Hakutulokset

  1. A

    Minkä väriset kalusteet?

    sinnehän käy ihan minkä väriset vaan... tarkoititko siis niinku mitä huonekaluja? Tv-taso/hyllyt/lipastot vai ihan sohvat tuolit etc.? Nuo kertomasi värithän ovat oikein mainiot juuri tuon yhdisteltävyyden takia; eivät rajaa juuri mitään pois.
  2. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Tähän keskuspölynimuri asiaan; itse valitsin rikkaluukkujen sijaan ratkaisuksi rikkaimurin. Eli meillä Allawayn imuri ja laitoin eteiseen, keittiöön ja kodinhoitohuoneeseen rasiat, joista yltää tuolla rikkaimuriletkulla imuroimaan just nuo roskaisimmat paikat. Rikkaimuri on sellainen metrin...
  3. A

    Oma vai vuokratontti

    riippuu kaupungista/kunnasta onko mahdollista ostaa omaksi milloin vain... eli ei ihan noinvain onnistu aina.
  4. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    :D Mä vaan oon niiiiiiiin onnellinen kun ei enää tartte rakentaa! Voi vaan... olla. Tai mennä lenkille. Tai mennä kylään. Tai pestä pyykkiä tai siivota, ihan milloin vain. Tai neuloa. Tai vaan kattoo telkkaria. Vissiin oli vähän raskas tuo rakentamisen loppuaika =) . Mutta kyllä kannatti. Nyt...
  5. A

    Oma vai vuokratontti

    Me kysyttiin kunnasta, joka oli siis tontin vuokraaja, ja he olivat valmiita myymään. Sitten me tehtiin kaupat ensin talosta ja sitten ostettiin tontti kunnalta. Mutta tuleehan siihen talonostoon sitten lisää hintaa ton tontin verran, kuin että jos ostaa vuokratontilla. Mutta kyllä meillä...
  6. A

    Oma vai vuokratontti

    Oma! Periaatekysymys mulle =) . Edellinen talo kun ostettiin niin se oli vuokratontilla, mutta ostettiin se vuokratontti samalla omaksi ku taloki. Se oli oston ehtonakin, että tontti täytyy saada ostaa omaksi. Ja nyt tämä uus talo rakennettiin tietysti omalle tontille kans. Kyllä se täytyy edes...
  7. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Hei vain pitkästä aikaa! Me ollaan nyt viikko asuttu Uudessa Kodissa ja täytyyy sanoa, että a-i-v-a-n ihanalta tuntuu!!! Tekee mieli vain kävellä taloa ympäri hymy korvissa, niin tyytyväinen olen :D . Nyt tuntuu, että kannatti raataa 2 vuotta, nyt on meidän tarpeisiin täydellinen talo! Nyt...
  8. A

    olisiko kiva koti?

    Hyvä vitsi! :laugh: :laugh: :laugh:
  9. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Moro vaan kaikki! Tässä kun pikkuhiljaa alkaa mielessä siintelemään The Muutto, ajattelin kysäistä teiltä vinkkejä loppusiivoukseen. Eli miten olette siivonneet raksan kodiksi ja millä aineilla ja välineillä? Onko totta, että ikkunat pitää pestä kahdesti jne.? Kertokaas =)
  10. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    "Sarean: Kysyin huvikseni kylpyhuonetarjousta yhdeltä tyypiltä. Arvatkaa paljon pyysi 4,5m2:n kylppärin laatoituksesta ja vesieristysten tekemisestä. 5000 euroa!!! Musta se on ihan sairas hinta, ei ikinä maksettaisi noin paljoa. Mitä mieltä olette hinnasta??? Mitä olette itse maksaneet...
  11. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Hellou! Kesä tulee, hommat vähenee vaan ei vielä kuitenkaan lopu :D ! Meillä on muuten kaikki laatoitukset valmiit; vain pesuhuoneen ja saunan seinistä puuttuu saumaukset ja silikonit ja kodinhoitohuoneesta puuttuu pikkuisen viimeistelyä. Ja myös minä olen e-r-i-t-t-ä-i-n tyytyväinen...
  12. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    No nyt on tänään laatoittaja tullut ja meinaa nyt sitten kait tehdä nämä meidän hommat kuntoon, jippiii!!!!! =) Tuntuu kivalta; jospa se siitä hoitus tämäkin homma!
  13. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Tervetuloa vaan porukkaan Sarean! Siitä se urakka lähtee liikenteeseen, milloin meinaatte aloittaa työt? Millaista taloa rupeatte tekemään; puu- vai kivitalo, koko, moniko kerroksinen jne.? Teillä ehdottomasti etuna jos mies on kerran alan ammattilainen, jouduttaa varmasti kun ei tarvitse...
  14. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Täällä edelleen odotellaan laatoittajaa... :( ja näyttää siltä, ettei autotallikaan valmistu sovittuun tahtiin... Kiroan rakennusalan ammattilaiset alimpaan ......tiin!!! |O |O |O Rakennusalan ammattilaisen lupaus = vitsi! Mua niin tympäsee tuollainen epäluotettavuus! Vielä tuttu tekijä...
  15. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Tytön huone on parketoitu!!! :D :D :D B) :attn: B) Se on toooooosi hieno! Siis aivan uskomattoman ihana, mä oon niin innoissaan (eihän huomaa?)...!
  16. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Vattula: me maalattiin talo viime kesänä. Tänä kesänä pitää maalata sitten talli. Tai voi sen maalata vasta seuraavanakin kesänä vasta; on niin hyvässä pohjamaalissa. Panua me ollaan ruukattu käyttää, tykkään siitä.
  17. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    :flower: :flower: :flower: hirveesti onnea kaikille muuttaneille ja hommansa valmiiksi saaneille!!! Oonks mää ny sitten ihan yksin enää täällä???!!! Toiveissa olis, että ennen heinäkuuta mekin saatais homma pulkkaan. Yläkerran katot ja ikkunat on nyt listoitettu ja ompa laatoittajakin jo...
  18. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Meille sanoi rak.tarkastaja, että muuttotarkastuksessa pitää olla juuri niinkuin muutkin sanoivat vessa ok, keittiö ok, pesutilat ok, muutenkin asumiskunnossa eli lattiamatskut on jne, sähköurakoitsijalta varmennuspöytäkirja, putkistot koepaineistettu, periaatteessa iv -jutut mitattu; mutta...
  19. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    eli siis sinä, Hyacinth, et pidä täysin kehnona valintana tuollaista tavallista laattaa? Hitsi, jos oliskin löytynyt läpivärjätystä oikeanlainen väri, niin olisin ilmanmuuta ostanut selaiset... En tiedä, noita tavallisia lattialaattojahan nuo laattakauppiaat olivat ensimmäisenä tarjoamassakin...
  20. A

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Taas tarvis pikaista apua; millasta 10x10 laattaa olette lattioihinne valinneet (ph,s,khh,wc) , "tavallista" vai sellaista "läpivärjättyä", mikskä sitä nyt sitten sanotaankaan, siis sellaista, että jos siihen tulee kolo niin sieltä sisältä ei paljastuisikaan sellainen savenvärinen tai vaalea...

Yhteistyössä