Hakutulokset

  1. B

    Kesäkuun keijukaiset helmikuussa

    Mulla on esikoisen ajalta trikoinen kantoliina, se oli ihan jees ulkona talvella. Sisällä kun testattiin molemmille tuli sika kuuma siinä. Nyt olen ajatellut kantoreppua mutta en vielä ole perehtynyt mitä vaihtoehtoja on. Istuvan vauvan kanssa kantorinkka oli kätevä matkoilla, viimeksi...
  2. B

    Kesäkuun keijukaiset helmikuussa

    Me aiotaan osakestoilla ihan alusta asti. Esikoisen kanssa osakestoiltiin ekat puolivuotta, sitten jäi siihen kun vaipat jäi pieniksi. Nyt toivottavasti onnistuu pidempään, nykyiset äp vaipat on 10kg asti ja niitä olen kirppareilta haalinut. Imsevimsejä ja villahousuja on ennestään. Reissut ja...
  3. B

    Kesäkuun keijukaiset helmikuussa

    Meillä oli 21+1 paino arvio 423g, kooltaan vastasi 21+2 eli ihan normaali, eikä peloteltu isolla vauvalla. Alussa jäätiin seulaan, silloin ilmeisesti istukkahormonipitoisuus oli niin korkea et sen takia joudutaan kuitenkin painokontrolliin toukokuussa. Tuo kohonnut arvo voi silti johtua ivf...
  4. B

    Kesäkuun keijukaiset helmikuussa

    Kiva kun on uusi pino Puoliväli on ylitetty ja liikkeitä on nyt alkanut tuntua enemmän aina nukkumaan mennessä jumpat, kerran sain napattua kunnon potkut kädelle. Tänään oli eka kerta kun kesken päivänkin tunsin liikettä. Puolivälin jälkeen innostuin kirppareista, tänään vihdoin sain...
  5. B

    Kesäkuun keijukaiset tammikuussa

    Mä en ole hirveästi raskaudesta huudellut, lähimpien kavereiden joukossa ei ole odottajia. Naapurissa on nyt vauva, ikäeroa tulee vajaa vuosi. Yhdellä facekirppiksellä kyselin tarvikkeita niin sieltä yksi kaveri bongasi et oon raskaana, hänkin oli ja jo rv35 meneillään. Ei olla nähty 3-4 vuoteen...
  6. B

    Kesäkuun keijukaiset tammikuussa

    Me saatiin viikolla nipt-testin tulokset, eikä ollut kromosomihäiriöitä. Sukupuolikin selvisi, poikaa odotetaan :love: Pojalle ei ole vielä nimiehdotusta, tytölle olisi ollut valmiina. Onneksi on aikaa miettiä. Kummeja pitäisi saada kuusi, vähän tuntuu haastavalta kun ollaan vähän vieraannuttu...
  7. B

    Kesäkuun keijut joulukuussa

    Joulu on enimmäkseen ohi, tänään päästään ehkä esikoisen iloksi syömään muutakin kuin kinkkua Lepäilty on, se auttoi aatonaattona ja aattona vaivanneisiin harkkasupistuksiin(?), eilen niitä ei enää ollut. Tänään 15+0, kunnon liikkeitä odotellessa. Jotain oon kuvitellut tuntevani mut ehkä ne on...
  8. B

    ~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

    Moi, mäkin tuun tänne kurkkaamaan. Ekasta tuoresiirrosta tärppäsi, nyt 14+3. Tuota NIPT-asiaa tulin etsimään. Meillä oli down riski 1:105, ikää mulla 38. Käytiin tiistaina Oulussa julkisella NIPTissä, tulokset tulee ens vuonna. Mun käsittääkseni näitä testejä tehdään kyllä yksityisellä ympäri...
  9. B

    Kesäkuun keijut joulukuussa

    Ilmeisesti se raskaustodistus tarvitaan myös kelaan. Kelan sivuilta voi laskea ältiysloman alkupäivän la:n avula, ei tarvi itse pähkäillä mitä päiviä lasketaan. Työnantajasta kai riippuu maksaako palkkaa ekat 3kk vai ei, pitää tarkistaa sieltä töistä siis. jos tää auttais :)
  10. B

    Kesäkuun keijut joulukuussa

    Täällä herätty pääkipuun joka ei meinaa hellittää.. Olo on ihan jees vaikka kun liikettä ei ole muutamaan päivään taas tuntunut selvästi huoli alkaa nousta. Huomenna 14+0 ja heti aamusta lääkärineuvola niin saa selvyyden tilanteeseen. Mä haluun nyt tietää sukupuolen, esikoisesta ei kysytty. Syy...
  11. B

