Hakutulokset

  1. Tuut1kk1

    Marraskuiset 2020

    Minulla oireet on olleet tosi samanlaisia ekassa ja tässä raskaudessa. Palelu iltaisin, raudan maku suussa, rintojen pingotus ja lievät alavatsanipistelyt tsek. Nyt parin viime päivän aikana oon "ilokseni" tuntenut kipuja häpyliitoksessa, siis ei voi olla totta että nyt jo! Ekassa raskaudessa...
  2. Tuut1kk1

    Marraskuiset 2020

    En oo vielä soitellu neuvolaan, ensi viikolla ehkä. Katsoin esikoisen neuvolakortista käyneeni silloin ekan kerran neuvolassa vkolla 10+0, tuntuu että sinne on vielä niiiin pitkä aika. En ajatellut nyt käydä varhaisultrassa, esikoisesta kävin mutta silloin olinkin menossa ulkomaille reissuun rv8...
  3. Tuut1kk1

    Marraskuiset 2020

    Heipähei! Jonkin aikaa oon tätäkin ryhmää seuraillut ja nyt toisen plussatestin tehtyäni uskallan tänne jotain kirjoittaakin. Meillä on ennestään kohta 2v vauhtivekara ja nyt toinen tulossa :) Toivottu raskaus kyseessä, mutta olo on silti kuin puulla päähän lyöty! Hauskasti muistin heti kun ekat...
  4. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Ooh täällä on taas elämää! Itsekin on niin vauva-arjen viemä, etten ole täällä kaksplussassa pyörinyt. Mutta jos jokin maalisvauvaryhmä perustetaan, olisin mielelläni mukana :) itse en tänne halua ihan kaikkea kertoa, joten fb tai wa - ryhmä sopisi paremmin.. Jos sellaista kukaan jaksaa tehdä...
  5. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Täällä myös odotus jatkuu, ei mitään uusia oireita ja tosiaan siis laskettu aika tänään.. Eniten tässä alkaa nyppimään yhden jos toisen kyselyt, varsinkin anoppi saa minut kohta raivon partaalle. Kyllä me sitten ilmoitetaan kun vauva on syntynyt, tai viimeistään sitten kun on kotiuduttu kiähkiäh...
  6. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Ai niin, piti kysyä vauvan petiasioista! Meillä on siis pinnasänky ja aluksi vauvalle on pedattu peti äitiyspakkaus laatikkoon, joka on siis pinnasängyssä. Millaista peittoa olette pitäneet vastasyntyneellä? Ä-pakkauksen peitto tuntuu niin paksulta ja isolta pienokaiselle (n) mutta onko sitten...
  7. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Onnittelut kaikille vauvan tähän maailmaan saaneille! :) Sitä tässä itsekin kovasti odotellaan, nyt viime päivinä on alkanut tuntua että nyt riittää tämä raskaus. Eilen illalla olin aivan pahalla tuulella kun oli niin hankala olla, kun tyyliin sänkyyn vyöryessä hengästyy. Uskon että tavallaan...
  8. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Onneksi olkoon @Hannah4 :love: ihanan nopean kuuloinen synnytys! Täällä viikko laskettuun aikaan ja neuvolassa käyty eilen. Oma painonnousu on nyt onneksi vähäisempää kuin parilla viime käynnillä, huh. Ilmeisesti normaalia että painonnousu tyssää ennen synnytystä. Vauva on laskeutunut ja pää...
  9. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Ihanaa, onnea @Villavarvas :love: nyt nauttikaa vauvakuplasta! Minä tunsin eilen illalla jopa semmoisia kunnollisia jomottavia (uskallanko ees sanoa) supistuksia! Mutta niitä kesti sen alkuyön ja sitten olen tyytyväisenä ja tietämättömänä nukkunut aamuun asti ilman mitään. Vissiin ihan...
  10. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Täällä tänään 38+0 poks! Tuntuu ihan hullulta, vaikka on tätä odotettukin ja kaikki on valmiina, niin silti tuntuu että ääk olenko minä valmis vauvaan :LOL: max kuukausi niin meillä todella on vauva. Supistuksia ei oo näkynyt eikä kuulunut, ja vointi muutenkin aika tasainen. Olen ehkä ollut...
  11. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Huh heti kun kääntyi maaliskuulle, mulla on alkanut jomottaa alaselkää ja vatsaa, sekä vihlomaan alapäätä. Jotain kypsymistä siellä tapahtunee, Jes! :rolleyes: Vaikka ihan mielelläni haudon vauvaa vielä pari viikkoa, että on sitten isompi ja vahvempi kun syntyy. Nyt kuitenkin vasta 37+4. Aloitin...
  12. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    @Hilkku81 Onnittelut pienokaisesta! Näin sitä alkaa vauvoja tupsahtelemaan tähän ryhmään :love: Ja voi te kaikki ihanat, jotka kehoititte olemaan murehtimatta raskauskiloja. Tottahan se on, että itse en oo kauheasti voinu esim turvotukseen vaikuttaa ja pitää vaan luottaa siihen, että kyllä ne...
  13. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    Ihanan aktiivista keskustelua täällä! Ihan kohta on meidän kuu, ja huomenna tulee mullakin 37 viikkoa raskautta täyteen :love: Toivon salaa, että tämä bebelito pullahtaisi maailmaan hieman ennen laskettua, niin en ehtisi sitten aivan kyllästyä odottamaan, mutta toisaalta olen valmistanut itseäni...
  14. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    @Onni ja Unelma sama "pelko" väijyy täälläkin, minun tähänastinen kokemus vauvoista on varsin olematon ja näin jo untakin että makuutin vauvaa vain pinnasängyssä, koska en uskaltanut nostaa sitä sieltä pois :ROFLMAO: Toivon todella saavani synnärillä hyvää ohjausta vauvan käsittelyyn ja hoitoon...
  15. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    @Hannah4 En itseasiassa tiedä, onko kompressio- ja tukisukilla suurta eroa, kompressiosukat on enemmän urheilukäyttöön, mutta olen niitä kyllä muutenkin pitänyt ja esim pitkinä työpäivinä olivat ihan parasta, jalat ei turvonneet ja väsyneet samalla lailla kuin ilman niitä. Toki nuo eivät ylety...
  16. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    Minä olen täällä aikani kuluksi nyt järjestellyt paikkoja ja tehnyt listaa, mitä vielä puuttuu. Kertokaapa viisaammat, kannattaako ostaa pari tuttipulloa varuiksi? Toiveena on täysimetys, mutta toisaalta haluaisin että vauva oppii juomaan myös pullosta, jolloin äitikin pääsisi myöhemmin käymään...
  17. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    Meillä tulee olemaan nimiäiset. Ikinä ei olla nimiäisiin osallistuttu joten on vähä mietinnässä vielä juhlan kulku. Ollaan myös harkittu, että paljastetaan vauvan kutsumanimi jo syntymästä ilmoitettaessa jolloin nimiäisjuhlassa paljastettaisi vain koko nimi. Silloin ei varmaan mitään kunnon...
  18. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *tammikuussa*

