Hakutulokset

  1. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    Moi pitkästä aikaa! Jotenkin olen ihan unohtanut käydä täällä. Täällä elellään vauhdikasta arkea. Poika lähti kävelemään pari päivää 10kk päivän jälkeen ja sen jälkeen ei muuta ole tehnytkään. Kävelee ja melkeinpä juoksee. Kiipeää myös vähän liian näppärästi esim. sohvalle. Syöttötuoliin piti...
  2. Lumi87

    ❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

    Minäkin käyn yhä lukemassa teidän kuulumisia, ja mitä mun silmät näkevätkään! <3 @Nonsk ja @-dino- aivan järjettömän suuret onnittelut ja kaikkea hyvää raskausaikaan! <3 meinasi itku tulla kun niin onnellinen olen teidän puolesta. Onnea myös ainakin @Jennipä ja ketähän muita plussanneita...
  3. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    @mimmi92 täällä myös purraan ja kovaa. Ei onneksi aina, mutta yöimetyksillä unissaan iskee leuat täysillä kiinni kun on lopettamassa ja päivisin jos ”turhaan” tarjoaa tissiä puree vaan. Sattuu mukavasti kahdella hampaalla. o_O Mä alan tehdä keikkatöitä loppusyksystä ja odotan oikeastaan jo tota...
  4. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    Täälläkin tuli 6kk ikää täyteen tällä viikolla. Aloitettiin sormiruokailut tasan 6kk päivänä. Mä olen jotenkin nyt hurahtanut tohon sormiruokailuun ja ihan intona sitä nyt muutaman päivän seurannut kun ensin luin aiheesta ja etsin reseptejä ym. Ollaan tarjoiltu bataattia, parsakaalia, puuroa...
  5. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    @-Amanda- oi onnea valtavasti uuteen raskauteen! :love: Onpa jännää syntyykö teillä sisarukset samana vuonna vai peräkkäisinä! @mimmi92 täälläkin tulee vaan painoa, puoli kiloa oli nyt tullut kuukaudessa ja pituus pysynyt samana... Ihanaa kun sun miehellä noin paljon vapaata! :) Meillä oli 5kk...
  6. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    Moikka! Täällä poika oppi ryömimään viime viikolla. Harjoitteli pari päivää ja nyt liikkuu jo tosi sujuvasti ja nopeasti useita metrejä. Löytyy siis ihan mistä sattuu ja on täytynyt alkaa katsella kotia ihan erilaisin silmin, kun tähän asti voinut olla tytön legot ym. levitettynä lattioille...
  7. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    Meillä oli 4kk neuvola tällä viikolla ja pojan mitat oli 7440g, 65cm, pää 43,6cm. Esikoisen neuvolakorttiin kun mittoja vertasin, on tyttö ollut näissä mitoissa reilun puolen vuoden iässä. Lähes kilo tullut painoa kuukaudessa ja muutenkin kasvaa ja kehittyy hienosti niin aloitellaan kiinteät...
  8. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    Käytin pojan vajaa viikko sitten lääkärissä ja saatiin kortisonirasvaa ja perusvoiteita. Nyt vajaa viikko laitettu kortisonia aamuin illoin pahimpiin kohtiin ja kaikki taipeet ja kasvot on nyt tosi siistit ja pehmeät. Toivotaan, että viikon kuurin jälkeen perusvoide riittää pitämään ihon...
  9. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    @-Amanda- mun mielestä on jokaisen perheen oma asia, mitä ruokia vauva syö. En pidä muiden valintojen arvostelemisesta, ja jokainen perhe osaa varmasti asiat hoitaa itselleen sopivalla tyylillä. Sitä paitsi sosevaihe on niin lyhytkin, että turha siitä stressata. @mimmi92 n tavoin mäkin olen...
  10. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    Moikka! Meillä oli viime perjantaina 3kk neuvola ja pojan mitat oli 6,5kg ja 62cm. Hyvin kasvanut ja kaikki muutenkin kunnossa. Rokotteet teki vuorokaudeksi vähän itkuisen ja kiukkuisen vauvan, mutta kuumetta ei nostanut. Kiinteiden aloituksesta terkkari kysyi, tällä hetkellä ajatuksena...