    Kesäkuun keijut joulukuussa

    Voi Miaak, on niin ärsyttävää :/ Miehet on just tuollasia.. Mäkin oon vetäny herneet miehelle kun se osti meetvurstia ja sanoin etten mä varmaan voi sitä syödä. Totes vaan et no en kyllä muista silloin 7v sitten et se ois kielletty. No, jos ei muista vois virkistää muistiaan. Lukea sen pinon...
  12. B

    Kesäkuun keijut joulukuussa

    Tervetuloa mukaan! NT ultra takana, turvotusta oli 1,1mm. Kätilö oli tosi kiva, kertoi paljon mitä näkee ja kuultiin ensimmäistä kertaa sydänääniäkin. Ihanaa rummutusta :love: Tyyppi oli aktiivisena, pyöri ja liikkui kovasti. Viikot oli 13+0 vaikka neuvolan mukaan 12+3, ei kuitenkaan muutettu...
  13. B

    Kesäkuun keijut joulukuussa

    Mullakin on selkä sikakipee, kävely on sellaista töpöttelyä. Mulla ois hierontalahjakortti käyttämättä mut jotenkin pelkään sinne menoa kun se kuitenkin sattuu :notworthy: Se hieroja on tosi hyvä mut käsittely ei oo mitenkään nautinnollista.. Nyt on 12+1, perjantaina ultrataan. Jännää :love:
  14. B

    Kesäkuun keijut joulukuussa

    Kahden viikon jälkeen ei välttämättä verikokeet kerro mitään, yleensä 4-6vk kuluttua lääkityksen muutoksesta otetaan seurantakokeet. Mut tee niinkuin lääkäri sanoo Mä oon plussatestin jälkeen nostanut thyroxinia 25mikroa, eiliset verikokeet näytti et ihan ok. Nyt annos 175mikroa joka pv...
  15. B

    Kesäkuun keijut joulukuussa

    sassa7, onko sulle selvinnyt minkätyyppinen vajaatoiminta sulla on? Onneksi sait lääkkeet Mulla on autoimmuunitulehduksen aiheuttama, tulehdus jyllää kilpparissa ja pikkuhiljaa se surkastuu. Oon ollut yli 10v lääkityksellä. Vointi on ihan jees, en oo jaksanu viime vuosina niin hullun tarkasti...
  16. B

    Kesäkuun keijut joulukuussa

    Mut vois lisätä listaan; 19.6./briitta22/38/OYS/2. Mäkin jo välillä panikoin oireiden vähenemisen kanssa, nyt kuitenkin välillä iskee palelukohtauksia. Silloin ei voi muuta kun hautautua peiton alle hetkeksi. Mä pystyn syömään ihan tarpeeksi mut tosiaan tuntuu että tuohon ylävatsalle on...
  17. B

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Ihanaa kuulla hyviä ultrakuulumisia! En millään malttais odottaa, ens viikon perjantaina vasta meillä mitataan nt. Tää väsymys on ihan jäätävää.. Nukuin yks aamu melkein 10 asti, kävin verikokeessa ja tulin kotiin 11 jälkeen. Olin ihan valmiina päikkäreille jo silloin! Tunnin hereillä olon...
  18. B

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Mä mietin ton hammaskivun kanssa buranaakin mut luin niin ristiriitaisia ohjeita siitä. Toisessa oli et pitkäaikaista käyttöä ei suositella, toisessa ettei ollenkaan. Kärsin sitten. Kovin kipu kesti jotain 7-8 tuntia, toisena päivänä oli paljon lievempää paitsi silloin kun vahingossa purin sillä...
  19. B

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Meillä oli eka neuvola ma rv 10+0 ja olin pettynyt kun kuulemma näin pienillä viikoilla on turha kuunnella doplerilla. Tänään onneksi oli OYS tutkimusultra, jossa näkyi syke, kädet, jalat ja liikettä :love: NP ultra ja seuraava tutkimusultra tulikin kahden viikon päähän peräkkäisinä päivinä. Ois...
  20. B

    Kesäkuun Keijut marraskuussa

    Mäkin taidan uskaltautua mukaan. Olen lueskellut taustalla mut jotenkin on vielä se pelko että kestääkö tämä, en uskalla vielä uskoa siihen. Meille on tulossa toinen lapsi, esikoinen on luomu ja kohta 7v, tää saatiin alkuun ensimmäisestä IVF hoidosta tuoresiirtona. Ikää on 38, toinen lapsi on...

Yhteistyössä