Hakutulokset

  1. L

    Marraskuun murut #2

    Hei! Vähän erilaisia kuulumisia tähän pinoon. Meidän pikkuinen tyttö yllätti äidin ja isän tänä aamuna ja syntyi vauhdilla käynnistyksen seurauksena. Painoa reilu 3 kiloa ja pituutta 48,5 senttiä. Nyt tyttö lastenosastolla, kun pientä ongelmaa ruumiinlämmön kanssa. Tämä saattaa johtua vaan...
  2. L

    Marraskuun murut #2

    Täällä ollaan ja ähistään. Mulla on viimeinen työpäivä tänään. Just noiden yöunien takia minäkin alan olla jo ihan loman tarpeessa. Ja ne verenpaineet. Joskos niitä saisi vähän laantumaan, kun voi pötkötellä pitkin päivää aina tarvittaessa, kun äippälomalla olen. Sairaalassa makoilua koetan...
  3. L

    Marraskuun murut #2

    Hei taas kaikille! Mulla on ollut ihan yllättävän hyvät hemoglobiinit taas tässä raskaudessa. En ole tarvinnut lisärautaa. Tosin olen koettanut syödä Ladyvitan Mamaa koko raskauden ajan ja siinä taisi rauta olla jo mukana. Se siis saattaa selittää noita hyviä arvoja. Raskausarvista en oikein...
  4. L

    Marraskuun murut #2

    Hei kaikille! Mulla oli kanssa eilen neuvola. Verenpaineet oli koholla, mutta takana oli tosi rauhaton yö. Flunssa vaivaa vähän koko perhettä ja sen seurauksena kaikki pitää yöllä jotain ääntä. Ja tämä raskaus herkistää kuulemaan kaikki poikkeavat äänet, joten minä sitten valvoin ja kuuntelin...
  5. L

    Marraskuun murut #2

    Voi ääh ja puuh. Mun takamuksen ja reisien lihakset on ihan krampissa. En tiedä mistä kummasta johtuu, mutta kipeää tekee liikkuminen. Onkohan painopisteen muuttuminen jotenkin muuttanut mun kävelyä ja nyt rasittuu sitten ihan oudot lihakset vai onko jalkaholvit laskeutuneet ja sieltä löytyisi...
  6. L

    Marraskuun murut #2

    Hip hei! Ja kiva, että joku vielä marraskuisistakin täällä kirjoittelee. Minä voisin liittyä pulisijoihin taas mukaan. Lomat on lomailtu ja nyt pari kuukautta töitä ennen äippälomaa. Vointi on ollut ihan hyvä, joten oletan jaksavani töissä ihan viralliseen äippälomaan asti. Maha on kyllä tästä...
  7. L

    Marraskuun murut

    Moikka! Kiva kun keskustelu vähän heräsi taas koomasta. Mulla on tämä raskaus nyt toinen, joten tiedän vähän mitä synnytyksessä tapahtuu. Esikoista odotellessa en pahemmin murehtinut synnytyksestä etukäteen. Menin sillä asenteella, että otan jonkun puudutuksen ja sitten luotan niihin...
  8. L

    Marraskuun murut

    Terveisiä rakenneultrasta. Kaikki hyvin ja pieni tyttö siellä masussa oleili. Nyt on jotenkin konkreettisempi olo tämän raskauden suhteen, kun tietää toisesta jo noin paljon. Raskaus on puolivälissä. Tänään 20+4. Pikkuinen oli muutaman päivän isompi, mutta laskettua aikaa ei lähdetty mitenkään...
  9. L

    Marraskuun murut

    Minä siirryin odotushousuihin. Olen jo pari viikkoa kulkenut aina iltapäivisin normaalien housujen nappi auki, kun vatsaa on turvottanut oikein kunnolla. Nyt siirryin suosiolla mammahousuihin, niin ei tarvitse enää kärvistellä. Vähän nämä housut kyllä valuu päältä pois, kun samoilla housuilla...
  10. L

    Mitä söitte alkuraskauden aikana?

