Hakutulokset

  1. H

    Koska kerrotte työpaikalla

    Tsemppiä piilotteluun @MöhkisPöhkis :) Täällä menossa 23+5 enkä ole vieläkään kertonut töissä... ensi viikolla se on sitten edessä.
  2. H

    Koska kerrotte työpaikalla

    Itse en ole vielä kertonut, nyt 21+6 menossa. Parin viikon sisällä varmaankin kerrottava ennen kuin alkaa liikaa näkyä.
  3. H

    Helmikuun hippuset 2018 *syyskuussa*

    Lokakuun ketjua ei taida olla vielä olemassa? Kirjoittelen siis tänne innostuksissani :) Rakenneultra takana, kaikki näytti olevan hyvin ja masussa hyöri ja pyöri 370-grammainen pikkuinen tyttö! :love::love: Ehkä nyt uskaltaisi käydä jo tekemässä ekat hankinnatkin, vielä kun ei ole ostettu...
  4. H

    Helmikuun hippuset 2018 *syyskuussa*

    @Wioletta, mulla on myös nyt viime viikkoina lähtenyt vatsa toden teolla kasvuun ja paino pompsahtanut ylöspäin. Kai se vauva vaan alkaa kasvaa siellä kiihtyvää vauhtia. ;) Muuten tuosta synnytyssairaalan valinnasta kommentoisin sen verran, että meille kyllä neuvolassa sanottiin, ettei...
  5. H

    Helmikuun hippuset 2018 *syyskuussa*

    Kävin tänään ekassa lääkärin tutkimuksessa ja kysäisin tuosta selällään olemisesta. Lääkäri oli sitä mieltä, että se on useimmiten haaste vasta myöhemmin loppuraskaudessa kun vatsa alkaa olla kooltaan isompi, ja totesi myös, että kyllä äiti sen sitten huonosta olosta huomaa. Eli taidan uskaltaa...
  6. H

    Helmikuun hippuset 2018 *syyskuussa*

    @girahvi onpa jännä! Suora vatsalihashan venyy voimakkaasti raskauden aikana ja vatsalihasten välissä oleva rako kasvaa huomattavasti. Käsittääkseni tästä syystä suoraa vatsalihasta ei kannattaisi enää raskauden puolivälin jälkeen treenata; se voi joidenkin lähteiden mukaan "suurentaa rakoa ja...
  7. H

    Helmikuun hippuset 2018 *syyskuussa*

    @Maaria1980, olen muutamasta lähteestä lukenut, että jo viikoilta 16-17 eteenpäin ei suositeltaisi selällään tai vatsallaan makaamista. Toisaalta yhdessä lähteessä puhuttiin vasta viikosta 30 - eri erilaisia näkemyksiä asiasta tuntuu olevan... :cautious: Itse yritän nyt aina kääntyä kyljelleni...
  8. H

    Helmikuun hippuset 2018 *syyskuussa*

    Ai niin ja yhtä juttua on vielä pakko kysyä! Olen lukenut nyt monesta lähteestä, että tässä 16.-17. viikon jälkeen ei enää suositeltaisi selällään tai mahallaan nukkumista/makaamista. Kuinka orjallisesti olette noudattaneet tätä? :whistle: Olen tottunut nukkumaan juuri noissa asennoissa ja...
  9. H

    Helmikuun hippuset 2018 *syyskuussa*

    Mä en ole kertonut raskaudesta vielä töissä, joten en aio liittyä Facebook-ryhmään ihan vielä - vasta sitten kertomisen jälkeen. Toivottavasti joku muukin jaksaa vielä kirjoitella täälläkin puolella :) Katsotaan, saisinko vielä kuukauden verran pidettyä asian salassa, vai milloin maha...
  10. H

    Helmikuun hippuset 2018 *elokuussa*

    @pätkis_ vielä ei ole sokerirasitukselle sovittu tarkkaa ajankohtaa, mutta käsittääkseni ainakin täällä Helsingissä se tehdään lähestulkoon kaikille odottajille, eli eiköhän se edessä ole täälläkin. Ensi viikolla luvassa toka neuvolakäynti, täytyykin kysäistä lisätietoja. Onko joku muuten...
  11. H

