Hakutulokset

  1. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *kevät 2018*

    Heippa! Mulla oli rakenneultra n. viikko sitten ja pojalla kaikki hyvin :). Vastasi taas kolme päivää viikkojaan vanhempaa, mutta la pysyi ennallaan. Painoarvio 445g. Minkälaisia painoarvioita teille on annettu? Muita hankintoja ei olla vielä tehty kuin vaunut ja kova vaunukoppa (Emmaljunga)...
  2. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *joulukuu*

    Heippa pitkästä aikaa! Mulla oli neuvolalääkäri tällä viikolla - se, jonka sain antamalla kirjallista palautetta kaupungille :D. Johan alkoi niitä aikoja löytymään... Ihan oli mistä valita, vaikka alunperin ei millään löytynyt, koska ”aikoja ei ole”. Hyvä näin, koska mulla olikin pitkä litania...
  3. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *marraskuu*

    Mulla mitattiin hemoglobiini neuvolan puolesta joskus viikolla 10. Löydöksensä lievä anemia, johon käytän Maltoferia (muita ei vatsa kestä yhtään). Pitäis taas pyytää labralähete kun haluisin tietää nykytilanteen. Esikoista odottaessa oli koko ajan anemia monipuolisesta ruokavaliosta ja raudan...
  4. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *marraskuu*

    Me ei olla myöskään hankkimassa vaunuja eikä turvakaukaloa vielä. Esikoisen kohdalla ostin Emmaljungat ollessani kuudennella kuukaudella, nyt ehkä samoihin aikoihin myös kaupoille. Esikoinen oli talvivauva, joten vaatimukset renkaiden ja vaunukopan suhteen olivat erilaiset kuin mitä ne tulevat...
  5. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *marraskuu*

    Unohdin päivittää tänne että en ole saanut sitä lääkäriaikaa, joka raskauden seurantaan Suomessa kuuluu. "Aikoja ei ole." Eivät kuulemma saa antaa näitä neuvolalääkäriaikoja mistään muusta kaupungin neuvolasta, jos omassa ei niitä ole. Ja "tiedetään, tiedetään THL:n ohjeet, mutta kun me ei voida...
  6. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *marraskuu*

    Mulla on se kaikkein halvin AngelSoundsin doppleri. Lastentarvikkeesta kävin hakemassa, vain 39€. Olen ollut tyytyväinen. Ohjeessa sanottiin että sillä kuuluu sykkeet vasta viikolta 12 lähtien. Itse kuulin sillä kuitenkin jumputuksen ekan kerran kun viikkoja oli 11+3 :love:. Melkein joka päivä...
  7. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *marraskuu*

    Näin itsekin olen asian ymmärtänyt. Aion soittaa huomenna yhteen neuvolan palvelunumeroon ja kysyä ja vaatia... Luulen että koska tämä terkka Omakannasta näkee että olen käynyt paljon yksityisellä, yrittää "tuuppia" sinne lääkärintarkastukseen... Ainakaan mun vakuutus ei kuitenkaan raskaudesta...
  8. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *marraskuu*

    Toinen neuvolakäynti takana. Uskaltauduin ottamaan influenssarokotteen, kun sitä erittäin voimallisesti neuvolassa suositeltiin.. :unsure:. Toistaiseksi ei sivuvaikutuksia. Sain myös lähetteen sokerirasituskokeeseen, tosin käytännön syistä pääsen osallistumaan siihen vasta ensi viikolla...
  9. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *marraskuu*

    Vartalomuutoksia.. Ennen raskautta painoin 57kg. Varmaan viitisen kiloa tullut lisää tähän mennessä. Maha ollut kaljamahan näköinen varmaan viikolta 5 asti :whistle:. Eli siitä lähtien ollut pakko käyttää tilavimpia housuja :cautious:. Samoin jalat turvoksissa. Nyt maha ehkä pienentynyt ja...
  10. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *marraskuu*

    Kiitos marraskuun ketjusta! Olin tiistaina ultrassa ja kaikki hyvin siltä osin. Ei ylimääräistä niskaturvotusta ja muutkin näytteet kunnossa. Erittäin liikkuvainen ihmisenalku, mutta saatiin kuitenkin mitattua. Tiistaina vastasi viikkoja 12+4, vaikka tuolloin viikkoja oikeasti 12+1 :eek...
  11. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *lokakuussa* <3

