Hakutulokset

  1. V

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Onnea vauvasta @Onni ja Unelma ! Synnytyskokemuksesi kuulostaa aika rankalta, toivottavasti olet toipunut hyvin ja kotielämä on lähtenyt sujumaa mukavasti. Täällä imetys sujuu hyvin, mutta muuten vauvan kanssa on ollut jotenkin rankempaa kuin isojen lasten kanssa aikoinaan (tai sitten olen...
  2. V

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Isot onnittelut vauvasta @Julyah ! Kiitos vastauksesta @NassuRessu ! Täällä on rajana se 4 kk ja mielestäni maidot pitää itse kuljettaa sairaalalle. Ei meillä tosin pitkä matka ole. Pitää varmaan olla ensi viikolla yhteydessä maitokeittiölle.
  3. V

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Onnittelut vauvasta @NassuRessu ja hyvä että sivuäänessä ei ole kyse mistään pahemmasta. Oletko muuten aiemmin luovuttanut maitoa sairaalalle? Jos olet, olisi kiva kuulla kokemuksiasi. Mulla tuntuu maitoa tulevan reippaasti ja riittäisi varmaan luovutettavaksikin, mutta mietityttää, onko siitä...
  4. V

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Jännää miten erilaisia käytäntöjä eri paikkakunnilla on @Onni ja Unelma : mulla on kaikissa raskauksissa paitsi tässä viimeisimmässä ollut sf-mitat koko ajan yli käyrien eikä ikinä ole tehty sen takia lähetettä äitiyspolille. Hyvä tietysti että tarkastetaan. @Happyellow , ihana kuulla että...
  5. V

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Onnea @rosmarin ja @Madre18 vauvoista! <3 Onko nyt niin, että tähän mennessä tänne palstalle syntyneistä vauvoista ilmoittaneilla on kaikilla poikavauvat? @Hilkku81 , kiitos vastauksesta. Kuulostaa aikalailla samanlaiselta kuin mullakin, että välillä vuoto on vähäisempää ja sitten taas...
  6. V

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Oi, onnea @Hannah4 pienestä pojasta! <3
  7. V

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    @Julyah , hui sentään mikä kaatumistilanne. Varmaan säikähdytti tosi paljon. Onneksi pääsit heti näytille ja vauvalla on kaikki hyvin. Täällä on nyt viikko elelty vauva-arkea. Tuntuu hassulta että la oli oikeasti vasta eilen ja meillä on jo viikon ikäinen vauva. Aiemmista kun on saanut...
  8. V

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Kiitos kaikille onnitteluista! <3 Kiitos myös @Hilkku81 synnytyskertomuksesta! Pitää itsekin jotain sepustaa tänne jahka ehtii. Sen verran sanon nyt niille, jotka harkitsivat synnytyksen jälkeisen tukivyön tms hankintaa, että suosittelen lämpimästi. Itsellänihän ei sellaista ole, mutta en...
  9. V

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Oikein uumoiltu @Hannah4 ! :) Sunnuntai-iltana tuli lopultakin lähtö synnärille ja maanantaina aamulla meille syntyi ihana pieni poika, 3130 g ja 51 cm! Tänään päästiin kotiin. Täytyy kyllä sanoa että oli rankin synnytyksistäni, varmaan ainakin osaksi tuon pitkään jatkuneen supistelun ja...
  10. V

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Synnytyksestä palautumiseen liittyen: jos ootte Facebookissa, sieltä löytyy nykyään sellainen ryhmä kuin Synnytyksestä palautuminen - Suomen äitiysfysioterapeutit ry, jota äitiysfyssarit ylläpitää, vastailee siellä kysymyksiin jne. @Suikku1 , sinuna en olisi yhtään huolissani verenpaineesta...
  11. V

