Hakutulokset

  1. K

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Irrotuspiikki pistetään noin 36 tuntia ennen, sillä aikaansaadaan ovulaatio. Jos siis pistetään selvästi liian myöhään, keräyshetkellä ei ole vielä munarakkuloissa tapahtunut ovulaatiota eli munasolujen irtoamista sinne rakkulanesteeseen kerättäväksi. En tiedä, olisiko hoitopaikassa mitään...
  2. K

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Ovitrellehan on kynä. Jos siis olet vain ottanut kynän ulos paketista, niin onhan se itse valmiste vielä käyttämätön. Ja vaikka kynästä olisi otettukin, sekään ei haittaa. Joskus on ollut kiertoja, joissa on otettu pikkunaksuja Ovitrellesta edeltävinä päivinä ja sitten irroituspistoksena...
  3. K

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Kuulostaa hyvältä määrältä kehittyviä rakkuloita ja kohdun limakalvokin hienosti paksuuntunut. Tsemppiä punktioon!
  4. K

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @Rusakkonen en tiedä laskureita noille, en ole koskaan löytänyt vaikka tietoa olen paljon kerryttänyt vuosien varrella. Mutta sullehan oli tulossa NIPT? Onko se jo otettu? Siitähän saat paljon enemmän ja varmempaa tietoa. @Siida mitä ikään tulee, kuopukseni osalta munasolu kerättiin vain pari...
  5. K

    Keskeytynyt keskenmeno ja lääkkeellinen tyhjennys

    Mullakin oli muutama vuosi sitten keskeytynyt keskenmeno, ja sain lääkkeet kotona otettavaksi. Siinä mielessä meni hyvin, ettei ollut erityisesti kipua (Burana oli käytössä, jo etukäteen otin), vuoto oli runsasta kuten asiaan kuuluukin, mutta ei sellaista että olisin pelästynyt. Raskaustesti...
  6. K

    40 + so what, wol 14 (2019)

    @Rusakkonen muistan sinut oikein hyvin! Ihanaa että odotat nyt sisarusta enkelillenne! Voi olla tosiaan että NIPTiä ei automaattisesti tarjota jos munasolu on suht nuorelta luovuttajalta, toki sitten jatkotoimenpiteenä jos seuloissa jää kiinni. Ymmärrän oikein hyvin sen, että toivot ylimääräisiä...
  7. K

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Viimeisimmässä raskaudessani mulla oli alkionsiirron jälkeen pitkään luteaalitukena Cyclogest ja Terolut samanaikaisesti. En noteerannut mitään oireita. Tosin en ole mistään IVF-stimulaatiolääkkeistäkään ikinä saanut mitään, joten en liene kovin herkkä näiden lääkkeiden sivuvaikutuksille.
  8. K

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Sulatuksesta kyllä alkiot selviää nykyisin ilman ongelmia. Mulle on joskus käynyt niin että oli pakastettu vähän ennen kuin blastovaihe oli saavutettu ja sitten sulatuksen jälkeen odotettiin päivä että menisi blastoksi, mutta kumpikaan sulatetuista ei jatkanut enää kehitystä eikä sitten ollut...
  9. K

    Kohdunvuokraus

    Se mitä tarkoitat, on adoptioon anto ja se tietenkin on mahdollista. Kohdunvuokrausta tuo ei ole. Kohdunvuokraajalla on itsellään alkio, joko omista tai lahjoitetuista sukusoluista, joka siirretään ”vuokranantajan” kohtuun. Ei ole nykyisin Suomessa laillista, monessa muussa maassa on. Saisi olla...
  10. K

    Viivat ei vahvistu

    Testit näyttää erittäin hyviltä aikaiseen ajankohtaan nähden, noiden takia ei mitään huolta. Pissatestejä ei kannata kovin tarkkaan vertailla koska esim virtsan laimeus ja hcg:n eritys virtsaan vaihtelee. Jos haluat kuitenkin tarkemman selvyyden (noiden testien takia ei mitään huolta!) niin...
  11. K

    Alkuraskauden yksinäisyys

    Juttele netissä, vaikka just täällä, ja liity fb-ryhmiin (esim tulevan syntymäkuun mukainen ryhmä tai vauva 2022). Niissä voit halutessasi vaikka vain seurata keskusteluja jos et halua vielä itse osallistua, ja samalla pääset mukaan tunnelmaan. Monilla voi olla ihan saman tyyppisiä huolia...
  12. K

    Raskaustestin viiva ei ole vahvistunut

    En minäkään antaisi kovasti painoarvoa noille virtsatesteille. Jos asia todella pahasti alkaa painaa mieltä, voi käydä yksityislabrassa hcg-kokeessa (tai kahdessa, jotta näkee että on hyvin noususuunnassa).
  13. K

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Älä poistu! Lue aiempi vastaukseni. Vierailija lienee joku trolli.
  14. K

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Mä oon ajatellut tämän ketjun koskevan lapsen saamista 40+ -iässä laajemminkin kuin vain plussaamisen osalta. (Ja plussastakin on vielä pitkälti matkaa ennen kuin monet uskaltavat huokaista helpotuksesta.)
  15. K

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @Karhurouvanen voisitkohan sä kysyä, miksi keltarauhastuki aloitetaan vasta tokana päivänä? Voisit kertoa kuulleesi että monella on aloitettu jo ekana punktion jälkeisenä päivänä niin siksi kyselet. Ehkä saat jonkun selityksen joka rauhoittaisi mieltä.
  16. K

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @Karhurouvanen mulla on alkanut keltarauhastuki punktiota/ovulaatiota seuraavana päivänä, kyseessä ollut Terolut (joka on klinikkani standardilääke, vikassa raskaudessa tuli sitten myöhemmin Cyclogest sen rinnalle). Tekisin sinuna toki kuitenkin juuri niin kuin on ohjeistettu, koska ei voi...
  17. K

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Tarkistettiinko sen kaapimisen jälkeen vielä ultralla että näkyykö jotain istukan- tai kalvonpalaa? Jos vuotelu kovasti vielä jatkuu niin se voi viitata siihen, että jotain siellä on. Mulla on ollut 2 keskenmenoa, tosin varhaisemmilla viikoilla kuin sinulla. Molemmilla kerroilla piti kohtua...
  18. K

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Kiitos kaikille teille ihanille kanssakulkijoille onnitteluista! Paljon tsemppiä itse kullekin matkanne varrelle. Hoidot voivat olla melkoista vuoristorataa ja juuri siksi on niin kuluttavaa, kun tilanteet voivat vaihtua niin äkkiä onnen huipulta epätoivoon ja päinvastoin. Kokemuksia, joita ei...
  19. K

    40 + so what, wol 14 (2019)

    @Mimmimami voihan se tosiaan olla niinkin, että jos on jo saman miehen kanssa yhteisiä lapsia niin keskenmenon syy todennäköisemmin sikiönkehitykseen liittyvää. Silti olet 40-vuotiaana mun näkökulmasta nuori, kun itse oon esikoisenikin saanut vasta 42-vuotiaana. En tiedä missä päin asut ja oisko...
  20. K

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Multa ei ole koskaan määritetty estradiolia tai muitakaan labroja stimulaation aikana. Ultralla on seurattu follikkelien kehitystä tiiviisti ja sen mukaan säädetty annosta. Haasteenahan on määrän lisäksi myös saada paljon tasakokoisia, samassa aikataulussa olevia.

Yhteistyössä