    Helmikuun hippuset 2018 *elokuussa*

    Meille kolahti maanantaina postiluukusta kirje HUS:ista, onniteltiin, että eivät ole havainneet poikkeamia Down-seulassa. Mitään riski- tai suhdelukuja ei missään vaiheessa saatu kuulla. Ekan ultran jälkeen kerrottiin ensimmäisille ulkopuolisille, ihan läheisemmille perheenjäsenille, eli...
  12. H

    Helmikuun hippuset 2018 *elokuussa*

    Eka ultra takana, 12+4 menossa ja siellä se 5,5-senttinen vauva liikuskeli reippaasti :love: Niskaturvotus 0,8 ja kaikki muutenkin hyvin. LA pysyi samana, jalat olivat pitkät suhteessa pää-peppu-mittaan, siinä alkavat kuulemma näkyä jo pienestä pitäen geneettiset erot (pitkät vanhemmat) :p...
  13. H

    Helmikuun hippuset 2018 *elokuussa*

    Meillä on eka ultra torstaiaamuna, jännää :)
  14. H

    Helmikuun hippuset 2018 *heinäkuussa*

    @Keijunkainen mä olen ollut kesälomalla nyt päälle 3 viikkoa ja joka yö nukkunut 9-11 tuntia, eli varsinaisista uniongelmista ei voine puhua :LOL: Ihmettelen miten sitä unta näin paljon riittääkin...! Vessassa tosin täytyy juosta useimmiten 2 kertaa yössä, se hiukan ärsyttää. :p Onko muuten...
  15. H

    Helmikuun hippuset 2018 *heinäkuussa*

    Tänään menossa 7+5 ja käytiin miehen kanssa ekalla neuvolakäynnillä. Käynti ei ollut kauhean ihmeellinen, olin jotenkin odottanut siltä enemmän :p Kunhan juteltiin, saatiin paperinivaskoja kotiin luettavaksi ja käytiin läpi tulossa olevat tutkimukset ja käynnit. Paino tsekattiin (vaatteet...
  16. H

    Helmikuun hippuset 2018 *heinäkuussa*

    Kyllä mekin ilman muuta osallistutaan kaikkiin seulontoihin. (y)
  17. H

    Helmikuun hippuset 2018 *heinäkuussa*

    @susanmaaria sama juttu, ollaan suuntaamassa heinäkuussa kesälomareissulle Ranskaan. Taitaa jäädä roseet juomatta ja homejuustot syömättä tällä kertaa :) Mihin päin te lähdette?
  18. H

    Helmikuun hippuset 2018 *heinäkuussa*

    @Paputoive, ymmärrän. Valion nettisivuilta löytyy tällainen artikkeli: https://www.valio.fi/ammattilaiset/ravitsemus_ja_terveys/valion-juustot-raskausaikana/ Esim. "Valio Eila® kotijuusto ja Valio Eila® salaattijuustot on valmistettu pastöroidusta maidosta ja valmistustilojen sekä tuotteiden...
  19. H

    Helmikuun hippuset 2018 *heinäkuussa*

    Täälläkin välillä jatkuvaa kuvotusta, tosin se selkeästi pahenee jos olen syömättä, eli tuntuu että pahoinvointia ehkäistäkseni olenkin sitten syömässä koko ajan. :p Ruoka maistuu hyvin kuvotuksesta huolimatta (tosin eniten tekee mieli kunnon ruokaa, voileipiä jne. suolaista vaikka aiemmin olen...
  20. H

    Helmikuun hippuset 2018

    Kiitos @SannuB hintatiedoista, pitääkin ehdottomasti kysyä etukäteen, paljonko tuo varhaisultra kustantaa, ettei tule ylläreitä. ;) Ikäviä uutisia papupadalla. Pidetään peukkuja, jospa kaikki toivo ei olisikaan vielä mennyt. muoks. Nyt olikin juuri tullut lisäuutisia papupadalta - tsemppiä...

Yhteistyössä