    Menin sitten ostamaan "halpis-doplerin", 40€. Pari päivää istukan virtausääniä kuunneltuani löysin vihdoin eilen etsimäni sykkeen :love:. Tänään nopea laukka löytyi jo helposti :). Ainakin siellä ollaan elossa, muusta ei tietoa. Edelleenkin hyvin oireetonta ollut. Mitään pahoinvointia ei ole...
  12. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *lokakuussa* <3

    Me ei olla kerrottu vielä muille kuin mun äidille. Se oli selkeesti jo arvannut asiain tilan meikäläisen muuttuneista ruokailutottumuksista, joten mitäpäs sitä enää valehtelemaan. Lisäksi meidän 3-v. osoitti eilen mun mahaa ja sanoi: "Oho! Mikäs ihme siinä on?" :ROFLMAO: Paniikissa änkytin...
  13. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *lokakuussa* <3

    Osanotto Mini-n-n:lle :cry:.
  14. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *lokakuussa* <3

    Eka neuvola oli tänään. Hyvä kun on tuttu täti, niin ei tarvinnut kaikkea selittää juurta jaksain. Ne kyselylomakkeetkin voi onneksi nykyään täyttää etukäteen netissä, niin ei kulu niihin aikaa vastaanottokäynnillä. Sain ajan ultraan parin viikon päähän. Harmi vaan että Naistenklinikalla joka...
  15. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *lokakuussa* <3

    Tervehdys taas pitkästä aikaa! Täällä edelleenkin harvinaisen oireetonta olemista. Pahoinvointia ei ole ollut oikeastaan lainkaan - yhtenä aamuna oli oksentelua, mutta sen aiheuttaja oli erittäin tod.näk. migreenikohtaus. Heräsin siihen, joten en ehtinyt ottaa lääkettä ajoissa. Muutenkin...
  16. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

    Mä olin myös ultrassa tänä aamuna ja syke löytyi :geek::)(y). Ihme juttu, koska kaikissa aiemmassa neljässä raskaudessa tätä ennen (ml. yksi tuulimuna ja kaksi keskenmenoa) oli voimakasta pahoinvointia ja olin juossut vessassa yökkimässä jo pitkään näillä viikoilla. Nyt pahoinvoinnista ei...
  17. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

    Mulla tekee kanssa koko ajan jotain rasvaista ja suolaista mieli. Äsken oli aivan pakko saada pizzaa :p. Rasvaisia juustoja uppoaisi kanssa ja sipsejä. Kaikki edellä mainitut sellaisia, joita ei normaalisti tee mieli juuri koskaan. Naama kiittää uudesta ruokavaliosta ja kukkii kuin...
  18. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

    Täällä yritän kärvistellä epävarmuudessa vielä ensi viikkoon, jolloin eka ultra :unsure:. Aiemmista kokemuksista viisastuneena varaan neuvolan vasta sitten kun lääkäri on todistanut että asukas todella löytyy, elää ja sijaitsee oikeassa "osoitteessa". Mäkään en aio liittyä Fb-ryhmään. En halua...
  19. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

    Tervetuloa uusille! Mulla alkoi kanssa aamu etovalla ololla. Jo pari päivää ihmetellyt että mikä on, kun lempijugurtti ei millään meinaa upota enää... Eilen iski muuten armoton sipsinhimo, kun näin jonkun pikkupojan sipsipussi kädessä. Hyvä kun en mennyt kerjäämään... :D. Yleensä en syö sipsejä...
  20. Eufrosyne

    Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

    Moikka kaikki! Täällä tämänhetkisenä kärvistelynaiheena keskenmenon pelko :unsure:. Aamulla oli parin tunnin ajan aika voimakkaita menkkamaisia kipuja, jotka säteili jalkoihin asti :cool:. Mitään ei kuitenkaan tähän mennessä ole tullut ulos. Tosin ei tullut aikaisemmissakaan - vasta ultra...

Yhteistyössä