  11. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    Heips! En ole kadonnut minnekään vaikka täällä käyminen vähän jäänyt. :) Arki vie mennessään ja vähän niin kuin @mimmi92 sanoi, elämä jatkaa kulkuaan ja vauva roikkuu mukana. :D Täällä tulee pojalle ensi viikolla 3kk ikää ja vajan parin viikon kuluttua on neuvola. Poika kääntyilee...
  12. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    @Nems eilen tuli 9 viikkoa ikää pojalle. :eek: Toi hammas on vieläpä ikään kuin väärä ekaksi hampaaksi, ei ole etuhammas. Hyvä rytmi teillä öisin! Ja tsemppiä uhmaikäisen kanssa, se on kyllä raastava vaihe. @-Amanda- sanos muuta, ihanaa kun ilmat on lämmenneet ainakin hetkeksi ja ei tarvitse...
  13. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    @mimmi92 täällä ei ole 2kk neuvolaa ollenkaan. :eek: 6vko lääkärikäynnin jälkeen seuraava käynti vasta 3kk neuvola. Olisi kiva tietää mittoja aiemmin, mutta täytyy malttaa odottaa. Se 2kk neuvola on vaan jos on jotain huolenaiheita. Avoin päiväkoti kuulostaa mukavalta. Ihan kiva kun on paikkoja...
  14. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    @Nems kiva kuulla teidän kuulumisia! Mietinkin jossain vaiheessa että "hävisit" keskusteluista. :) Kiva että vauva noin tyytyväinen ja kasvaa hienosti! @mimmi92 me ollaan myös oltu yksi yö kolmisin miehen ja vauvan kanssa kun esikoinen oli kaverillaan yökylässä. Oli omituisen hiljaista ja vauva...
  15. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    Ihanaa, poika nukahti eilen klo: 21 yöunille ja heräsi syömään vasta neljältä yöllä! Sen jälkeen jatkettiinkin unia seitsemään asti. Ihanaa jos noi tiheät heräämiset oli vaan joku lyhyt vaihe. :) Äsken käytiin 7km reippaalla vaunulenkillä pakkasessa ja auringonpaisteessa, aivan ihanaa...
  16. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    Kuin ihmeen kaupalla poika nukkui sisällä kahtena päivänä 2-3h päikkärit, kun ulkona oli liian kylmä. Nyt onneksi ollut enää max -15c ulkoiluaikoina niin ollaan palattu normaaliin rytmiin aamupäivän vaunulenkin merkeissä. Mutta ehkä joku pieni rytminpoikanen on alkanut kehittyä kun sisälläkin...
  17. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    Oli kyllä pelottava tuo tilanne, meinasin joutua ihan paniikin valtaan miettiessäni, mitä teen jos vauva ei ala reagoimaan. :unsure: Toivottavasti ei toistu enää ikinä. Voi teidän öitä. Meidän vauva on alkanut heräillä teidän muidenkin puolesta. Ekat 5 viikkoa meni 1-2 syötöllä ja nyt viikon...
  18. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    Maidon herumisen tunnen minäkin sellaisena vähän inhottavana pistelynä. Ja mulla heruu ilman vauvan imua etenkin aamuisin, jos rinnat täydemmät ja kuulen vauvan itkun tai edes ajattelen vauvaa. Suihkuun mennessä valuttaa välillä pitkin lattioita. :D Rinnat myös suihkuaa kovalla paineella...
  19. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    @mimmi92 täälläkin oli syntyessä päänympärys 35cm. Uskomatonta, että kaikki syntymämitat tismalleen samat. :D Mites teillä olikaan poika kasvanut? Kurja sairastelukierre teillä, toivottavasti vauva ei tule kovin kipeäksi. Ja hyvä vinkki, täytyykin hakea leikkimatto varastosta. Mulla muutama...
  20. Lumi87

    Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

    Tytön juhlat meni hyvin ja mun äiti oli vauvan kanssa pari tuntia. Menikin hyvin, kun syötin vauvan ennen lähtöä ja vauva oli pääasiassa nukkunut ja hetken seurustellut ennen kuin palattiin, mummin ei ollut tarvinnut edes syötellä vauvaa. Huomaan kyllä itse ottavani paljon rennommin kuin ekan...

Yhteistyössä