Hakutulokset

  1. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Onnea kaikille vauvan saaneille!! :love: Kiva lukea teidän synnytyskertomuksia. Täällä vauva edelleen masussa, laskettu aika huomenna. Neuvolasta sain lappusen yliaikaisten raskauksien käynnistystutkimuksesta ja mietin, että pitäisikö ilmoittautua. Jos siihen lähtee mukaan, niin saa...
  2. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Onnea vauvan saaneille ja mukava lukea teidän synnytystarinoita! Te ootte monet jo niin pitkällä, ihan kateeksi käy. Itsellä vielä melkein 3 viikkoa laskettuun aikaan eli voi mennä vielä tosi pitkään ennenkuin tyttö on sylissä. Eikä siis mitään merkkejä, että synnytys olisi lähestymässä...
  3. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    Onpa kiva, että täällä on keskustelu vähän vilkastunut! Kotiintulovaatteet on vielä vähän mysteeri. En ensinnäkään oikein tiedä, että otanko vaan kaapista jotkut 50-56 -kokoiset bodyn ja pöksyt, vai pitäisikö tässä lähteä ostamaan vielä jotkut extra-söpöt kotiutumisvermeet o_O Joka tapauksessa...
  4. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    Meistä kumpikaan ei kuulu kirkkoon, joten vauvaa ei luonnollisestikaan kasteta. Eikä kyllä ajateltu järjestää mitään isoja nimiäisiäkään, mies on jo möläyttänyt vauvan nimenkin omille sukulaisilleen :mad: Mun perhe taas ei tiedä nimeä, joten varmaan vauvan tulon jälkeen kutsutaan kaikki kahville...
  5. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *tammikuussa*

    Meilläkin on valmistelut vielä vaiheessa. Paljon on ostettu tavaraa, lähinnä tarvitsee vielä pikkujuttuja, kuten vanna, vaippoja, tutteja, pehmusta pinnasänkyyn, kosteussuoja meidän sänkyyn ja vaunusuoja. Jotain imetysliivejä ja -toppejakin pitäisi varmaan hankkia. Sitten on vielä sarjassamme...
  6. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *tammikuussa*

    Menispä aika vähän nopeammin, oon ihan kypsä duuniin ja vielä 6 viikkoa ois töitä. No toisaalta tää loppu menee ihan hujauksessa, kun mulle tulee tuuraajakin jo ensi viikolla. Mutta kuitenkin, olisin mieluumin kotona odottelemassa beibiä. Muutenkin aika tylsää odottelua ollut viime ajat...
  7. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *joulukuussa*

    @MöhkisPöhkis Mullakin oli eilen rasitus ja itse testi oli ihan ok. Mutta sitten iltapäivällä tuli tuomion puhelu: yksi arvoista oli vähän yli sallitun. Se oli sit siinä, eikun radi-dietille :X3: Ja eikös heti tänään ensimmäiseksi töissä kahvipöydässä ole kakkua tarjolla :cry: Meidän vaunut ym...
  8. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *joulukuussa*

    Me tehtiin täsmäisku eilen lastentarvikekauppan aleen. Mukaan lähti yhdistelmävaunut, turvakaukalo ja pinnasänky patjoineen. Ostin myös imetystyynyt ja se onkin todella hyvä nukkuessa, olisi pitänyt ostaa sellainen jo aiemmin!! Ennestään meillä oli jo sitteri. Nyt on isoimmat hankinnat tehtynä...
  9. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *joulukuussa*

    Mullekin voisi muuten tietoja päivittää. Ikää tullut vuosi lisää, synnytyssairaala tarkentunut ja laskettu aikakin on aikaistunut päivällä jo raskauden alkuvaiheessa, en vaan oo jaksanut pyytää päivitystä :) Eli: LA 28.3.2018: Jesy, 35v, NKL, 1.lapsi Jesy + prinsessa 24+1
  10. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *marraskuussa*

    @Hannah4 Kiitokset :love: Me ajateltiin nukkumiset niin, että laitetaan meidän sänkyyn kiinni pinnasänky, jonka reuna otettu pois. Saa nähdä miten toimii käytännössä... Tänään ollut hieman hämmentävä päivä. Positiiviset: täydessä bussissa mukava nuori mies antoi mulle oman istumapaikkansa (y)...
  11. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *marraskuussa*