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    Mä olen myös tehnyt viime aikoina paljon käsitöitä. Vihasin koulussa aina käsitöitä, mutta esikoista odottaessa sain jonkun hormonihäiriön ja opettelin neulomaan. Sen jälkeen aina ajoittain tehnyt paljonkin käsitöitä, välillä taas vähemmän. Nyt äitiyslomalla on ollut aikaa. Olin muuten myös...
  12. V

    Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

    @Onni ja Unelma , vauva ei välttämättä kiinnity ennen synnytystä eikä ihan aina synnytyksessäkään. Mulla esikoinen ei kiinnittynyt ollenkaan, eikä edes laskeutunut, vaan synnytyksessä piti ensin ponnistaa vauva alaspäin kohdussa ja sitten vasta alkoi se varsinainen ulos punnertaminen. Toinen...
  13. V

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    Taisin sittenkin saada jonkun ahdistuksen eilisestä lääkärikäynnistä, kun tuli yöllä valvottua useampi tunti vahtimassa että liikkuuhan vauva varmasti. :( Ahdistavaa jos tässä saa nyt murehtia koko loppuraskauden. Sisätutkimusta ei tehty, lääkäri ei kai nähnyt tarpeelliseksi. Muutenkin nyt ei...
  14. V

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    Lääkärissä käyty. Neuvolassa on sellainen minikokoinen ultra (suunnilleen kämmenen kokoinen masiina), jolla katseltiin. Kyllä siellä lapsivettä näytti ihan riittävästi olevan, vauva liikkui hyvin ja sydänäänet oli hyvät. Kuitenkin maha vaikuttaa kuulemma niin täysinäiseltä, että lääkäri halusi...
  15. V

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    Kiitos tsempeistä @Hannah4 ! En kanssa tajua yhtään sen vieraamman terkkarin huolta lapsiveden määrästä, mulla kun on edellisissäkin raskauksissa tuntunut ja näkynyt liikkeet ihan superhyvin. Mutta pääsenpähän valittamaan vaivojani jollekin huomenna kun on ylimääräinen käynti. ;) En tosin tiedä...
  16. V

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    Eilisiltana useita kipeitä supistuksia, mutta ei edelleenkään mitään sen kummempaa. Ihme touhua, taidan vaan suosiolla rakentaa jonkun aamukamman kuukauden päähän ja asennoitua siihen että menee parilla viikolla yliaikaakin vielä. Huomenna mulla on lääkärikäynti, koska viimeksi neuvolassa vauvan...
  17. V

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    Ihanaa @Hilkku81 , paljon onnea teille! Maito nousee ihan varmasti, kun vaan jaksat odottaa (ja imettää!), rankka synnytys on varmasti vienyt voimia ja kroppa keräilee itseään. Kun vähän toivut ja saat levättyä, maito alkaa luultavasti nousta paremmin. Täällä viime yönä taas jo tutuksi tulleet...
  18. V

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    Totta, helmikuu on kohta lusittu ja pian varmaan alkaa vauvoja putkahdella ihan toden teolla tähän ryhmään! Heräsin taas viime yönä supistuksiin, muutamia tuli ja sitten loppui. Loppuyö meni pyöriskellessä ja vessassa hypätessä, välillä kävin keittiössä syömässä appelsiinin ja lukemassa...
  19. V

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    Vielä mitä, satunnaisia supistuksia mutta ei mitään synnytykseen viittaavaa. Tässä voi vanhaan malliin mennä vielä muutama viikko... Yritän keksiä joka päivälle jotain pientä ohjelmaa tai projektia ettei olisi niin piinallista tämä odottaminen. On tää kyllä jännää kun periaatteessa milloin vain...
  20. V

    Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

    Kiitos vinkistä @Hannah4 , mulla on tens vuokrattuna synnytystä varten mutta ei ollut tullut mieleen että voisihan sitä jälkisupistuksiinkin käyttää! Pitääpä kokeilla jos tuntuvat kovin kipeiltä. Oliko sulla muuten aiemmin ollut tensiä synnytyksessä? Mulla on nyt eka kerta. Jotain vaikutusta...

Yhteistyössä