Hakutulokset

  1. E

    Tammitähdet 2017

    Mukava lukea täältä muiden kuulumisia vaikka itse en meinaa ehtiä kirjoittelemaan. Meillä ollaan parin päivän päästä 5vk. Keskiviikkona oli neuvola ja poju oli 3890g että pikkuinen on vieläkin vaikka hyvin onkin syntymäpainoon nähden kasvanut :) ihan tyytyväinen tapaus on, vaikka osaa kyllä...
  2. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **MEIDÄN KUUKAUSI!**

    Kiitos onnitteluista! :) mukava lukea täältä muiden kuulumisia. Juuri ajattelin että mikähän vointi mimminkäisellä kun niin samanlainen kokemus takana niin olitkin tänne jo kirjoittanut. Mulla oli sairaalasta lähtiissä hb 102 ja sen kyllä olossa tuntee. Vähän meinaa väsyttää ja on vielä sen...
  3. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **MEIDÄN KUUKAUSI!**

    Mimminkäinen, uskomatonta kuinka samanlainen tarina siellä! Onnea pienokaisesta <3 Meille myös syntyi eilen 22.1 pikkuinen poika, 3186g ja 50cm klo 7.23 <3 Kahen aikaan yöllä alkoi supistukset oleen niin kipeitä että alettiin tekeen lähtöä sairaalaan. Kolmen aikaan sairaalassa 4cm auki ja...
  4. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **MEIDÄN KUUKAUSI!**

    Mimminkäinen voimia sinne, väsyneenä ei oo kiva olla ja isoille viikoille oot kyllä jaksanu! Jos mun pitää vielä 2-3 viikkoo jaksaa niin huhhuh. Viime yönä kyllä eka kerran supistukset valvotti, 2,5 tuntia valvoin ku aina ku yritin nukahtaa niin maha veti kovaks ja tuli hankala olo. Ei siis...
  5. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **MEIDÄN KUUKAUSI!**

    Narana, tsemppiä huomiselle! :) Täällä huomenna 39+0 ja olisin kyllä niii valmis lähteen synnärille. Alkaa oleen vähän voimaton ja heikko olo, harvoin käy mulla niin että myönnän etten jotain jaksais tehdä mutta kyllä nyt on huomannu että jos puoli tuntia seisoskelee nälkäisenä keittiössä ja...
  6. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **MEIDÄN KUUKAUSI!**

    Mariani, näyttää olevan lääkäreillä eri mielipiteitä tuon varoajan kanssa sektion jälkeen. Mulle sano useampi eri lääkäri ja hoitaja että vuosi tulisi pitää väliä. Mutta oon myös kuullu että joillekkin sanottu vähemmän ja joillekkin suositellaan tuota kahta vuotta. On tietenkin varmasti myös...
  7. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **MEIDÄN KUUKAUSI!**

    Onpa ollu mukava lukea teidän synnytyskertomuksia ja ensipäivistä ja viikoista vauvan kanssa :) täälläkin kyllä niiin kovasti odotetaan vauvaa syntyväksi! Jotenkin tuntuu että varmasti ainakin sinne la aikoihin kumminkin menee, mutta hyvähän se on elätellä toiveita että tuliski aiemmin :D Eilen...
  8. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **MEIDÄN KUUKAUSI!**

    Suuret onnittelut vauvansa saaneille <3 Mä kävin synnytystapa arviossa ja ei ole mitään estettä alatiesynnytykselle. Jos tulee kovaa arpikipua niin lääkäriin ja synnytyksessä tietenkin tilanteen mukaan mutta alakautta lähdetään yrittään ja toivotaan että leikattu kohtu kestää, lääkärin mukaan...
  9. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **JOULUKUUSSA**

    Paljon onnea RubyS ja Mariani! Ihanaa että teillä synnytys onnellisesti ohi <3 Tulihan se flunssa tännekki. Lapset vielä terveinä mutta minä ja mies flunssassa, harvinaista ainaki meillä että aikuset eka sairastuu. Jospa tässä kumminki ehtis parantua ennen vauvan syntymää. Ei oo kyllä mukava...
  10. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **JOULUKUUSSA**

    Joo mä kans koin että on tosi harvinaista että se istukka pysyttelee loppuun asti kohdunsuun edessä, edellisessä sairaalassa sanoivat että heillä on keskimäärin yks tapaus vuodessa. Välillä tuntu että en oikein saanut vastauksia kaikkiin kysymyksiini kun oli niin harvinainen juttu mutta tosi...
  11. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **JOULUKUUSSA**