    @Villavarvas Joo, näin lääkärikin meinasi. Ikävältä vaan tuntuu ja vielä 4 kk melkein edessä, varmaan pahenee vaan!! Kiitos tuosta jumppavinkistä, pitääpä kokeilla. Olipa muuten tosi kiva lääkärikäynti. Lääkäri tsekkasi kohdunkaulan ja ultraili vauvaa tosi huolellisesti ja selitti koko ajan...
  12. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *marraskuussa*

    @Villavarvas Me ostetaan varmaan kaukalo käytettynä miehen työkaverilta. Tuntemattomalta ei ostettaisi, vaikka meillähän ei tosiaan edes ole omaa autoa, joten kaukalon käyttö tulee olemaan tosi tosi vähäistä. Mulla on alkanut alavatsaan koskea kävellessä yhtään pidempiä aikoja. Ekaksi luulin...
  13. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *marraskuussa*

    Oi, onpa ihanaa, että ootte jo saanut äitiyspakkauksia :love: Olisi ihana päästä hiplaamaan sitä, mutta vielä on aikamoinen odottelu, kun mun kelaneuvolakin siirtyi joulukuun alkuun :poop: Tulee aika rapsakka 12 viikon väli edelliseen neuvolakäyntiin. Vähän huolestuttaa, että miten esim...
  14. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *marraskuussa*

    Onkin taas aikaa vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta. Kiitos ensinnäkin turvakaukalovinkeistä kaikille. Ajateltiin mennä lauantaina lastentarvikekauppaan hiplailemaan rattaita ja muita. Vihdoin alkaa konkretisoitua, että meille tulee vauva :love: Rakenneultra oli viikko sitten. Kätilön...
  15. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *marraskuussa*

    @MöhkisPöhkis Tervetuloa mukaan :) @Madre18 Muakin kiinnostaisi turvakaukalot, olisi kiva kuulla porukan kokemuksia ja mietintöjä. Meillä on vielä se tilanne, että omaa autoa ei ole, mutta tarvitaan kuitenkin kaukalo esim. satunnaisia mökkireissuja, taksikyytejä ym. varten. Eli kaukalon pitäisi...
  16. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *lokakuussa*

    Nää listat on hyviä, itsekin ensikertalaisena ihan ulapalla, että mitä oikeasti kannattaa hankkia etukäteen ja mitä sit vasta tarpeen mukaan. Tekisi mieli ostaa vaan pakolliset heti ja jättää muut härpäkkeet vauvan tulon jälkeiseen aikaan, mutta toisaalta sitten vauvan tulon jälkeen sitä ei niin...
  17. Jesy

    Influenssa rokotus raskaana

    Sillä kysyinkin Mintun lähdettä omille tiedoilleen. Jos joku pystyy esittämään puolueetonta ja yksiselitteistä tutkimustietoa asiasta toiseen suuntaan, niin olen erittäin kiinnostunut, linkkejä kehiin vaan. Olen itsekin etsinyt tietoa netistä tästä asiasta ja tähän asti vastaan tulleet...
  18. Jesy

    Influenssa rokotus raskaana

    @Minttu35 Mistä olet lukenut, että rokotus voisi aiheuttaa ennenaikaisia syntymisiä? Mm. THL:n mukaan asia on täysin päinvastoin https://www.thl.fi/fi/web/rokottaminen/rokotteet/kausi-influenssarokote/raskaana-olevat Mä otan rokotuksen, meillä niitä saa marraskuun lopulla, silloin rv 22.
  19. Jesy

    Maaliskuiset 2018 *lokakuussa*

    @Heity Täälläkin on vähän aivot välillä unessa. On ne normaalistikin joskus, mutta viime aikoina tullut jotain tosi tyhmiä juttuja. Yks päivä olin mielestäni laittanut tiskikoneen päälle, mutta oli unohtunut a.) laittaa pesuainetta ja b.) laittaa vesihana päälle. Ja välillä jutellaan miehen...
  20. Jesy

    Toiveena vauva 2017-2018

    En enää tänne puolelle kuulu (rv 17 menossa), mutta ovistesteistä pakko kertoa oma kokemus. Mä tikutin ovista muutaman kierron parhaimmillaan jopa 4-5 kertaa päivässä ja tulos ei koskaan ollut positiivinen. Viiva kyllä vahveni oviksen lähestymisen merkiksi, mutta vahvimmillaankin se oli ehkä...

Yhteistyössä