    Ihanasti on taas tämä ketju aktivoitunut! Mukava käydä lukemassa teidän kaikkien kuulumisia :) @Madre18 minä olen nyt pistänyt merkille turvotuksen lisääntymisen, juurikin sormissa ja jalkaterissä sen huomaa. Oon nyt yrittänyt lisätä vedenjuontia, sillä ois suotuisa vaikutus myös tuohon minun...
  19. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *tammikuussa*

    Mulla on enää kolme viikkoa äitiyslomaan, nyt taas tuntuu että aika rientää hurjaa vauhtia. Ei haittaa kyllä yhtään, oon ihan kypsä työkavereiden taivasteluun mun mahan koosta :cautious: joten ihan mieluusti jään pian kotiin valmistautumaan vauvan tuloon. Oikein odotan että pääsen pesemään ja...
  20. Tuut1kk1

    Maaliskuiset 2018 *tammikuussa*

    Joo mullakaan ei todennäköisesti oo enää ultraan asiaa, seuraavan kerran näkee vauvan vasta synnytyksessä. Meillä myös on toinen (ja viimeinen) lääkärineuvola vkolla 35. Ensi viikolla meillä on isyydentunnustus-neuvolakäynti, viikkoja silloin 31+jotain eli samalla viimeinen neuvola ennen...

Yhteistyössä