Hakutulokset

  1. V

    140kg ja raskaana. Vaatteista

    Omista farkuista saa helposti muokattua mammahousut leikkaamalla etukappaleesta haaraosan korkeudelle asti kankaan pois ja ompelemalla joustavan resorikankaan siihen tilalle ja laittamalla yläreunaan kuminauhan. Ompelija osaa varmasti jos ei itseltä löydy ompelutaitoja. H&M mammamalliston...
  2. V

    Tammikuun Tarrasukat 2018

    Syyskuisista vinkki alkuraskauden ultraan: perhe arte helsinki ja lahti, 70e, kätilö tekee tutkimuksen.
  3. V

    Syyskuun suloisuudet 2017 ♡

    Mitäs tänne kuuluu? Millaiset voinnit, tuntuuko liikkeet, millä mielellä odottelette rakenneultraa? Täällä melko oireetonta, liikkeitä ei vielä tunnu tai en niitä vielä tunnista. Rakenneultraa odotellessa, vähän jännittää.
  4. V

    Onko tarhatädin työ mielestäsi paskaduuni?

    Tarhantätejä ei ole olemassa. Päiväkodissa työskentelee lastenhoitajia ja lastentarhanopettajia, joista jälkimmäiset ovat korkeakoulutettuja yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa. Kouluttamattomasta väestä ei siis ole kyse, vaikka se koulutus tai työn vaativuus ja merkitys ei näy sen enempää...
  5. V

    Syyskuun suloisuudet 2017 ♡

    Onko kukaan käynyt vielä sokerirasituksessa? Onko tietoa niistä viitearvoista, kun netistä tutkien vaihtelee kovasti.
  6. V

    Syyskuun suloisuudet 2017 ♡

    Kiitos @Lehtoleinikki, luin ton googlaillessa, mut jäin sitten vielä kuitenkin miettimään et miltä se sitte tuntuu. Jännittää, et tunnistaako sen sitte et koska ei tunnu enää mukavalta. Kaikki on niin uutta niin kaikkea pyörittelee mielessä.
  7. V

    Syyskuun suloisuudet 2017 ♡

    Tyhmä kysymys ehkä, mut mietityttää: onko joku ohjeistus kuinka pitkään saa maata vatsallaan? Vai onko ihan omien tuntemusten mukaan? En nuku vatsallani, vaan mietin hierojakäyntiä varten.
  8. V

    Syyskuun suloisuudet 2017 ♡

    Eikai se aikahaarukka olis 11-13 jos se olis jotenki todettu riski sit siel lopussa? Paikkakunnittain taitaa vaihdella käytännöt, meillä ainakin kaikille annetaan aika lähempänä 13 kuin 11 viikkoa.
  9. V

    Lokakuun lapsoset

    En kuulu lokakuisten joukkoonne, mutta vinkkinä, että kuulemma helsingissä ja lahdessa perhe-artella alkuraskauden ultra noin 70e, kun sen tekee kätilö.
  10. V

    Syyskuun suloisuudet 2017 ♡

    Mitä oloja? Täällä ollaan vkolla 9 ja vähenemään päin pahoinvoinnit, mut uutena ja pahimpana ihan hirvee kiukku koko ajan. Purkautuu tietysti mieheen, mikä on tosi epäreilua. Ihan sama mitä sanoo tai tekee ni täältä pesee. Huhhuh. Sen lisäksi edelleen kylmä ja väsy, sekä kipeät rinnat.
  11. V

    Syyskuun suloisuudet 2017

    Täällä kiireinen viikko vienyt mennessään, mutta maanantaina ultrassa kaikki oli niinkuin pitää. Sydän sykki, kaveri oli oikeassa paikassa ja vastasi silloin 6+4. Oma laskenta silloin olisi ollu 6+2 ja menkoista 6+5, että siihenhän se sattui jotakuinkin kohdilleen. Oli jännää! Rusehtavat...
  12. V

    Syyskuun suloisuudet 2017

    Täällä alko tänään niukka rusehtava vuoto. Oon ihan kauhuissani. Sitä pikakelaa jotenki kaiken mielessä vaik pitäis olla järkevä ja rauhoittua. Onneks on tää vertaisryhmä täällä, kun ei olla läheisille kerrottu vielä!
  13. V

    Syyskuun suloisuudet 2017

    Täällä pahoinvointi voimistuu.. selviytymisvinkkejä? Eilen ekan kerran työpalaverissa jouduin psyykkaamaan itteni palaverin läpi etten oksenna. Tänään aamusta myös työlähtö, tunti ennen lähtöä olin varma etten selviä töihin. Mut niin vaan sit selvisin ku sain pikkuhiljaa nieltyä appelsiinin ja...
  14. V

    Syyskuun suloisuudet 2017

    Tänään sain digitestiin 3+, viikko sitte 2-3 (joo teen niitä paniikissa vieläkin!). Kyl niissä eteneminen vähän rauhottaa, vaik tiedän ettei ne oo mikään tae mistään. Maanantaina varhaisultra, jännittää! Sillo viikkoja laskennasta riippuen 6+2-6+5. Pelottaa, et on vähemmän ja meen sinne liian...
  15. V

    Syyskuun suloisuudet 2017

    @haaveilija-31 Oon kokematon näissä, mut mulle heräs sellanen ajatus tosta mitä kirjotit, että voisko olla et se lääkäri haluaa sen kontrollin nimenomaan siihen aiempaan liittyen? Että varmistetaan kaiken varmasti olevan kunnossa, eikä vaan odoteta sinne 12 viikon tietämille ultraan. Että jos...
  16. V

    Syyskuun suloisuudet 2017

    @haaveilija-31 Tsemppiä ultraan!
  17. V

    Syyskuun suloisuudet 2017

    @VernaMaria täällä samalla taustalla raskausdiabetesriski, tosin vielä suurempi bmi. Oon tänään jotenki saanu lietsottua itseni paniikkiin näistä kiloista (google ja keskustelupalstojen kahlaus ei ainakaan yhtään helpota). Ahdistaa ja itkettää. Kun soitin neuvolaan ni kerroin heti näistä...
  18. V

    Syyskuun suloisuudet 2017

    Minä myös mukaan facebook-ryhmään vasta sitten useamman viikon jälkeen, jos silloinkaan. Toivottavasti myös täällä keskustelu pysyy aktiivisena. @evekin En oo viel ihan lastenvaateosastolle asti menny, mutta näyteikkunoissa hidastellu mm. vaunujen kohdalla. Kauheen ristiriitanen olo, kun...
  19. V

    Syyskuun suloisuudet 2017

    Täällä päällimmäisenä oireena väsymys. Onko siinä alkuraskauden ultrassa eroa tekeekö sen lääkäri vai kätilö? Siihenhän se hintaero kai perustuu. Mietin vaan, että tehdäänkö se tutkimus samalla tavalla tekijästä riippumatta?
  20. V

    Syyskuun suloisuudet 2017

    @VernaMaria Mulla ihan sama toi, et oon varma että musta vaan näkee kilometrin päähän et tässä raskaana ollaan. Eka työpäivä tietoisena tänään myös, jälkeenpäin ajateltuna saatoin vaan leijailla paikalle ja melkein laulaa hyvät huomenet :D

Yhteistyössä