antakaas vinkkejä tämän lastenhuoneen sisutukseen!

    Itse lähtisin miettimään säilytysratkaisuista, helppo pitää siistinä ja ainakin meillä kolmen muksun kanssa toimi se että tavaroille on oma laatikkonsa joihin voi laittaa vaikka tavaran kuvan. Itse olen suosinut kaupan hedelmä laatikoita, joita olen maalannut helppoja, ilmaisia ja rikkoudutta...
  14. A

    Tempperamenttinen poika

    Voi kuulostaa ihan tuolta meidän keskimmäiseltä, joka on nyt 4v ihana tarmokas ja reipas miehen alku. Juurikin tuo 2-3v ikä oli pahin. Poika puri, potki, raapi, huusi yöt, asait tapahtuivat aina 100lasissa. Mistään ei oikein ollut apua, neuvolassa vain pyörittelivät päätään. Kuria on pidetty...
  15. A

    Käykö tämmönen mammeli vähän ylikierroksilla, mitä oot mieltä?

    Aika harmittomalta kuulostaa. Itse kuuluun ainakin naamakirjan käyttäjissä siihen ryhmään, joka heittää harmittomia juttuja välillä lapsista, välillä taas jostain hauskoista sattumuksista. Minulle se on paikka jossa ollaan aivot off vaihteella, ja oikeastaan siellä ei mikään harmita kun sieltä...
  16. A

    mitä ihmettä...

    Muovailuvahaa saa niitä settejä, joissa on muotteja yms. Lautapeli, värikyniä ja värityskirja, sormivärit, vesivärit, cd meidän 4v tykkää hevisauruksista ainakin kovasti.
  17. A

    Kuinka lyhyen matkan voi taksilla ajaa?

    Itse olen mennyt 400m matkan baarista kotiin, joo ei sitä siinä tilanteessa ehkä ajattele onko järkevää maksaa. Mutta ihan mielellään kotiin vei.
  18. A

    Meille on tulossa kani, voidaanko pitää sitä ainakin osittain varastossa?

    Riippuu tietysti rodustakin, mutta ainakin meidän kääpiökanimme olisi palellut 10 asteessa eli itse ainakin harkitsisin jotain lisälämmön lähdettä kovimmille pakkasille vaikka lämmitintä. Ja niissä olosuhteissa pitää olla ainakin koppi hyvin eristetty jonne saa lämpimän nukkumapaikan. Tosiaan...
  19. A

    Epävirallinen tutkimukseni päivähoidon vaikutuksesta lapseen...

    Riippuu varmasti paljon perheestä,lapsesta ja päivähoitoipaikasta. Tärkeintä kuitenkin taitaa olla se että perheessä on asiat järjestetty niin että arki toimii, olivat lapset kotona tai hoidossa. Omalta kohdaltani olen havainnut sen, että joidenkin aikuisten ihmisten mielestä ujo ja herkkä lapsi...
  20. A

    Miten ymmärtäisitte seuraavan keskustelun?

    Ja kertaakaan ei toinen tullut kysyneeksi miksi haluaa mukaan kaveriporukan reissulle? Ja varmaan vaatisin toiselta osapuolelta jotain perusteluja, eihän tuossa edes keskustella vaan toinen inttää yhtä ja samaa.

Yhteistyössä