Hakutulokset

  1. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Heippa kaikille, tulin pitkästä aikaa kurkistamaan tänne. Seurailin aktiivisesti 2 nuorimman (2019 ja 2020) yritys- ja odotusaikana. Tsemppiä ja onnistumista poluillenne❤ Meillä tuon 2019 (itse olin 40v.)syntyneen yritysaikana kävi niin että raskauduin jokaisesta yrityskierrosta. Kerran oli...
  2. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Kuulostaa kovin tutulta nuo ajatuksesi. Meillä kuopuksen yritys kesti reilun vuoden sisältäen 5 keskenmenoa (kemiallista/tuulimuna). Olin silloin 39. Tämä nyt rv 33 tärppäsi toisesta mahdollisesta kierrosta. Ja ikää on 41. Mikä tämänkin selittää. Ei voi tietää. Tsemppiä❣
  3. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Mä luulen että tämän raskauden tekee vaivaisemmaksi myös lyhyt väli raskauksissa, ei niinkään ikä. Mutta niinkuin joku totesikin ei onneksi mitään vakavaa.
  4. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    @Tikkerituu ja @Katti75 Onnistumista, täällä peukut pystyssä❣ @Katti75 Kuinka sinulla sujui raskausajat? Itse sain kuopuksen 40 v. ja nyt rv 27. Ikäeroa tulee 1v 5kk ja tämä raskaus on ollut fyysisesti raskas, olen ajatellut että ikä ja lyhyehkö väli raskauksissa vaikuttaisi. Mutta...
  5. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Sen mitä olen kuulluut monen suusta niin kyllä istukka edessä vaimentaa liikkeiden tuntemista. Tuskin siinä syytä huoleen. <3
  6. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    @Angervo76 Tunnistan niin tuon rintojen kipeytymisen vähenemisen aiheuttaman jännityksen. Itselläni oli 5 alkuraskauden km ja niissä tuo oire väheni, mutta niin vaihteli myös onnistuneessakin. Kun sattui päivä että oli vähemmän kipeät niin muistan sen synkkyyden. Oli todella piinaavaa aikaa...
  7. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    @Katti75 Kiva lukea kuulumisia ja tsemppiä❣ ymmärrän täysin tuon josko kuitenkin vielä... Meille tulossa nyt toinen yhteinen vaikka yhtä ensin haaveili ikäni on 41. Kolmannesta ehkä itse vielä voisikin haaveilla mutta mies kyllä ei. Minua niin lannisti nuo todennäköisyydet tätä toista...
  8. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Vielä tuosta raskautumisesta... 20 ja 30 vuotiaana raskauduin "helposti". 38 vuotiaana kun kuopuksen yritystaival alkoi se kesti vuoden sisältäen useita kemiallisia ja tuulimunan. Olin aivan vakuuttunut että munasolut on jo kelvottomat koska ikä ja kaikki fakta kertoo sen puolesta. Tämä raskaus...
  9. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Itselläni menossa raskaudessa vk 21+5, kuopus 1v ja ikää 41. En ole kohdannut ikään liittyviä ikäviä kommentteja ammattilaisten osalta (tutut/asiakkaat onkin asia erikseen). Tässä raskaudessa rakenneultrakätilölle sanoin että otimme NIPT kokeen kun olen jo vanha niin halusimme varmistua siltä...
  10. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Yksityisellä kävin tuskin olisin julkiselle edes päässyt iän puolesta tai ainakin olisi venynyt tosi paljon. Olen aina aiemmin raskautunut helposti, kuopus (olin silloin 39) antoi odottaa Ja ajattelin että munasolut jo kuraa. Mutta nyt tämä raskaus ( rvk 19 menossa ja ikää 41) alkoi taas...
  11. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Pystyn samaistumaan fiiliksiisi. Kuopusta aloimme yrittää kun olin 38. Vuosi siinä meni ja siihen mahtui 4 kemiallista ja 1 tuulimuna. Olin jo aivan varma ettei onnistu mutta onneksemme onnistui kuitenkin. Muistan sen epätoivon ja negatiivisuuden mikä valtasi minut vaikka yleensä olen...
  12. M

    Toiveissa vauva 2021

    @petronella09 Mä liputan just noiden one step puikkojen puolesta. Kokemusta 5 varhaisesta keskenmenosta/kemiallisesta ja 1 onnistuneesta ja parista negakierrosta. Eivät näyttäneet ollenkaan turhia haamuja ja mulla näkyi jo dpo 9 ( ovulaatiopäivä oli varma) haamu. Sen sijaan ne one step liuskat...
  13. M

    Maaliskuiset 2021

    Tsemppiä tyttönen90❣ Asiat järjestyy. Lapsen kanssa kyllä pärjää. Miehen kanssa tai ilman ja jos mies ei ole kypsä on helpompi ollakin itsekseen vauvan kanssa. Erikoinen tilanne tuon klamydian suhteen. Miehesi ilmeisesti kävi siis testeissä. Onneksi sen saa kuitenkin hoidettua. Voimia.
  14. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    @Untuva79 Luulen ymmärtäväni fiiliksesi, vaikkei itsellä ehkä ihan noin moni asia vaivaa. Tällä hetkellä lähinnä yritän "kovettaa" itseäni kun tämä asia tulee julki. Ikäviltä kommenteilta ei välty...koska ikä ja koska 6. Lapsi. Ihmiset on julmia tai ainakin todella ajattelemattomia. Tiedän...
  15. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    @Untuva79 Yhdellä käynnillä hoitui. Ensin lääkäri kertoi, sitten ultrattiin ja verikoe. Omakustanteisesti käytiin n. 950€. Kelasta ilmeisesti saa n 100€ takaisin koska olen yli 40v. Otimme kolmesta vaihtoehdosta laajimman eli oli myös kallein.
  16. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Voimia @hipsu79 ❣ Ei löydy sanoja. Itse kävin tänään ottamassa Nipt testin 10+1 viikkoja ja 10 siis täytyy olla kasassa. Tuloksissa menee noin 9 päivää. @Pellonreunalla Tsemppiä teille hirmuisesti❣ Meillä oli ennen kuopusta (10/19) vuosi yritystä ja 5 aikaisin keskenmennyttä (yksi kerettiin...
  17. M

    Maaliskuiset 2021

    Minä olen menossa Nipt tutkimukseen vk 10 eli heti kun on mahdollista. En ole aiemmissa raskauksissa käynyt mutta nyt haluan mennä ihan iänkin puolesta. Toki olisi kuopuksestakin ollut mutta silloin en raaskinut.
  18. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    @Hulbertiina Saa lisätä plussanneisiin. Kiitos❣
  19. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Täällä toistaiseksi raskaus jatkuu 6+6 nyt ja ultrassa syke näkyi. Hissukseen eteenpäin varovaisen toiveikkaana. Vieläkin on vaikea uskoa kuinka huomaamatta näin kävi kun se kuopuksen alkuun saaminen oli semmoinen työvoitto.
  20. M

    Maaliskuiset 2021

    @haaveilija24 laitoin viestiä :)

Yhteistyössä