    RubyS mulla alko ihan jännittää sun puolesta, varmaan siks että pystyn jotenkin niin samaistuun kun mulla oli hyvin samanlaiset paikat viime kerralla. Ainut vaan että sulla on tainnu mennä raskausaika siltä osin helpommin että mä olin etisen istukan takia vuodelevossa rv26 lähtien ja vuotavan...
  12. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **JOULUKUUSSA**

    Narana kyselit kuinka kauan mulla sektiosta aikaa, edellinen syntyi sektiolla joten siitä aikaa nyt reilu 1v7kk että ei hirmuisen kauaa. Onhan mulla tietenkin ultrissa kohtua tarkasteltu ja normaalilta on näyttänyt mutta ilmeisesti todellisen kohdun seinämän paksuuden näkee vain silloin...
  13. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **JOULUKUUSSA**

    Oliko täällä muita kenellä kokemus sektiosta? Jos on niin onko muilla ollut sektioarven kohdilla kipuilua? Mulla bikinirajassa vaakaviilto ja se on alkanut nyt kipuileen :/ ei mitään järisyttävää kipua mutta esim kävellessä kyllä sattuu. Neuvolassa meinasi että johtuu ihan vain kohdun...
  14. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **JOULUKUUSSA**

    Kiva kuulla kaikkien kuulumisia, täällä aika samanlaista! Kolotuksia riittää ja väsymystä myös, yöt menee vaihtelevasti ja päivisin väsyttää melkein kuin alkuraskaudessa. Kauppakeskukset ei enää oikein houkuttele vaikka jotain vauvaan ja jouluun liittyvää pitäisi vielä hankkia. Alkaa vaan ottaan...
  15. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **MARRASKUU**

    Mulla tulee kyllä täältä muiden kuulumisia lueskeltua mutta mullakin tuntuu vissiin liian kovalta hommalta kirjautua ite sisään :D Tänne ei mitään hirmu erikoista, aika menee vauhdilla ja raskauden edetessä huomaa kyllä että olo alkaa muuttua hankalammaks. Varmasti tämä pimeys ja nyt taas...
  16. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **MARRASKUU**

    Mä en kyllä tiedä kohdunsuun tilanteesta mitään. Ei ole edelleenkään ollu yhtään lääkärin tapaamista tämän raskauden aikana eikä siis sisätutkimustakaan kertaakaan tehty. Mulla ei kyllä ole aiemmissa raskauksissa alkanu paikat kypsymään ennenaikaisesti että ei onneksi ole sellaista alttiutta...
  17. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **LOKAKUU**

    RubyS, toivotaan että sulla olis siirtyny istukka tarpeeks. Mulla oli jo rakenneultrassa silloin viimeks täysin kohdunsuun päällä ja ei ollut oikeestaan toivookaan että siirtyis. Mullahan alko vuotamaan se jo eka kerran rv 26 ja siitä tuli eka osastoreissu, sen jälkeen rv 30 ja sitten viimeisen...
  18. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **LOKAKUU**

    Narana, mulla suunniteltu sektio juurikin istukan sijainnin takia edellisessä raskaudessa. Mulla oli loppuraskaus 2viikon välein kontrolleja ja aika myöhään se sektioaika päätettiin. Alunperin annettiin vasta viikolle 37+6 leikkauspäivä mutta sovittiin että viimeistään viikkoa aikaisemmin...
  19. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **SYYSKUU**

    Mulla oli eilen neuvola, oli kaikki ok. Rautalisän syömistä saa jatkaa ja verenpaineet matalat ja sen kyllä huomaa ku pyörrytyksen tunnetta on usein. Sf-mitta oli 22cm joka on melkeen yläkäyrällä mutta terkkari sano että yleensä uudelleensynnyttäjillä kohtu kasvaa nopeampaa ku vauva että tuo...
  20. E

    Tammikuun tähtöset 2017 **SYYSKUU**

    Mä en oo jaksanu hirveesti stressata painonnoususta, mulla on ihan joka raskaudessa paino alkanu heti nousta ja on nytkin noussut jo 7kg. Olin kyllä aika hoikassa kunnossa ennen tätä raskautta ja nyt paino sama kuin viimeksi lähtöpaino joten ei tunnu olo vielä valtavalta ja aina ne kilot on sit...

Yhteistyössä