    Mulla raskausvitamiinit aiheutti kanssa pahaa olo. Sitten siirsin vitamiinien ottamisen iltaan. Ja olo parani.
  11. L

    Marraskuun murut

    Meillä on harkinnassa uuden asunnon osto. Ihan pienen vauvan kanssa vielä mahdutaan nykyiseen, kun pinnasänky tulee meidän makuuhuoneeseen. Mutta sitten vähän vanhempana tarvittaisiin toinen makuuhuone ja sitä meidän nykyisessä asunnossa ei ole. Kokoajan katselen uusia myyntiintulevia asuntoja...
  12. L

    Marraskuun murut

    Kiva, kun täälläkin joku jaksaa höpistä. Musta saa kyllä turina seuraa. Nyt alkaa vissiin se vaihe, että raskaudesta alkaa nauttia. Pahimmat väsyt ja kuvotukset ovat takana. Maha alkaa pikkuhiljaa näkyä ja tuntua. Mulla on menossa toinen raskaus ja maha on kyllä isompi nyt kuin ekassa tässä...
  13. L

    Marraskuun murut

    Eka ultra ja lääkärineuvola takana. Molemmista ihan hyviä uutisia. Kaikki kunnossa mitä nyt verenpainetta täytyy kotona mittailla. Mulla on jo sellainen neuvolamittauskammo, että saan ihan huolestuttavia lukemia aina siellä. Onneksi antavat mun mittailla rauhassa kotona todellisempia lukemia ja...
  14. L

    Marraskuun murut

    Mulla on kotidoppler, mutta en vielä viikko sitten saanut ääniä sillä kuulumaan. Mahassa kun on muutama makkara, niin ei vielä onnistunut. Ekan odotuksessa kuuntelin aina välillä mielenrauhan saavuttamiseksi kotona sydämmen ääniä, sitten kun sain ne kuulumaan. Nytkin odotan, että taas saisin...
  15. L

    Marraskuun murut

    Kävin viime viikolla niissä raskausseulontaverikokeissa, mutta niihin liittyvä ultra on vasta ihan kuun lopussa. Ei millään malttaisi odottaa. No onneksi pian on pääsiäinen ja kaikkea kivaa tekemistä tiedossa. Menee aikakin nopeammin. Me on ajateltu kertoa sukulaisille äitienpäivän tienoilla...
  16. L

    Marraskuun murut

    Kannustavia ajatuksia kaikille huonoista uutisista kertoneille ja epätietoisuudessa eläville! Voi kun odotus olisikin pelkkää auvoista oloa ja huoletonta onnen aikaa! Itsellä aamuiset pahat olot ovat jo arkipäivää. Kunnon oksennus ei tule, mutta hilkulla on. Toisesta ketjusta luin, että...
  17. L

    Marraskuun murut

    Varhaisultrassa käyty ja kyllä olen senkin mukaan raskaana. Yksi pikkuinen löytyi oikeasta paikasta ja sydänkin pompotteli. Nyt jatketaan sitten aamuoksentelun ja kokopäiväisen pahan olon kanssa eteenpäin, mutta mieli on levollinen. Seuraava etappi on neuvola parin viikon päästä.
  18. L

    Marraskuun murut

    Mulla on varhaisultra tasan 7+0. Silloin pitäisi sydän näkyä, jos on jotain nähtävää. Se ultra on huomenna ja vähän jo alkaa jännittää. Meillä esikoisen odotus oli melko pitkällä ennen kuin kerrottiin sukulaisille. Olisikohan viikko ollut 16. Ja töissä kerroin vasta viikoilla 22. Tästä...
  19. L

    Marraskuun murut

    Tervetuloa uusille plussanneille! Meitä alkaa olla jo iso joukko. Mutta vielä mahtuu mukaan. Minä olen nyt jo ehtinyt kahtena aamuna pussaamaan posliinia. Oksennus on tullut ennen kuin olen ehtinyt mitään syömään. Kiva kyökkiä tyhjää mahaa pellolle. No paha olo on helpottanut oksentamisen...
  20. L

    Marraskuun murut

    Huh hah hei! Nyt on kevyt ellotus saavuttanut meikäläisenkin. Vielä ei sellaista kunnon pahaa oloa ole, mutta sellainen pienen pieni paha olo on päällänsä koko ajan. Mulla on vielä päällä pitkittynyt flunssa, joten en tiedä mitkä oireista ovat sen aiheuttamia. Väsymystä on kanssa aika lailla...

Yhteistyössä